"מיניות מוחצנת ובגד מינימלי": מעודדות במשחקי כדורסל. מתוך הקליפ "Cheerleader" של OMI, צילום מסך מיוטיוב

"מיניות מוחצנת ובגד מינימלי": מעודדות במשחקי כדורסל

מיניות שמשתלטת, ביגוד מינימלי ועידוד שהוא לא ממש עידוד: פוסט בפייסבוק שצובר תאוצה על המעודדות בכדורסל, שכבר מזמן לא רק מעודדות, גורם לנו לחשוב. דעה

בשנים האחרונות נוצר שינוי יותר ויותר גדול בשיוויון שאמור להיות בן גברים לנשים, ובמיוחד בצורך להראות שהסטיגמות שנכתבו למין הנשי הן בעיקר לא נכונות. עכשיו, לאחר שנתקלנו בפוסט שצובר תאוצה בנושא בפייסבוק שכתבה בחורה בשם הילה שוסטר, שמדבר על כך שחוסר השוויון בין שני המינים תופס מקום בתחום חדש: משחקי הכדורסל, אנו חושבים עוד ועוד. 

הפוסט שכתבה הילה
הפוסט שכתבה הילה © צילום מסך מפייסבוק
 
לאחר פירסום הפוסט בחשבון הפייסבוק שלה, ניתן להסיק שכל ההסתכלות הזו על המין הנשי מעבר לעובדה שהכתיבו לנו אותה מהרגע שנולדנו - היא פשוט הייתה לנו מול העיינים. שוסטר כותבת כי חזרה ממשחק ואינה הרגישה בנוח כאישה - לשבת בקהל ולצפות במתרחש, בתופעת המעודדות ובלבושן המינימלי שאינה לרוחה.  היא ממשיכה וכותבת על כמה שהבנות צעירות ורזות ולבושות ב"בגדים" - בדים צמודים לראש שההקשר שלהם לבגדים הוא מקרי בהחלט וכמה שהן מענטזות ורוקדות מול קהל של 95% גברים, ונדמה כאילו לתפקיד המעודדות - אין כל קשר. "מעודדות? ממש לא. אותי לימדו לעודד בצורה אחרת לגמרי."
 
מבחינתי, אפשר לראות את העוצמה של הכתיבה שלה, שגם לה נמאס מהיחס המשפיל, הבוטה והמזלזל שהמין הנשי חווה ומילותיה הבאות ממש נגעו בי - "העידוד שאני מכירה הוא משעמם, ולא יעניין את הקהל הגברי שצריך בידור קל בדמות נשים צעירות". גם אני מתוסכלת מהעובדה שאנחנו ממש עוד מעט בשנת 2017, ועדיין היחס המשפיל הזה נשאר. גם אני שואלת את עצמי למה משתמשים בנשים כחלון ראווה זול  לגברים האגרסיביים והעצבניים ששוסטר מתארת. "האם עדיין האישה צריכה להיות השקטה והחלשה מול הגבר החזק והכל יכול?" היא שואלת וגם עונה לעצמה, שאולי אין קשר בין צפיה במשחק כדורסל לנשים שבפסקי זמן מבדרות את קהל הגברים - מה שבעיניה, לחלוטין מהווה עלבון למין הנשי.

© צילום: shutterstock

היא מסיימת את הפוסט שלה באמירה שבעצם בעיניי מסכמת את הפוסט הזה ביחד: "נגמרו השנים שהאישה הייתה העקרת בית שהולכת אחרי הגבר שלה, השנים ישתנו ותופעת המעודדות הייתה צריכה להיעלם מזמן", ואני בהחלט מסכימה איתה. 

תגובות