בלי סודות: "נקרע לנו הקונדום - לא מצליח לישון בלילה". gettyimages

בלי סודות: "נקרע לנו הקונדום - לא מצליח לישון בלילה"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

בן 15: "אני אוהב פורנו אני רואה המון ואני מתחרמן מכל חזה גדול שאני רואה. פעם אחת, אחת הילדות ראתה שיש לי זקפה והיא פתאום נצמדה אלי. אחרי בית ספר הלכנו לבית שלי והיא רצתה לקיים יחסי מין ואני הסכמתי. עשינו מין אוראלי ואני רוצה לדעת אם זה מסוכן בשבילה?"

תשובה: שלום לך, מין אוראלי איננו דבר מסוכן, כל עוד הוא נעשה בהסכמה חופשית, ברצון ובהתלהבות של שני הצדדים. גם לגבי שפיכה בתוך הפה, יש לשאול ולברר אם היא מעוניינת בזה ולא להניח שאם היא הסכימה למין אוראלי היא גם מסכימה לשפיכה בפה. בנוגע לזה שאתה אוהב לראות פורנו, תדע שצפייה בפורנו היא דבר שמאפשר לנו לגלוש לפנטזיות חזותיות, אבל זה גם דבר ממכר שפוגע בתפיסה של המציאות. תדע שכמעט כל מה שאתה רואה בפורנו הוא רחוק מאוד מהמציאות. פורנו זה סרט לכל דבר עם המון שחקנים, בימאים ואפקטים שגורמים להכל להיראות כמו שזה נראה בסרט ולא כך נראה מין במציאות. במידה ואתה רגיל לאונן מול פורנו אני ממליצה לך בחום נסות ולאונן גם בלי כדי שלא תחווה קשיים בגירוי מיני, אחר כך, במציאות.

© צילום מסך מאינסטגרם

עוד בבלי סודות בפרוגי:

בת 17: "שלום, אני נכנסתי למערכת יחסים ממש טרייה. בן הזוג שלי הוא "נימפומן" (מכור ליחסי מין) ואני בתולה. אני אוהבת אותו ולא מוכנה לוותר על הקשר ביננו בשם פנים ואופן! הבעיה היא שאני עדיין לא מוכנה לקיים יחסי מין והוא די לחוץ על זה כי כשאנחנו שוכבים אחד ליד השני במיטה ומתנשקים איבר המין שלו מתחיל להכאיב לו והוא סובל מכאבים איומים וכבר נהיה לי ממש קשה לראות אותו סובל. מה אני יכולה לעשות בנוגע לזה? אני אוהבת אותו מאוד ורוצה שהקשר הזה יישאר לזמן ארוך."

תשובה: שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו! אני מבינה שהזוגיות החדשה שלך מאוד חשובה לך ושאת מאוד אוהבת את בן הזוג שלך ואיזה כיף לך! אני גם מבינה כמה חשוב לך להשקיע בזוגיות שלך ושאת רוצה לשמר אותה לטווח הארוך. יחד עם זאת, אני גם קוראת בדברים שלך קצת חששות ובלבול סביב נושא קיום יחסי המין. מצד אחד, נראה שאת קשובה לעצמך ולתחושות שלך ואת לא מרגישה מוכנה לקיים יחסי מין עדיין (וזה בסדר גמור) ומצד שני, קיימת ציפייה ולחץ מסוים, מצד בן הזוג שלך, שכן תקיימו יחסי מין.

מה שאני מציעה לך לעשות זה להמשיך ולהיות קשובה לעצמך ולדברים שאת בוחרת לעשות ולא לקיים איתו עדיין יחסי מין. תדעי שיחסי מין זה דבר נהדר וכיפי, בתנאי שעושים אותם מתוך התלהבות ורצון אמיתי. קיום יחסי מין על מנת לעזור להפגת כאבים של אחד מבני הזוג או כדי לספק רצון מאוד עז רק של צד אחד זו לא סיבה מספיק טובה לקיים יחסי מין. בנוסף, אני רוצה שתדעי שישנן דרכים שבהן הוא יכול בעצמו להפיג את ה"כאבים" שהוא טוען שיש לו, וזה לא אמור לגרום לך לשנות את עמדתך או להתפשר! במידה והוא עדיין חש את הכאבים אני ממליצה לו לגשת לראות רופא/ה ולבדוק את הנושא.

