חדש על המדף: ארגון חדש לקהילה הטרנסג'נדרית. צילום מסך מפייסבוק

חדש על המדף: ארגון חדש לקהילה הטרנסג'נדרית

כולכם וודאי מכירים את ארגון הנוער הגאה (איגי) שעוזר לנוער גאה שבארון ואף מחוצה לו להתמודד עם הקשיים המלווים בכך. כמו איגי, עכשיו נפתחה קבוצה עם מטרה דומה אך שונה לקהילה הטרנסג'נדרית הנקראת "תכלס-ג'נדר", שוחחנו עם יוצריה ואף דיברנו על מפגש החשיפה הראשון שיתקיים השבוע

כולכם בטח מכירים את איגי, ארגון הנוער הגאה ההתנדבותי שעוזר לנוער בארון ושמחוצה לו להתמודד עם כל הקשיים הכרוכים בעניין. כמו איגי, עכשיו נפתחה קבוצה חדשה המיועדת לקהילה הטרנסג'נדרית בארץ - "תכלס-ג'נדר".

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

תכלס ג'נדר הינה קבוצת אקטיביזם בקהילת הטרנס, המיועדת לצעירים וצעירות עד גיל 21, הן על הקשת הטרנסג'נדרית והן תומכים. ידריכו אותה עדי בן ברק ופלג בר-לב,  מנהל את מזכירות המרכז הגאה וסטודנטית למתמטיקה בהתאמה, הקבוצה מטעם עמותת "מעברים" שהשניים חברים בה ושמה לה למטרה לחזק את הדור החדש של אקטיביסטים (פעילים) בקהילה הטרנסית.

 על הצורך בהקמת הקבוצה מספרים לנו השניים: "אנחנו רוצים ליצור מסגרת שבה צעירים יכולים לפעול וליצור מציאות תוך תהליך של למידה". הקהילה הטרנסג'נדרית סובלת רבות מדיכוי חברתי ומטרנספוביה, והדבר יכול לגרום לייאוש בקרב חברי הקהילה. על אף זאת, בשנים האחרונות חל שיפור ביחס החברה לטרנסג'נדרים. במסגרת הקבוצה אנחנו רוצים לעודד גישה חיובית של שינוי, במטרה להשפיע גם באופן רחב יותר על הקהילה כולה".

© צילום: shutterstock

השניים מוסיפים ואומרים כי הקבוצה תפעל במתכונת מבוססת פרויקטים, ויתבצעו בה דיונים רבים: "אנחנו רוצים שהפרויקטים יכינו את החניכים לפעילות אקטיביסטית במציאות, לכן במסגרתם יינתן לחניכים חופש פעולה כמעט מלא, שילך ויגדל לאורך שנת הפעילות", מספרת פלג. בנוסף לכך, ייערכו בקבוצה גם דיונים בנושאים תיאורטיים ואקטואליים, אליהם יצטרפו לפעמים אורחים חיצוניים. "אנחנו כמדריכים מנחים את הדיון, אבל אנחנו לא באים לדיונים בגישה שאנחנו יודעים יותר מהחניכים - כל מה שיש לנו זה נסיון באקטיביזם. אנחנו רוצים ליצור מעגלי שיח שוויוניים יותר מאשר דיונים מונחים ופרונטליים", מסביר לנו גם עדי.

 לפרטים ניתן לפנות במייל info@maavarim.org, בטלפון 052-4776707 או בדף הארגון בפייסבוק

ניתן להרשם לקבוצה בקישור הבא, וכן להגיע להגיע למפגש החשיפה של הקבוצה שיתקיים ביום חמישי ה-26.1 בשעה 18:00 במרכז הגאה ולקבל עליו פרטים בעמוד האירוע בפייסבוק. 

תגובות