יוצרי הסרט Angel: "להפוך יציאה מהארון לסרט זה קשה". עם הוריהם בפסטיבל סרטי הגאווה האחרון, טל הקיצוני מימין וירין באמצע. צילום פרטי

יוצרי הסרט Angel: "להפוך יציאה מהארון לסרט זה קשה"

יציאה מהארון היא תמיד מיוחדת. יש הטוענים כי היציאה מהארון עבורם הייתה אירוע מכונן וחשוב בחייהם, ויש מי שבוחר לעשות מהם פרויקט מיוחד ויפיפה. הכירו את טל (15) וירין (18) סגל, שני אחרים מאור יהודה, שיצרו סרט על היציאה מהארון של טל שאף הוצג בפסטיבל סרטי הגאווה האחרון. תפסנו אותם לריאיון על הסרט המרשים

לאור חודש הגאווה שחל החודש (יוני), ומצעד הגאווה שהתרחש בתחילתו, יש מי שבוחר להפיץ במהלך החודש הזה אהבה וגאווה בדרכים קצת אחרות ומיוחדות. הכירו את טל וירין סגל, שני אחים בני 15 ו-18 בהתאמה, מאור יהודה, שבחרו להציג כסרט הגמר של ירין הלומדת במגמת תקשורת, את היציאה מהארון של טל. הסרט אף הוצג לקהל הרחב בפסטיבל סרטי הגאווה האחרון, והיה הסרט הארוך ביותר שהוצג. 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

היציאה מהארון של טל לא קרתה באורח פלא, ולא כל כך בדרך שתכנן. לקראת סיום כיתה ז' ילד מהשכבה פרץ לו לחשבון הפייסבוק, ופרסם את העובדה שהוא הומו. לאחר שזה פורסם ברשת החברתית טל מספר כי הוא הרגיש כי אותו הילד חדר לפרטיות שלו, לחיים שלו ולסביבה שלו: "אותו הילד נתן את ה'אוקיי' לעצמו, ופשוט לקח את היציאה מהארון שלי לידיים שלו, זה פגע בי מאד". לאחר שזה קרה ירין אחותו קראה זאת בטעות ביומן שלו, ולאחר מכן השניים סיפרו לדודה שלו ומאז זה התגלגל. טל מספר כי משפחתו עטפה אותו באהבה, אך ילדים רבים מהשכבה התקשו לקבל את העניין. בעיקר הבנים, ובאשר לחבריו, היו מקרים שהם ניסו להילחם את המלחמה שלו אך הוא לא הסכים, והעדיף להתמודד לבד.

טל וירין עם ציונה פטריוט, בפסטיבל סרטי הגאווה האחרון

ספרו לי על הסרט שלכם והנושא המיוחד שלו.

טל: "הסרט התחיל כסרט גמר של כיתה י"ב, כחלק ממשימה במגמת התקשורת שירין לומדת בה. הסרט עוסק ביציאה שלי מהארון, נער בן 15 מאור יהודה, איך אני מתמודד עם זה מול המשפחה והחברים, וכמובן גם הפחדים, הקשיים וההתלבטויות שיש בדבר".

ירין, מה גרם לך לבחור בנושא כזה לסרט?

"זה לא היה מובן מאליו, לבחור נושא כזה. הייתה לי התלבטות, אבל רציתי לעשות משהו שאני אהיה שלמה איתו ושיעביר מסר גדול. הייתי מאוד מעורבת ביציאה מהארון של טל, הרבה אנשים רבו איתי, ניסו להקליט אותי ואפילו איימו עלי. באיזשהו מקום זאת גם המלחמה שלי. זאת הייתה מלחמה של שנינו נגד העולם, ומטרתי הייתה לספר את הסיפור של טל ולהראות לילדים אחרים במצבו שהם לא לבד, שזה בסדר להיות שונה ושאפשר להתמודד עם הכל".

השניים מספרים כי אחד מהרגעים הכי מרגשים עבור טל הוא היציאה מהארון מול סבתא שלו. ועבור ירין בסרט זו "היכולת להסתכל על החיים שלך מנקודת מבט אחרת, מעין מראה – משהו שלא יכלת לעשות קודם" היום בו הוקרן הסרט בסינמטק כחלק מפסטיבל הסרטים הגאים היה ללא ספק אחד מן הימים והרגעים הכי מרגשים שחוו השניים, וגם על כך הם מספרים: 
החוויה הייתה מאד מדהימה ומרגשת, בין הרגעים הכי מדהימים שהיו לי בחיים".

מתוך הסרט
מתוך הסרט © צילום מסך 

מה היו תגובות הקהל?

"תגובות הקהל היו טובות מאד ומחממות את הלב. מלאות תמיכה. הרבה אנשים בקהל הזילו דמעה, וכך גם אנחנו, זה היה ערב מאד מיוחד ומשמעותי עבורנו".

בסרט עצמו דיברתם על כך שבתל אביב יותר קל לצאת מאור יהודה. למה?

"אור יהודה היא מקום קטן, לא הכי ליברלי לעומת תל אביב הגדולה והמאוד ליברלית ובה אפשר ברובה לחבק ולקבל את השונה".

 ירין, איך היה עבורך להיות מאחורי המצלמה?

"עבורי זה היה תהליך מאוד מרגש, עצום ומשמעותי. זה אומר להוציא את מירב האוטנטיות מהסיטואציה, ולנסות להראות לצופה את החיים האמיתיים, וכיצד זה נראה מהצד, זה די קשה". השניים מספרים כי קיבלו עזרה מאוד גדולה מהחונכת והמורה של ירין, רותי מינסטר. 

על הבמה בפסטיבל סרטי הגאווה האחרון
על הבמה בפסטיבל סרטי הגאווה האחרון © צילום: שחף מור

מדובר על אח שלך, איך היה תהליך העבודה?

"אנחנו אחים ובמהלך הצילומים רבנו המון. אבל בסופו של דבר כשרואים את התוצר המוגמר, אפשר להתגבר על הכל. זה קשה, היו הרבה ריבים אבל ידענו לתת גב אחד לשני ולתמוך כשצריך, והיה צריך, הרבה. אם הייתי עושה את הסרט עם מישהו אחר, ידיד או חברה מהקהילה, זה לא היה אותו הדבר. כמות ההתרגשות, האהבה לסרט ותהליך היצירה עצמו היו אחרים, אני מאושרת שזכיתי לעשות את זה עם אח שלי".

ולסיום, טל, איזו עצה תוכל לתת לבני נוער שרוצים לצאת מהארון, ומפחדים להיחשף כמו בדרך בה אתה בחרת?

"אל תפחדו ותלכו עם הלב שלכם! אני לא אומר שלא תיפגעו בדרך, זה קורה הרבה, אבל שווה את זה לגמרי. תזכרו שתמיד יאהבו אתכם, לא משנה מי. תמיד תהיו מוקפים באהבה".

 הסרט יעלה בקרוב ליוטיוב, אך קבלו הצצה מיוחדת ומרגשת.

הצצה ל-ANGEL. באדיבות אלי סגל
 

 

 

 

תגובות