מה זה אומר להיות "קוויר"?. צילום: Shutterstock

מה זה אומר להיות "קוויר"?

כדי להגדיר את המילה הזו, נערים מקהילת הלהטבא"ק משתפים את משמעות המילה "קוויר" עבורם

בואו נדבר רגע על המילה "קוויר" - אולי אתם משתמשים בה כדי להגדיר את עצמכם, ושמעתם חבר או חברה משתמשים בה, ולא הבנתם מה משמעותה. שגרירי קמפוס צעירים של ארגון "GLAAD" האמריקאי (הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה) מנסים להגדיר את משמעות המילה בשבילם.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

הגדרות יכולות להטעות, ופה נכנס תפקיד המילה "קוויר"

לפעמים, למצוא את ההגדרה הנכונה, יכול להיות דבר מטעה. תקופת החטיבה ובמיוחד התיכון, הן התקופות בהן אנו מנסים להבין מי אנחנו, ומה אנחנו אוהבים; ולנסות להכריח את עצמך למצוא את ההגדרה שמתאימה לך על ההתחלה - זה דבר קשה, ויותר מדי לבקש. "אני חושבת שהדבר הקשה ביותר עבורי כשיצאתי מהארון בתיכון, היה שלא ידעתי באיזו הגדרה בדיוק להשתמש," אומרת הפעילה ואמנית התיאטרון רוואן היפס קיני.

בשביל הפעילה והאמנית ליה ג'ולייט, חלק גדול מלהיות "קוויר" הוא לא להתקשות במציאת הגדרה. "אני יכולה להתקיים באיזורים האפורים", היא מספרת, "אני יכולה להיות חסרת כל הגדרה, וזה יהיה בסדר."

© צילום: Fotolia

אז מה בעצם משמעות המילה "קוויר"?

לפי הגדרת ארגון "GLAAD", "'קוויר' הוא תואר בו משתמשים חלק מהאנשים שנטיותיהם המיניות הן לא לגמרי הטרו-סקסואליות... בדרך כלל, לאותם האנשים שמזדהים כ'קוויר', ההגדרות הידועות כגון 'הומו', 'לסבית' או 'בי-סקסואל' נראות מגבילות מדי, או מחייבות להיענות לחוקים חברתיים מסויימים שאינם בהכרח נוגעים לאותם האנשים."

"קוויר" היא מעטפת יפה לכל אנשי קהילת הלהטבא"ק באשר הם

אם אינכם בטוחים באופן בו אתם מגדירים את עצמכם, מונח כללי כמו "קוויר" יכול לבוא לעזר. "כולנו עברנו את החווייה הזו בתיכון, בה כל כך רצינו להזדהות עם קהילה מסויימת, וחלק גדול מהעניין היה למצוא הגדרה שמתאימה באופן מושלם,"  אומרת רוואן היפס קיני. "אבל ככל שהבנו שהמונחים 'מגדר' ו'מיניות' הם דבר שקרי ומומצא,  אמרנו שאף אחת מההגדרות לא בדיוק מתאימה, ובחרנו לעמוד תחת 'מונח המטרייה' הכללי הזה שנקרא 'קוויר'."

קוויר = קהילה = אהבה

דבר אחד מהמם בלהיות קוויר, הוא הקהילה המדהימה שמגיעה איתו. "לדעת שחלק בלתי נפרד להיות שייכים לקהילה הקווירית משמעותו הרבה יותר רחבה מכל הגדרה שהיא, היה דבר שעזר לי מאוד בתיכון," מספרת רוואן.

© צילום: Getty Images

דעו ש"הגדרה" אינה מגדירה את מי שאתם

אם בסופו של דבר בחרתם בהגדרה שמרגישה לכם נכונה, דעו שאתם אלה שמגדירים אותה במונחים שלכם עצמכם. מקבל המלגה של ארגון "GLAAD" בשם כ. מנדלר אומר: "ישנן המון משמעויות שסובבות את נושא ה'מה זה אומר להיות טראנס'. האם הדבר כרוך בתהליך נטילת הורמונים? האם הוא כרוך בניתוח לשינוי מין? האם עלייך לשנות את שמך? אין דרך נכונה או שגוייה להיות טראנס."

ליה ג'ולייט מצטרפת למילותיו, ומוסיפה כי אתם הם אלה שמחליטים על החוקים בלהגדיר את מי שאתם. "אתם יכולים לעטוף את החופשיות והזרימה במיניות. אינכם חייבים לדעת מה או מי אתם בדיוק, וזה בסדר."

תגיות
תגובות