בלי סודות: "מפחד מאיך שהמשפחה הדתייה תגיב ליציאה מהארון". צילום: Fotolia

בלי סודות: "מפחד מאיך שהמשפחה הדתייה תגיב ליציאה מהארון"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בדיקת ההריון יצאה שלילית, אך תסמיני ההריון מדברים בעד עצמם

בת 15 שואלת: "לפני שלושה שבועות קיימתי יחסי מין לא מוגנים (בלי קונדום) עם ידיד שלי. עשינו זאת בסך הכל שלוש פעמים בהפרש של כמה ימים, פעמיים בלי קונדום ופעם אחת עם, למרות שהוא גמר בחוץ. אחרי בערך חמישה ימים עשיתי בדיקת הריון בקופת חולים והיא יצאה שלילית; ולפני כמה ימים עשיתי אחת שוב (ביום שהייתי אמורה לקבל מחזור) והתוצאה שוב יצאה שלילית. המחזור שלי מאחר בארבעה ימים נכון להיום ואני לא יודעת מה לעשות. אתמול היו לי סחרחורות וכאבי ראש ואני מאוד לחוצה, אין לי על מי לדבר עם זה חוץ מהחברות שלי שגם הן לא יודעות מה להגיד לי חוץ מלהרגיע אותי, מפני שלאף אחת ממנו אין ניסיון הדברים האלה. אשמח לעזרה".

תשובה: "שלום לך, אם היית בבדיקת הריון בקופת חולים והבדיקה יצאה שלילית, אז אין סיבה לחשוש מהריון. הסחרחורות וכאבי הראש יכולים לנבוע מגורמים אחרים, אפילו ממתח נפשי. מזמינה אותך לשקול להשתמש באמצעי מניעה במידה ואת ממשיכה לקיים יחסי מין וגם לפנות אלינו שוב אם את עדיין לא מקבלת ווסת. בהצלחה"

© צילום: Shutterstock

מהם סוגי האורגזמות אצל אישה?

בת 17 שואלת: "שלום. ממה שידוע לי, אישה יכולה לחוות שני סוגים של אורגזמות: האחת שהאישה מרגישה שכאילו יש לה איזושהי הרגשה נעימה כזאת בכל הגוף וכשנוגעים בדגדגן יש מין 'שוקים' כאלה בגוף; והסוג השני כשהאישה שופכת. השאלה שלי היא איך אישה יכולה להגיע למצב שופכת? אני חוויתי אורגזמה, אך אף פעם לא שפכתי (אבל היו לי לפעמים הרגשות שיש לי פיפי)".

תשובה: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו. מבחינת אורגזמות האישה, אכן יש שתי דרכים להגיע לאורגזמה: הסוג הראשון הוא אורגזמה נרתיקית - זוהי אורגזמה נדירה, הרוב המוחלט אינן מגיעות לאורגזמה נרתיקית כיוון שאורגזמה נרתיקית נגרמת על ידי גירוי בעומק הנרתיק (הפתח שאליו מכניסים טמפון ובאמצעותו מקיימים חדירה במהלך יחסי המין) והיא מתקיימת כאשר המבנה הגופני מאפשר זאת. מה הכוונה? כמו שישנן בנות שנולדות עם עיניים גדולות וישנן שנולדות עם עיניים מאורכות או קטנות יותר, כך גם מבנה איבר המין של כל אחת ואחת שונה במקצת. נערות ששלוחת הדגדגן שלהן מעט ארוכה יותר, תוכלנה להגיע לאורגזמה נרתיקית, (אני מזמינה אותך להסתכל על תמונות של מבנה איבר המין הנשי באתר שלנו. בנוסף, אם תרגישי בנוח, תוכלי גם לקחת מראה ולהסתכל על מבנה איבר מינך בפרטיות כדי להבין טוב יותר את גופך). אולם אחזור ואומר כי זוהי אורגזמה נדירה יחסית ובהחלט לא חזקה יותר או טובה יותר מהסוג השני של האורגזמה. הסוג השני של אורגזמה הוא אורגזמה דגדגנית, כלומר דרך הדגדגן (אני רוצה להזמין אותך להכיר את גופך ולמצוא את הדגדגן שלך מול המראה, הוא נמצא מעל פתח השתן). האורגזמה הדגדגנית היא האורגזמה שרוב הנשים מסוגלות לחוות והיא נגרמת על ידי חיכוך של הדגדגן במהלך מין אוראלי, מין מלא הכולל חדירה או מגע. האורגזמה לא קורת ממגע רגעי יחיד אלא מגירוי מתמשך, כל אחת לפי העדפתה ותחושותיה. לפעמים במהלך אורגזמה יש תגובות גופניות בחלקי גוף נוספים מלבד הדגדגן. הדבר טבעי ומתקיים אחרת אצל כל אחת מאתנו, כי כל אחת יחידה ומיוחדת."