אני רוצה שתדעי גם שאם חבר שלך באמת אוהב אותך ובאמת רוצה להיות איתך בזוגיות אז הוא לא צריך ללחוץ עלייך להסכים לקיים יחסי מין והוא לא צריך להפעיל עלייך מניפולציות. הוא צריך להיות סבלני ואוהב, להבין שאת עדיין לא מוכנה ולכבד את הבחירות ואת ההחלטות שלך על הגוף שלך. הוא צריך להבין שאין קשר בין מידת האהבה שלך אליו לבין המוכנות לקיום יחסי מין ושמכונות לקיום יחסי מין היא משהו פנימי שלך מול עצמך והוא לא אמור להתערב בהחלטה הזאת. כמו כן, יחסי מין הם לא בהכרח כניסה של הפין לפות. יחסי מין יכולים להיות עוד הרבה דברים נוספים ואחרים ואתם יכולים יחד למצוא איזה מגעים שאת כן מעוניינת לקיים, שעושים לך נעים וגורמים לך להרגיש בנוח. אני מאחלת לך שתמשיכי להיות קשובה לרצונות שלך ושלא תחששי לעמוד על שלך - כי רק את יודעת מה הכי טוב עבורך וההחלטה היא רק שלך!

© צילום מסך מהפייסבוק

בן 16: "שלום, אני מתחנן, תענו לי מהר, אני מפחד - נקרע לנו הקונדום וחברה שלי עשתה בדיקת ביוץ כדי לא לקחת אמצעי מניעה לשעת חירום סתם ככה. בדיקת הביוץ יצאה שלילית, ואז פתאום שלושה ימים אחרי היום שבו נקרע הקונדום, הופיעו לה טיפה או שתיים קטנטנות של דם. האם זה מעיד על השתרשות של ביצית מופרית? זה נורא מלחיץ אותי עד כדי כך שאני לא מסוגל לישון בלילה".

תשובה: שלום לך, אני מבינה את הלחץ שאתה נתון בו. מצב של חשש מפני הריון לא רצוי הוא אכן מבלבל ומפחיד. אני מבינה שכבר חלפו יותר משלושה ימים בהם ניתן לקחת אמצעי מניעה לשעת חירום, אך איני מבינה משאלתך כמה ימים עברו מהיום בו קיימתם יחסי מין והקונדום נקרע. בכל מקרה, בכל פעם בהם יש קיום יחסי מין לא מוגנים, מומלץ ואף חובה לקחת אמצעי מניעה לשעת חירום, מה שנקרא "גלולת היום שאחרי", שניתן לקחת עד 120 שעות לאחר יחסי מין לא מוגנים. לא מדובר בגלולה המסכנת את הבריאות שלה או את הפוריות שלה וחשוב מאוד שהיא תיקח אותה כדי שהיא לא תיכנס להריון. בכל מקרה, המלצתי החמה היא שתתקשרו לסניף "דלת פתוחה" ולספר בדיוק את השתלשלות האירועים. אל תחששו! אנחנו כאן בשבילכם לאורך כל הדרך. ממתינות לשיחתך!

© צילום מסך מהאינסטגרם

המשיבות הן יועצות מטעם עמותת "דלת פתוחה" - רשת מרכזי יעוץ למתבגרים ולצעירים בנושאים הקשורים למיניות בריאה. לייעוץ חינם בטלפון 03-5101511, או באתר  www.opendoor.org.il. במקרה הצורך ניתן לקבוע פגישה/בדיקת רופא/ה במרכזי הייעוץ ברחבי הארץ. סודיות מובטחת.

תגובות