יש עתיד: בנות הנוער שפועלות למען הפמיניזם. shutterstock

יש עתיד: בנות הנוער שפועלות למען הפמיניזם

בעולם שכולו מבוסס על האינטרנט ורשתות חברתיות שדרכן מתנהלים, יש נערות שבוחרות לפעול אחרת, ובמקום רק לצלם סלפי גם להביע את דעתן למען הפמיניזם ולפעול לקידומו. הכירו אותן

לצעירים ובני נוער בפרט יש השפעה רבה בעולמנו, ואת זה אנחנו כבר הפנמנו ולמדנו מזמן. ובכל זאת, למה לא להכיר עוד חבורה של נערות שמקדישות זמן יקר מחייהן למען השיוון? אם אתם לא מכירים אותן, הגיע הזמן שתכירו:

מדיסון וורקהייסר

מדיסון, תלמידת כיתה ט' מתיכון אלבמה שבארה"ב בחרה לעשות דבר שעדיין לא נעשה – ולפתוח מועדון פמיניסטיות בבית ספרה. את המועדון היא פתחה בעזרת כמה מחברותיה ובתמיכת בית הספר. אמה של מדיסון, ניקי, מספרת כי "הבנות הצעירות האלו יצרו ארגון משלהן שבו הן יוכלו לשמיע את קולן, הן מלאות תשוקה והשראה, זה כבוד לתמוך בדור הבא של המנהיגים למען השיוויון בקהילה".

מדיסון מספרת שבתחילת שנה שעברה היא התחילה להתעניין בפמיניזם ואנשים מוכרים באותה החברה. מידי יום היא צפתה בסרטונים וקראה מאמרים בנושא. היא התחילה להכיר את תנועת הפמיניזם יותר מקרוב ועד כמה היא מתקשרת לכל דבר בעולם ובמיוחד לפוליטיקה, מה שגרם לה ליצור יותר עניין בנושא.

© צילום מסך מפייסבוק

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

אלכסיה סמבראנו

אלכסיה, תלמידה בתיכון דרום מזרח בקליפורניה כתבה טור שפורסם באתר ה"לוס אנג'לס טיימס" שמיועד לבני נוער. הטור מסכם את היותה פמיניסטית ולמה היא בחרה בדרך הזו. "אני פמינסטית כי בתור נערה אומרים לי שאני צריכה להסתבך יותר, ולראות חדשות, אבל כשאני פותחת את הפה אומרים לי שאני סתם ילדה מתבגרת, שלא באמת מבינה". היא מאמינה בשוויון זכויות כמובן, בדעתה, ובאמונות שלה.

© צילום מסך מתוך הטור ב Los Angeles Times

 

רואן בלנצ'ארד

השחקנית בת ה-14 מוכרת לרובנו מהסרט "ספיי קידס", או מסדרת הטלויזיה "העולם של ריילי", אבל בנוסף להיותה שחקנית היא גם מביעת דעה לא קטנה. היא כתבה מספר טורים על הלחץ שיש על הנשים ועל הצורך של הנשים לתמוך אחת בשניה. בנוסף, השנה יצאה רואן מהארון בפוסט מעורר השראה שכתבה בטוייטר: "בחיי תמיד יצא לי לחבב בנים, אבל אני לא מעוניינת לתייג את עצמי כסטרייטית, כלסבית או כמה שזה לא יהיה. אני לא רוצה להדביק על עצמי תוויות. רק לחיות".

בטקס הנקרא We day שהיה בשנה שעברה, בו מדי שנה מזמינים נואמים מעוררי השראה לדבר על נושאים הקרובים לליבם. בלאנצ'ארד הוזמנה ודיברה יפה מאד על פמיניזם ואמרה המון ממה שיש לה להגיד על הנושא:

 

 

ז'ולס ספקטור

ז'ולס, בת ה-16 מניו יורק, היא מקימת הבלוג "Teenfeminist". ז'ולס מספרת כי היא הקימה את הבלוג כי היא לא רוצה ששום נערה פמיניסטית תרגיש לבד. חשוב לה לתמוך בכל אחת מכל ליבה, בשביל שידעו שיש להן את הכוח להביע את דעתן.

© marielle sloan

 

מלאלה יוספזאי

מלאלה, בת ה-19 מפקיסטן היא אחת מהנערות הפמיניסטיות המוכרות בעולם. היא זכתה בפרס נובל לשלום על פעולותיה, ובכך הפכה לצעירה ביותר שזכתה בפרס שכזה. היא מוכרת בעיקר בגלל מחאותיה על איסורם של אנשי הטאליבן שנשים ילמדו בבית ספר. אלפי אנשים התנגדו לפעולותיה, והיא אפילו נורתה בראשה ע"י איש טאליבן בדרכה חזרה מבית הספר. מלאלה היא אישה מעוררת השראה בכל העולם, ואפילו נעשה על חייה סרט תיעודי.

© Gettyimages

 

 

 

 

תגובות