"מלמדים את הבנות לא להיות כיפה אדומה, במקום שהבנים לא יהיו הזאב". shutterstock

"מלמדים את הבנות לא להיות כיפה אדומה, במקום שהבנים לא יהיו הזאב"

"עד שאין את האישור הזה, כן מדויק היוצא מפיה או אפילו הנהון מבויש - אין לך אישור לגעת בה. אין לך אישור ללטף, לנשק בצורה מבחילה, אין לך אישור לכלום". - יובל ללוש בטור אישי על תרבות האונס המזעזעת של ימינו

חוסר השוויון בחברה שלנו משגע אותי, והדברים שמלמדים אישה שונים כל כך מהדברים שמלמדים גבר, וזה מטריף אותי. ישנו המשפט הזה - "למה מלמדים את הבנות לא להיות כיפה אדומה, אבל את הגברים לא מלמדים לא להיות זאב".

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

המשפט הזה מלווה אותי כבר שנתיים. והוא מתקשר לרוב לאונס. הוא מלווה אותי שנתיים, שנתיים מאז שנכנסתי לעולם בו הכרתי הכל אחרת, כל דבר תמים בעיניי נחרב וראיתי אותו באור שונה. גם אני הייתי כמו הרוב, מאשימה את הבחורות הנאנסות על זה שיצאו מאוחר מדי, על זה שלבשו קצר מדי או לא לבשו בכלל. גם אני הייתי מאשימה את הקורבן בסיפור, כי זה היה הכי קל. להפיל את האשמה על מי שנהרס לו החיים.

הכי קל להאשים את אותה בחורה שיכורה במסיבה, כי היא הרי ביקשה את זה, נכון? למרות שהיא ניסתה לומר לא, למרות שבעצם אם תחשבו על כך, היא גם לא אמרה כן.

עצם זה שהיא שיכורה ולא חושבת שכמו שצריך, מזה ניתן להתעלם - זה בסדר לגמרי. זאת אשמתה שלא הייתה אחראית מספיק לגוף שלה. הרי זה מובן מאליו שיום יבוא ויאנסו אותך, רק כי את לא שומרת מספיק על עצמך.

מובן מאליו לגמרי.

© shutterstock

תרבות האונס של ימינו מזעזעת אותי. גברים (וגם נשים), חושבים שעצם זה שהיא לא מדברת, אומר שהיא מסכימה. אם היא בוכה, אז אולי היא בסך הכל לחוצה. אם היא צורחת, אז אלו צרחות של אדרנלין מטורף. הם לא מבינים שלא זה לא, וכן זה כן. כל דבר אחר זה כלום ושום דבר. עד שאין את האישור הזה, כן מדויק היוצא מפיה או אפילו הנהון מבויש - אין לך אישור לגעת בה. אין לך אישור ללטף, לנשק בצורה מבחילה.

לפעמים זה קצת מצחיק בקטע עצוב, שאחרי שעברת את כל הזוועות האלו וברצונך להתלונן, שחס וחלילה אישה אחרת לא תצטרך לסבול. מי יאמין לך? השוטר שהטריד מינית בחורות מהצוות שלו? אני גם לא אומרת שכל המשטרה עכשיו כאלו, אבל לפי המון סיפורים- את האשמה. "למה יצאת בשעה כזאת מאוחרת?"; "השתגעת? היית לבד?"; "טוב, עם לבוש כזה היית מצפה שלא יעשו לך כלום?" הם אומרים, תוך כדי שהם מסתכלים עלייך במבט מבולבל, כאילו את הזמנת את האונס או ההטרדה הזאת.

בישראל 2016, המצב צריך להשתנות. אל תלמדו אותנו, הנשים, לא להיות כיפה אדומה. תלמדו אותם, הגברים, לא להיות הזאב.

תגובות