לא רק סלפי: אינסטגרם כביטוי למגדר וקבלה. מתוך אחד הפרוייקטים של רורה, צילום מסך מאינסטגרם

לא רק סלפי: אינסטגרם כביטוי למגדר וקבלה

הרשתות החברתיות תפסו תאוצה ואנשים רבם מנצלים אותם כיום כדי לשתף במסרים חשובים, פרויקטים ועוד. אמנית אחת מקליפורניה, רורה בלו, ניצלה גם היא את האינסטגרם למקום טוב, ופצחה בפרוייקטים חדשים בנושאי מגדר ויחסים

 המדיות החברתיות השתלטו על חיינו, ונראה שהיום כל עולמנו מורכב מעוד תמונה, עוד סלפי ועוד סטטוס. 

בתוך כל הבלגן הזה ישנה אומנית שבחרה לקחת את הרשת החברתית "אינסטגרם" למקום טוב.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בשנה האחרונה תופעת הבלוגרים באינסטגרם צברה תאוצה ואלפי אנשים מנצלים את אותה הפלטפורמה להעלאת מסרים ופרויקטים שונים. אחת מאות מובילי דעת היא רורה בלו (Rora Blue), אמנית ובלוגרית בת 19 מקליפורניה,שעוסקת בפרויקטים בנושא מגדר ויחסים.

בלוגרית האינסטגרם רורה בלו בחרה לנצל את החשיפה באינסטגרם להעלאת מיצגים ועבודות שמעוררות את החשיבה שלנו בנושאי אהבה ומגדר.

הפרויקט הראשון של רורה הוא The #UnSentProject, וכך היא מספרת עליו: "הפרויקט הוא אוסף של הודעות טקסט שנשלחו אלי תחת הבקשה 'השם של האהבה הראשונה שלך ומה היית כותב לו בהודעת טקסט, בצירוף הצבע שמתאר את האהבה בינכם לדעתך." היא כותבת, ומוסיפה גם שהתמונות מאפשרות לאנשים לומר את כל מה שעולה על רוחם לאהבה הראשונה שלהם בדרך שהיא אנונימית לחלוטין.

יצירה שהועלתה ע
יצירה שהועלתה ע"י רורה לאינסטגרם שלה © צילום מסך מאינסטגרם

עד עכשיו ידוע על יותר מ25,000 אנשים ששלחו לרורה את הודעות הטקסט שלהם.

במשך הזמן רורה הציגה בעמוד האינסטגרם שלה פרויקטים נוספים, כשאחד מהם העונה לשם - Handle With Care. 

“סדרת התמונות הזו בוחנת הערות סקסיסטיות שנאמרו לי ולנשים נוספות והשפיעו עלינו במהלך חיינו, הסדרה שואפת להציג את הלחצים כלפי הנשים בחברה של היום. בתמונות ניסיתי לשלב משימות ביתיות שהוקצו בעבר רק לנשים כמו בישול ותפירה בשביל לבטא את הכתוב."

בנוסף, לפני כחצי שנה הציגה רורה מיצג בשם Cutting Ties.

רורה ציינה כי "המיצב הוא יצירת אומנות אינטראקטיבית המאפשרת למבקרים לרשום בחדר התערוכה עם מי הם רוצים לנתק את הקשר שלהם איתו, ולאחר הכתיבה לחתוך חוט אחד מן היצירה. לאחר שהקירות היו מלאות במילים וכל החוטים נחתכו, החדר הושמד ביחד עם 'הקשר' שעליו כתבו."

אנו שמחים לראות כי סוף סוף ניתן להשתמש ברשתות חברתיות כמשהו טוב, חיובי העוזר לאהבה, מגדר וקבלה. זה מדהים כיצד במשהו אומנותי אפשר להעביר כל כך הרבה, אולי כך יהיה ניתן לשנות.

רוצים לראות עוד דברים מהפרוייקטים של רורה? ניתן לעשות זאת באתר שלה.

תגובות