חסרות פחד ונועזות: הפרסומת החדשה שמעצימה נשים . צילום מסך מיוטיוב

חסרות פחד ונועזות: הפרסומת החדשה שמעצימה נשים

אדידס הוציאה קמפיין עם טוויסט ייחודי שמתמקד בהעצמה הנשית בספורט ומשך תגובות נלהבות מכל רחבי העולם

לא רואים את זה כל הזמן, אני מודה. טור על העצמה נשית שנכתב על ידי נער? לא מעט ישאלו "מה הקשר?", "מה הוא כבר מבין?" אבל האמת היא שפשוט לא צריך להבין הרבה, רק לראות את חיי היום-יום שלנו במאה ה-21 ולהבין שכל תפיסה אחרת מתפיסה של שיווין מגדרי היא כבר לא הגיונית, גם אם היא הייתה קיימת אי פעם.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

השבוע פרסמה ענקית הספורט אדידס קמפיין פרסומי שעונה לשם Fearless AF - "חסרת פחד" המתמקד בנשים ששוברות מוסכמות. הקמפיין שם את אור הזרקורים על שש ספורטאיות מרשימות אשר להן הכוח, היצירתיות והביטחון לשנות את כל המוסכמות: רובין ארזון - עורכת דין לשעבר, שמקדישה את חייה לספורט והתפרסמה כשרצה חמישה מרתונים בחמישה ימים; ג'סי זאפו שרצה מרתון 12 פעמים; ג'ניפר ריינס האצנית האולימפית; קתרין שוויצר, שהייתה האישה הראשונה שרצה את מרתון בוסטון; מארי קייטאני - אלופת מרתון לונדון שלוש פעמים ברציפות; וקרלי קלוס - דוגמנית, יזמית ורצה מרתון. 

ננננ
זאפו, רצה מרתון 12 פעמים © צילום מסך מיוטיוב

בסרטון הפרסומת ניתן לשמוע קריין שנואם על כך שנשים אינן קשוחות מספיק, אינן חזקות מספיק, אינן נחושות מספיק כדי לנצח, כדי להתעלות על הספורטאים הגברים. "נשים ספורטאיות לעולם נראות חלשות, פגיעות", אומר הקריין, "פשוט אין להן את האומץ לנצח". אך תוך כדי שדברים אלה נשמעים, מוצגות הנשים שהגיעו להישגים מרשימים והמסר המועבר ברור.

קרלי
קלוס - דוגמנית, יזמית, רצה © צילום מסך מהפרסומת

הקמפיין בעל מסר חזק מאוד. הניגודיות הזו בין הדברים שנשמעים ברקע לבין העובדות החיות אשר מוצגות על המסך היא מקורית מאוד ורק מחזקת את המסר החשוב, והוא לא שהנשים הללו שוברות מוסכמות ולהן היו האמצעים להצליח. בכלל לא. המסר  הוא שכל אחת אחת יכולה לדלג מעל כל המכשולים שבפניה, לקרוא תיגר על המוסכמות, לבטא את עצמה בכל דרך אפשרית ולהגיע להישגים שמעולם לא חלמה עליהן, לא פחות מהגברים בספורט בפרט ובחיים בכלל. נועזת, יצירתית, חדורת מוטיבציה, קשוחה, מנהיגה, חסרת פחד.

 

תגובות