אישה פמיניסטית בישראל: מה המשמעות של הדבר? . צילום: shutterstock, צילום מסך מיוטיוב

אישה פמיניסטית בישראל: מה המשמעות של הדבר?

מי מכם ששמע את המושג 'פמיניזם', יודע במה מדובר? מי מכם שמכיר את המושג, יודע לאיזה עומק ניתן להגיע באשר למשמעותו? אם עניתם 'לא' על השאלה שלנו, קבלו את ההשקפה שלנו על מה זה אומר להיות אישה פמיניסטית, ומה זה אומר להיות אישה פמיניסטית בישראל בפרט

כולנו מכירים ויודעים מהו פמיניזם, ומכירים בו. 'להיות פמיניסטית' מסמל עבור כל אישה דברים שונים, אם זאת, כן היה חשוב לנו לדבר על מה זה אומר להיות פמיניסטית, כאן, במדינת ישראל. אם תהיתם, הנה התשובה.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

Sisterhood all the way!

 להיות אישה בישראל אומר שתמיד יהיה לך גב נשי שיהיה שם בשבילך, כולן בשביל אחת ואחת בשביל כולן. משהו בנשות ישראל הוא חם ואוהב, שזה מדהים לראות מהצד. האהבה והחום העוטפים אותנו אינם משהו שיש להתייחס אליו כמובן מאליו, אלא להיות אסירי תודה עבורו. נשות ישראל, עושות זאת מצוין.

© צילום: shutterstock

אבל - מה בא קודם - את או הגוף שלך?

אבל לצערנו, אין טוב בלי רע ולכן, להיות אישה פמיניסטית בישראל זה לצערנו אומר להיות חשופות כנשים למודעות שמראות לנו כיצד גופינו אמור להיראות, ואולי להרגיש רע עם עצמנו ועם הגוף שלנו. זה לדעת שיש אנשים שעבודתם היא לפרסם את אותן המודעות הללו, ובעצם על העובדה שאת תרגישי רע עם גופך, אותם אנשים שמפרסמים את המודעות, מרוויחים כסף.

© צילום: shutterstock

התגייסות קבוצתית 

יש איזה קטע כזה בארץ, שישנן נשים שאפילו אם הן לא מכירות אחת את השנייה בכלל, מתגייסות לעזרה מיידית, ועוזרות אחת לשנייה כאילו הן נולדו יחד, ויוצרות מעין אחוות נשים מטורפת כזו, שבעינינו לא תוכלו למצוא אותה בשום מקום אחר, כמו בסעיף הראשון, מדהים לראות אותה מהצד, ורק לראות כמה היא גדלה עם השנים.

© צילום: shutterstock

Money Money Money...

ונחזור לדבר פחות חיובי, כי מה לעשות וצריך להתמודד עם עוד אמת - להיות פמיניסטית בישראל זה לדעת שאת כשכירה, תרוויחי כשלושים אחוז פחות מגבר, שיעשה את בדיוק את אותה העבודה כמוך, רק בגלל שהוא גבר. למה דבר כזה מתרחש? מי החליט שרק בגלל העובדה שהוא גבר, הוא יקבל יותר כסף מאישה? את צריכה להילחם בשביל שכר שווה או פשוט רק בשביל להרגיש טוב עם עצמך. כל יום מתרחשים להם מצבים שאינם שיויוניים בין גברים לנשים, ולדעת שלך, כמעט ואין מה לעשות עם זה.

© צילום: shutterstock

גם בצבא

להיות אישה בישראל זה לדעת שיש אנשים שמפגינים נגד הגיוס שלך בתור אישה לצה"ל, זה לדעת שאמא שלך נאלצה להיאבק כדי לקבל כנף בצבא, על אותו מאמץ בדיוק שגבר מקבל עליו כנף אוטומטית על אותה הפעולה בדיוק. וזו שלא קיבלה, נאלצה לסלול דרך לכל הבנות שלא קיבלו אחריה, והפכה את זה לנורמה.

יש עוד המון דברים שאינם שיוויוניים, בארץ ושלא רק בארץ. אבל יש גם דברים נהדרים וטובים, שהופכים את נשות ישראל לנהדרות. חשוב לזכור זאת, ולהיות עם תקווה כי בעתיד, גם הדברים הפחות טובים, גם הם ישתנו.

 

תגובות