שוברים את הסטיגמות, וגם את הרשת. צילום מסך מפייסבוק

שוברים את הסטיגמות, וגם את הרשת

ארגון הנוער הגאה משיק קמפיין גיוסים חדש - "תוכנית ניר", אשר מוביליו הם הקומיקאים המובילים לאה לב ותום טרגר. הקמפיין הנפלא הזה בעזרתם של שני היוצרים נלחם בלהט"בופוביה, סקסיזם וגזענות ועידוד מנהיגות ואקטיביזם להפחתתם. צפו בסרטון הקמפיין ששובר לא רק סטיגמות, אלא גם את הרשת

ממש בימים האחרונים יצאו איגי (ארגון הנוער הגאה) בקמפיין חדש למען הפחתחת הלהט"בופוביה, סקסיזם וגזענות בחברה שלנו שמהם סובלת הקהילה הגאה.

לסרטון הקמפיין נבחרו הקומיקאים והיוצרים תום טרגר (שמוכר לכם אולי בעיקר כחלק מהצוות שוגר זאזא ביחד עם הקומיקאי אור פז) והסטאפיסטית לאה לב שמוכרת לכם בוודאי מהישראליות

מפיקת הקמפיין (שגם עושה זאת בהתנדבות לחלוטין) היא חברת הפרסום teenk. 

"תכנית ניר" הינה ניסיון ראשון של ארגון איגי לפנות לחברה הישראלית דרך במת החינוך הראשית שלה. זו השנה השישית שהתכנית תפעל  בבתי הספר התיכוניים.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

התכנית פתוחה עבור כלל בנות ובני הנוער בישראל כחלק מה"מעורבות החברתית" בבתי הספר. התכנית שואפת ליצור שיח משותף הקורא למנהיגות, יזמות ואחריות חברתית, על ידי מאבק בלתי מתפשר בגילויי שנאה, פחד ואלימות על רקע העדפה מינית, זהות מגדרית וגזענות בנוסף על מרכיבי זהות נוספים: אתניות, דת, גיל, פופולריות חברתית ונראות הגוף. תכנית ניר זכתה השנה בפרס ע"ש זוסמן של הג'וינט ישראל בתחום מניעת אלימות בחברה הישראלית מבין עשרות תכניות חינוכיות אחרות.

התכנית משיקה קמפיין ראשון בכיכובם של לאה לב ותום טרגר, כוכבי רשת וסטנדאפיסטים הפונים בסרטון הומוריסטי לנוער ולצעירים במטרה לשנות את תפיסתם בנוגע לקהילה הלהט"בי ולהזמינם להצטרף לתוכנית. 

בסרטון ניתן לראות את השניים בתחילה 'גאים' בעובדה שהם סטרייטים, וכיביכול מתארים את היתרונות כשדבר לעומת אנשים מהקהילה הגאה (אך ברור לחלוטין שהכל נאמר בציניות). בהמשך הסרטון מסופר על התוכנית ובמה היא נלחמת, מסקסיזם עד שוויון מגדרי, לדבריהם "כל דיכוי שקיים בחברה הישראלית שלנו".

הרעיון המארגן שדואג שהתוכנית תפעל גם בבית הספר התיכוניים בארץ נפלא גם הוא.

נוער נדרש להבין את הנושאים הללו ואת הכאב אשר הם גורמים לכל האדם, לא רק לקהילה הגאה, ובכך זה יכול להפחית מספר דברים כמו בריונות, סקסיזם, אי שוויון מגדרי ויחס מאדם לאדם בצורה שאינה נאותה שקיימים בהמון שכבות גיל צעירות בארץ, החל מיסודי ועד יב'. 

צפו בסרטון:

 

 

 

 

 

תגובות