© צילום: Shutterstock

"בקשר למה שאת מכנה 'שפיכה'. ראשית, אין קשר בין עוצמת האורגזמה לכמות הנוזל שיוצא מפתח הנרתיק. שנית, זוהי תופעה שבדרך כלל מוצגת בסרטים פורנוגרפיים. בסרטים פורנוגרפיים, רוב הדברים שמוצגים הם אינם מציאותיים. ניתן לחשוב על סרט פורנו לעומת מין מציאותי כמו שאנו מסתכלים על סרט אקשן אל מול חיי היום יום. זה נכון שישנן בנות שבמהלך אורגזמה נוזל נרתיקי נפלט בלחץ, מה שאת מכנה "נשפף" אך הן מעטות, ואין זה מעיד על החוייה המינית ועוצמתה, כמו שלעיתים נוטים לחשוב בעקבות מסרים מטעים של סרטים פורנוגרפיים. כל טוב".

איך המשפחה הדתייה תגיב ליציאתי מהארון?

בן 15 שואל: "היי. מאז שאני ילד, אני מרגיש שאני נמשך לבנים. גם מבחינה מינית וגם מבחינה רומנטית, בנים הרבה יותר מושכים אותי מבנות. כשסיפרתי את זה לחברים הקרובים שלי, הם אמרו שזה היה ברור ושזה 'נראה' ככה. לי אישית אין בעיה עם גייז ועם הנושא הזה, אבל אני בא מבית דתי; ואני מפחד מהצורה בה המשפחה שלי תגיב ל'בשורה'. תוכלו לייעץ לי?"

תשובה: "שלום לך. טוב לשמוע שאתה מרגיש שלם ובנוח עם המשיכה שלך לבני המין שלך, הדבר מעיד על בגרות ועל ביטחון עצמי. אני מניחה שעברת תהליך לא פשוט וככל הנראה גם ממושך, מהרגע בו התחלת להרגיש שאתה נמשך לבנים ועד לרגע שבו הבנת שזה מי שאתה והרגשת בנוח ובטוח בעצמך. חשוב מאד להבין שגם המשפחה שלך תצטרך לעבור תהליך דומה ויתכן בהחלט שייקח זמן עד שהם יצליחו להבין אותך ולקבל את הבחירות שלך. כדאי לתת גם להם את הזמן 'לעכל' את הנושא. אולי נכון קודם כל לבחור בן/בת משפחה אחד/אחת שאליו או אליה אתה קרוב ביותר, ולבחון ביחד איך הדבר יתקבל על ידי שאר בני המשפחה. אולי נכון קודם כל לברר עם בני המשפחה מה הם חושבים על הנושא ורק בהמשך להחליט האם נכון לספר להם כבר עכשיו. בכל מקרה, יהיה קשה לתת עצות שיהפכו את הצעד הזה לפשוט וקל. נסה לתת גם למשפחה שלך את הזמן והמקום לעבור תהליך דומה לזה שאתה עברת. כולי תקווה שעם הזמן הם יקבלו את מי שאתה גדל להיות ויתמכו בדרך החיים שלך. אתה מוזמן לעדכן אותנו בהמשך. בהצלחה!"

תגובות