הכירו את הילד שאוהב כדורגל, מכוניות מרוץ, וגם ללבוש חצאית נוצצת. shutterstock

הכירו את הילד שאוהב כדורגל, מכוניות מרוץ, וגם ללבוש חצאית נוצצת

בארץ ישראל הקטנה ישנה ילד בן 4 חמוד ומתוק, שאוהב לעשות המון דברים: לשחק במכוניות, לשחק בצעצועים של צבי הנינג'ה, וגם ללבוש חצאית טוטו מנצנצת. צפו בפוסט בפייסבוק שנעשה מהר מאד ויראלי, ומוכיח ששני המינים יכולים לעשות ככל העולה על רוחם, וזה בכלל לא משנה אם הם בנים או בנות

לפעמים נדמה שלחברה שלנו ישנם חוקים מאד מסוימים שלומדים אותם, חיים אותם ונושמים אותם מרגע היוולדך. אם נולד בן, הפיג'מה שלך בבית החולים תהיה כחולה, ואם את בת, נועדת לורוד.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

בהמשך החיים תמיד נשמע מסביבנו "בנים לכדורגל - בנות לבובות, בנים לעבודה - בנות להיות אימהות, בנים לאתלטיקה ובנות לריקוד, בנים לובשים מכנסיים וכך גם בנות, רק שרק לבנות מותר שמלות וחצאיות".

ילד מקסים בן ארבע שובר את חוקי החברה - נתקלנו לאחרונה בפוסט בפייסבוק, על ילד מתוק בשם טום, שמלבד הדברים 'הגבריים' שהוא אוהב לעשות, הוא אוהב ללבוש גם חצאית טוטו מנצנצת של בלט, שעושה לו פשוט טוב על הלב:

 

"זה בגד אמיץ ויפה" © צילום מסך מפייסבוק

אם תשימו לב כאשר תקראו את הפוסט, הבחור שכתב אותו, אחיו של טום, כותב כך: 

"אחד האנשים בחוף שאל אותי: מה יש לו? הוא חולה? אתה לא מפחד שלא תראה ממנו אחיינים?" ובתגובה אמר לו הבחור כי "הוא פוחד מאנשים כמוהו, שחיים את האתמול במקום לנשום את המחר".

כל כמה חודשים צץ לו ילד כזה או ילדה שכזו, שלובש תחפושת נסיכה לפורים או ילדה שמתחפשת לכריסטיאנו רונלדו. אותי אישית, זה מוציא מהכלים שפוסטים כאלה ממשיכים לקבל אהדה מטורפת, מכיוון שאם הם ממשיכים לקבל אהדה, עוד like ועוד share, זאת אומרת שאנשים רואים בזה משהו ששווה לשתף, משהו שהוא מיוחד, משהו ששווה להגיב עליו ולהתייחס בתגובה לעניין הנורמטיביות, אם זה משהו שנורמלי, חיובי, או לא הגיוני ושלילי.

אז נכון, אין הרבה ילדים (בנים) שיצאו החוצה לגן עם חצאית, אין הרבה בנות שיצאו החוצה בבגדי בנים, ואולי, חבל שכך. אם היו יותר ויותר כאלה אשר לא היו חשים מבוכה וחוסר נוחות לעשות זאת (כתוצאה מחברה שמתיימרת להיות מאד מקבלת, חברה שיש בה שנים רבות מצעד גאווה, וכו' וכו') אף על פי שבהמון מקרים היא לאו דווקא תקבל. ואם היו אנשים רבים שעושים זאת, אולי זה היה נכנס לנו לצורת המחשבה, שזה קיים בחברה, וזה משהו שהיה בטבע שלה מאז ומתמיד.

הילד המתוק והחמוד בן ה- 4 הוא לא גיבור, או אמיץ. הוא בסך הכל ילד שנפלא לראות כמה תמימות יש בו, כמה טוב. כמה טוהר. ילד שחושב בליבו הצעיר שאם הוא מרגיש ביטחון כאשר הוא לובש את החצאית המנצנצת שלו, כך יהיה. ואין בזה משהו שלילי. ילד שכרגע הילדים בגן אולי (בצער רב) מעלים גבה ושואלים "אמא למה הוא לובש חצאית?" אבל בעתיד כתוצאה מחינוך רעוע ומאיזו חשיבה מעוותת שכולנו גדלים לתוכה, בתוך החברה ולא בתוך המשפחה, או מאיזה קצר בתקשורת במהלך השנים - כאשר יתבגרו יקראו לו אולי "הומו, קוקסינל" ועוד שמות רבים.

והוא? בסך הכל רצה ללבוש חצאית. דבר שהוא עוד לא מבין זאת אבל ממש לא עושה אותו פחות בן ויותר אישה. דבר אשר ממש לא אומר דבר על היותו אוהב בנים או אוהב בנות, וכמובן שלא משנה מה מהשניים הוא יאהב, זה יהיה בסדר גמור.

ללבוש חצאית זה דבר שגורם לו לחוש ביטחון ושמחה. דבר אשר מסב לו אושר רב.

ואם זה עושה ילד מתוק בן ארבע מאושר, בואו בתור חברה, לא נהרוס, וניתן לו להיות מאושר, מדבר שצריך להיות הכי טבעי בעולם.

 

תגובות