בלי סודות: "חושש שבת הזוג נכנסה להריון". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "חושש שבת הזוג נכנסה להריון"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

אני בסדר?

בן 14 שואל: "מה ממוצע גודל איבר המין של ילד בן 14? בעת זקפה, אורך איבר המין שלי הוא 12 ס"מ, ומצב 8 ס"מ. זה בסדר?"

תשובה: "שלום לך, נערים רבים בגילך מתעניינים לגבי אורך איבר המין שלהם. ממה שאתה מתאר, נובע כי הגודל נורמלי, הכל בסדר! כל טוב, ותרגיש חופשי לפנות אלינו בכל שאלה בעתיד."

© צילום: Shutterstock

החברה בהריון?

בן 16 שואל: "היי, אני והחברה שלי קיימנו יחסי מין פעם אחת ללא קונדום. היא חושבת שהיא נכנסה להריון, למרות שהשפיכה נעשתה בחוץ, אבל אני יודע שיש סיכון בכל זאת. הבעיה היא, שהמחזור שלה הוא לא סדיר, ואנחנו לא יודעים כיצד לבדוק אם היא באמת בהריון או לא. אשמח לעזרה מהירה ככל האפשר."

תשובה: "שלום לך, אתה חושש לגבי מצב שבו חברתך נכנסה להריון. מצב זה של חוסר ידיעה בהחלט עלול להלחיץ. אתה צודק בכך שיש סיכון - בכל פעם שקיימת חדירה של איבר המין לתוך נרתיק האישה, יש סיכוי לקליטה של הריון; גם אם זו רק פעם אחת וגם אם השפיכה קרתה בחוץ. הסיכוי עדיין קיים, במיוחד כשמחזור הווסת אינו סדיר ומועד הביוץ (בו האישה פורייה ביותר ובה משתחררת על פי רב ביצית מתוך אחת השחלות) אינו ידוע. במקרה זה, נותר לחכות 14 ימים מהיום בו קיימתם יחסי מין לא מוגנים ולעשות בדיקת הריון ביתית. בדיקת הריון ניתן גם לעשות באחד מסניפי הדלת הפתוחה, בשעות הייעוץ ללא כל עלות. לא ציינת מתי קיימתם יחסי מין ללא קונדום. במידה וטרם עברו 48 שעות מזמן קיום היחסים, מומלץ לקחת גלולה לשעת חירום ("נורלבו" או "פוסטינור") במידה וחלפו 48 שעות, אך עדיין לא 120 שעות (5 ימים), ניתן לקחת גלולת "אלה" לשעת חירום. אנא כנסו יחד למידע והחליטו אם אמצעי זה מתאים.
בכל מקרה, אני מזמינה את שניכם להגיע אלינו לשיחה עם אחת היועצות שלנו, בסניף של דלת פתוחה הקרוב אליכם. מדובר בשיחה פרטית, ללא כל עלות, בה ניתן יהיה לשוחח אתכם על יחסי מין מוגנים ובריאים, תוך ניסיון לעזור לכם להחליט על אמצעי המניעה המתאים ביותר עבור שניכם. כל טוב ובהצלחה לשניכם."

© צילום: Shutterstock

סיכוי גדול להריון

בת 17 שואלת: "היי, אני ובן הזוג שלי ניסינו לקיים יחסי מין תוך כדי שימוש בקונדום, ולא הצלחנו. הוא הצליח להיכנס ממש מעט, ואז הקונדום נקרע בגומי למטה, והוא מיד יצא והוריד אותו. אני מאוד מפחדת מהריון, אני חוששת מכך שאולי טיפות אהבה בכל זאת נגעו בנרתיק שלי, ולפני קיום היחסים היה חיכוך, ללא שימוש בקונדום. מה הסיכוי שאני בהריון?"

תשובה: "שלום לך, נשמע שבהחלט יש סיכוי להריון במקרה כזה, מאחר והקונדום נקרע במהלך החדירה (גם אם מעט). מומלץ לקחת גלולה למניעת הריון - פוסטינור/נורבלו - ניתן לקחת עד 72 שעות מהאירוע, ואלה ניתן לקחת עד 5 ימים אחרי. יעילותה של כל גלולה עולה ככל שנוטלות אותה סמוך למועד קיום היחסים. לאחר שבועיים מיום קיום היחסים מומלץ לעשות בדיקת הריון. מעבר לכך, נשמח לייעץ לכם בנוגע לאמצעי מניעה במפגש עם יועצת שגם תלמד אתכם להשתמש נכון בקונדום ותבחנו אופציות נוספות למניעת הריון. תוכלי לראות כאן את רשימת המרכזים ושעות הפעילות. מקווה שעזרתי, כל טוב והצלחה"

תגובות