דוקטור, תציל אותי: כל הטיפים להתאהבות הראשונה. צילום: Fotolia

דוקטור, תציל אותי: כל הטיפים להתאהבות הראשונה

פרפרים בבטן? מחשבות בלתי פוסקות? רצון עז להיות כל החיים אך ורק עם אדם מסויים? מזל טוב, התאהבתם! כך תעברו את ההתאהבות הראשונה שלכם בשלום

אין מה לעשות, בכולנו זה מכה בשלב מסויים: אתם נחשפים לאדם כל כך מושלם (או כל כך מושלמת) - שאתם לא מסוגלים לתפקד, להתרכז או ללמוד מרוב מחשבות ופנטזיות עליו או עליה. נשמע מלחיץ? זה דווקא די כיף. כך תצלחו את ההתאהבות הראשונה שלכם.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

קודם כל - איך מזהים?

כמו לכל תופעה גופנית, גם להתאהבות יש סימפטומים משלה: מעבר למחשבות בלתי פוסקות על אותו מושא אהבה חלומי, רצון להיות רק איתו/איתה ותחושת התעלות נפלאה אשר עוטפת את כל הגוף, תרגישו גם דגדוגים קלים עד חזקים בבטן - הלא הם הפרפרים, הלב שלכם יאיץ את קצב פעימותיו ותרגישו תחושות טובות עד כדי כך, שתהיו בטוחים שלא הרגשתם טוב כל כך כל החיים שלכם. תשתוקקו להיות קרובים לקראש ולו רק כדי להרגיש את התחושה הנפלאה שהוא או היא מעוררים בכם.

תרצו להרגיש את תחושת ההתעלות הזו כל הזמן
תרצו להרגיש את תחושת ההתעלות הזו כל הזמן © צילום: Fotolia

אל תאבדו את הראש!

כפי שאמרנו קודם, להתאהב זה כיף; אבל יש להיזהר ולא להפוך אובססיבים כלפי מושא האהבה. נכון, עכשיו הוא או היא נראים לכם האדם הכי מושלם שקיים עלי אדמות - אבל יש לזכור שבחיים שלכם קיימים תחומי עניין נוספים שאין לנטוש אותם: כמו החברים, המשפחה, התחביב האהוב ובית הספר. לחפור ולדבר על הקראש זה נחמד, כל עוד זה מתבצע בגבולות הטעם הטוב ולא תופס יותר מדי מקום בחיים ובסדר היום שלכם. - הקרובים אליכם באו אליכם בטענות שאתם לא מפסיקים לדבר עליו או עליה? קחו את ההערה שלהם כנורה אדומה, אל תתעלמו ממנה! 

שתפו ופרקו את שעל ליבכם

ההתאהבות יכולה לתפוס המון מקום ב תוך הלב שלכם, ורוב בני הנוער אינם מסוגלים לשאת כל כך הרבה רגשות בבת אחת. לכן, רצוי שתדברו עם כל אדם או קבוצת אנשים עליהם אתם סומכים - החברים, ההורים או חבר צוות מסגל בית הספר - תשתפו אותו בנושא ותחשפו בפניו (או בפניה) את רגשותיכם. הדבר יגרום לכם להרגיש משוחררים וקלילים יותר וגם יגרום לכם ולאדם הקרוב או לאנשים שבחרתם לשתף לעבור את החוויה המרגשת והמהנה הזו יחד. איזה כיף!

דברו על הנושא ושחררו כמה שתרגישו צורך
דברו על הנושא ושחררו כמה שתרגישו צורך © צילום: Sutterstock

גרמו לאנרגיה להתפרץ למקומות חיוביים

עכשיו, כשאתם מרגישים בשמיים וכל תחושה טובה קיימת עוטפת את הגוף שלכם, יכולה להתעורר בכם איזושהי השראה או מוטיבציה לעשות משהו עם הרגשות הטובים שלכם. אנחנו מציעים לכם לנצל את התחושות לעשייה יצירתית: כמו כתיבה, ציור, שירה וכל דבר שעולה לכם לראש. התוצר הסופי יהיה מיוחד מאוד כיוון שהוא מגיע עמוק מתוך הלב שלכם, הוא יהיה מאוד משמעותי לכם בעתיד (בכל זאת, התאהבות ראשונה...) ואולי אפילו ייקח אתכם למקומות שלא חשבתם שתגיעו אליהם!

תהנו מהרגע

אמנם זו לא הפעם היחידה שתתאהבו במהלך חייכם, אבל אין ספק שהתאהבות ראשונה היא הדבר המיוחד ביותר שיש. התחושות שמרגישים בפעם הראשונה, ההערצה הראשונה כלפי אדם שאתם בטוחים שהוא כל החיים שלכם והרגשות החדשים שעוטפים את גופכם יגרמו לכם להרגיש כאילו עפתם גבוה גבוה והתיישבתם על איזה ענן. השתדלו להפיק את ההנאה הגדולה ביותר שאפשר מהמצב. נצלו את הרגעים האלה, הם לא יחזרו על עצמם! 

זמן לפעול!

רגע רגע, התכוונתם רק לשבת ולהינות מהתחושה הנפלאה בשקט?! לא ולא! הרי כל תכליתה של התאהבות היא רצון עז להיות עם מושא האהבה, אז למה שתשבו ותשלבו ידיים?! עשו כל מה שאפשר כדי שהקראש החלומי יהיה שלכם - תתייעצו עם חברים, בנו תכניות פעולה ואל תוותרו! סמכו עלינו, זה יגביר את התחושה הנפלאה שלכם פי מאתיים.

יאללה, הגיע הזמן!
יאללה, הגיע הזמן! © צילום: Shutterstock

בסופו של דבר, זה יחלוף...

מעטים הרומנים הראשוניים מימי בית הספר אשר שרדו לאורך כל השנים עד לגיל בגרות. לכן, לא משנה לאן הובילה אתכם ההתאהבות הראשונה - בין אם זכיתם לתקופת זוגיות קצרה, בין אם לארוכה ובין אם לדחייה טוטאלית ולשברון לב - זה יעבור. השנים יבגרו אתכם, וייקח כמה שייקח עד שתצליחו להתגבר על מושא האהבה. מה שכן, אולי התחושות יחלפו בסופו של דבר - אבל אהבה ראשונה לא שוכחים אף פעם...

תגובות