תקשורת בריאה בזוגיות: איך עושים את זה נכון?. צילום: Shutterstock

תקשורת בריאה בזוגיות: איך עושים את זה נכון?

כשהתקשורת בין בני הזוג בריאה - גם מערכת היחסים בריאה. אז איך עושים את זה? תנו לנו להראות לכם

תקשורת בין בני הזוג היא המפתח לכל מערכת יחסים. לכן, על מנת שהקשר יעבוד כמו שצריך, יש לדעת לתקשר בדרך שהיא נכונה לשני בני הזוג. איך באמת עושים את זה נכון? כל הטיפים לפניכם.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

דברו פנים מול פנים כשיש בעיה

למרות שבעידן של היום הדרך הכי נוחה לתקשר אחד עם השני היא בווצאפ או דרך הודעת אס.אם.אס, זו ממש לא הדרך לתקשר בעת ריב או כל ויכוח שהוא. כאשר אתם מתכתבים והמילים אינן נשמעות בקול, יש סיכוי שהצד השני לא יפרש נכון את מה שבאמת התכוונתם לומר, כי הטון והווליום שהתפרשו אצל בני הזוג בעת האמירה עלולים להיות שונים מהטון והווליום שאתם התכוונתם. לכן, שיחה פנים מול פנים או אפילו שיחת טלפון היא הנכונה למצב הזה.

הישארו רגועים

נסו להישאר רגועים, לא להתעצבן ולא לעשות דרמה מכל שטות; כלומר לא לצרוח, לטרוק דלתות, להעיף חפצים או להטיח האשמות, גם אם אתם נורא כועסים. השתדלו להגיב ולתקשר בצורה נינוחה ונאותה על מנת להימנע מריבים מיותרים ולא נעימים.

אל תשמרו את הרגשות בבטן

זכרו שזה בסדר לבכות ולהביע את הרגשות שלכם, אבל כמו שאתם מרגישים צורך לעשות זאת - כך גם מרגישים, לפעמים, בני זוגכם. לכן, גם בזמן הדמעות - עליכם להשאיר את הראש פתוח ולשמוע גם את מה שיש לצד השני לומר. לכל מטבע יש שני צדדים.

© צילום: Shutterstock

הקשיבו והפנימו כשבני הזוג מדברים

יש הבדל בין לשמוע לבין להקשיב. כאשר אתם מקשיבים לבני זוגכם, נסו להבין אותם עד כמה שאפשר ואפילו להיכנס לנעליהם: מה הם באמת מרגישים לגבי המצב? האם הם באמת בסדר כמו שהם טוענים? למה קשה להם ליצור קשר עין? מה עלול להציק להם? הדבר יקל מאוד על המצב.

היו כנים

אפילו השקרים הכי קטנים יכולים לגרום לבני זוגכם לאבד בכם אמון. אם אתם רוצים לזכות באמון שלהם, הישארו כנים, לא משנה מה קרה. אולי זה לא תמיד פשוט, אבל זהו המתכון לזוגיות מחבקת, אמינה ותומכת.

תמכו אחד בשני, לא משנה מה

כשבן או בת הזוג שלכם מתלוננים באוזניכם על הדבר הקטן ביותר, ואין לכם באמת מה להגיד מרוב שזה שולי, אל תבטלו את רגשותיהם, תצחקו עליהם או תתנו להם הרגשה שלא אכפת לכם כלל, כי יכול להיות שהעניין מאוד חשוב להם ומעיק עליהם. היו רגישים כלפיהם והשתדלו להראות להם שאתם עדיין שם בשבילם, לעודד אותם, להראות להם את חצי הכוס המלאה, ואולי אפילו ליצור הסחת דעת מהנה ומשמחת. 

© צילום: Shuterstock

דברו על מה שחשוב לכם

אם משהו מטריד אתכם או לא נראה לכם נכון במערכת היחסים, עליכם לשתף בכך את בני זוגכם. שניכם צריכים להיות בוגרים ולשבת לדבר על הנושא, גם אם זה לא הנושא הכי נעים בעולם.

היו ברורים

כשאתם משוחחים יחד על עניין מסויים - נסו להיות ברורים ולתמצת את העיקר, הביאו את מה שנכון, חשוב ונחוץ לשיחה, ורק לאחר מכן אתם חופשיים להתעמק בפרטים הקטנים, אם הם עדיין מפריעים לכם.

אל תפחדו מהמרחק

תנו אחד לשני את המרחב והמרחק הנדרש - אם זה לאחר ריב ואם זה כשאתם או הם עסוקים במשהו אחר - הדבר יהיה מאוד מוערך אם הוא נחוץ באמת, ואף יקרב ביניכם יותר ויבטל כל הרגשה של לחץ או תלות.

© צילום: Fotolia

ספרו לנו בתגובות: איך אתם שומרים על תקשורת נכונה ועל זוגיות בריאה?

תגובות