מהחושך לאור: "לא הצלחתי להגיע למצב של קבלה עצמית". צילום: gettyimages

מהחושך לאור: "לא הצלחתי להגיע למצב של קבלה עצמית"

יציאה מהארון היא אינה דבר פשוט לאף אחד, בוודאי ובוודאי לבני נוער אשר בתקופת התיכון מנסים למצוא את עצמם, בגיל כל כך מסובך ובסביבה צעירה מאד שלא ידוע עם תקבל אותך כפי שאתה. בשבועות הבאים נכיר לכם נער/ה אחרים מארגון הנוער הגאה (איגי) אשר יצאו מהארון וסיפרו לנו על התהליך

 
 תארו לכם שמלבד החששות הרגילים אותם כולנו חווים במהלך גיל ההתבגרות שלנו, אתם מסתירים את הרגשות שלכם והנטייה המינית שלכם מכולם בגיל שגם ככה קשה להתמודד איתו. תפסנו לשיחה כמה וכמה נערים שעשו את הצעד הזה ויצאו מהארון בפני המשפחה והחברים, והתגברו על הכל. והשבוע, גיא מרקוס, שעושה גם הוא שנת שירות באיגי.
 
מאיזה גיל ידעת שאת/ה משתייך לקהילה הגאה?
 
"הבנתי את זה בגיל צעיר, גיל 12".
 
עד לרגע שבו מספרים את זה ויוצאים עם הידיעה החוצה, איך הרגשתם כשהסתרתם את זה מכולם?
 
"וואו, הרגשתי נורא, הרגשתי לבד לחלוטין, שאין לי עם מי לדבר ושאני לעולם לא אוכל להרגיש נורמאלי ומקובל ולעולם לא אוכל להיות אמיתי עם עצמי".
 
האם פחדת מבריונות ברגע שבאת וסיפרת לכולם או התמודדת איתה לאחר מכן?
 
 "לחלוטין. פחדתי מאוד, הייתי בטוח שכולם יודעים וצוחקים עליי מאחוריי הגב, ובדרך כלל כששאלו אותי אחרי שיצאתי כבר מהארון, אם אני הומו. הייתי מכחיש, בעיקר כי לא הצלחתי להתמודד עם המצב".
 
גיא מימין
גיא משמאל © צילום פרטי
 
איך בעצם באת וסיפרת לכולם?
 
"בעיקרון סיפרתי את זה נורא באיזי - לחברים קרובים סיפרתי בעצם בהודעות ואחר כך גם שלחתי לאמא שלי שלחתי הודעה".
 
גיא מספר כי היה מי שקיבל אותו יפה לאחר שיצא מהארון, והיה גם מי שלא: "כולם קיבלו אותי מאוד יפה, תמכו מאוד ונתנו לי להרגיש הרבה יותר בטוח לגבי הנטייה המינית שלי. אמנם היו כמה אנשים שלא קיבלו את זה בעין יפה, אבל אני לא מחשיב אותם כחברים יותר".
 
וצוות בית הספר?
 
"צוות בית הספר מעולם לא ידע, חוץ מהמורה שלי לקולנוע, הוא ראה שצחקו עליי ועל איך שאני מתלבש ולקח אותי לשיחה, סיפרתי לו והוא קיבל את זה מדהים והוא מעולם לא התייחס אליי שונה בגלל זה".
 
האם נכחת במצעדי גאווה במהלך השנים? תמכת בקהילה?
 
"מגיל 14 התחלתי ללכת לאירועי הגאווה בבאר שבע, אבל לא כל כך הבנתי את המשמעות שלהם ואת החשיבות שלהם באותה תקופה".
 
גיא מימין
גיא מימין © צילום פרטי
 
האם במהלך התקופה שבה הסתרת זאת מכולם, היה מי שידע ועזר לך להתמודד?
 
"בהחלט, היו אנשים בפורומים של איגי שמאוד עזרו לי בתחילת הדרך".
 
איך הרגשת אחרי שסיפרת? אבן ירדה מהלב?
 
"בהתחלה זה היה נורא, שנאתי את עצמי ואת מי שאני ולא הצלחתי להגיע למצב של קבלה עצמית. רק לאחר תהליך ארוך מאוד הרגשתי את הקלה שזה גרם לי".
 
איזה מסר יש לכם לנערים אשר רוצים לצאת מהארון ולא יודעים כיצד?
 
"המסר שיש לי לנערים שרוצים לצאת מהארון ולא יודעים כיצד, הוא לעצור לרגע. עצרו שנייה. תחשבו אם אתם באמת מוכנים לזה ורוצים את זה. אני יצאתי מהארון לפני שקיבלתי והשלמתי עם עצמי, וזה גרם לי להמון שנאה עצמית, זו הייתה טעות. אני באמת חושב שלא כדאי למהר עם יציאה מהארון".

לכל הכתבות בסדרה "מהחושך לאור" על נערים שיצאו מהארון - לחצו פה 



תגובות