גאה בעצמי: "לא מגיע לאף אדם לפחד מהזהות שלו". צילום מסך מיוטיוב

גאה בעצמי: "לא מגיע לאף אדם לפחד מהזהות שלו"

לקראת חודש הגאווה, חלים אירועים כמו מצעדי הגאווה על מנת להראות את ההכלה וההבנה כלפי חברי הקהילה הגאה. לכבוד מצעד הגאווה בכפר סבא, אור ארצי (16) הפיק וביים פרסומת, בה הוא מציג חברים בעלי הגדרות שונות מהקהילה הלהטה"בית

למרות כל ההתקדמות, ההכלה וההבנה שקיבלה הקהילה הגאה בשנים האחרונות עדיין, לצערנו יש מקרים בהם בני נוערים ואנשים בוגרים להטה"בים, לא מקבלים את ההבנה וההכלה שהם ראויים לה. מדי שנה, מתקיים חודש הגאווה בו מתקיימים לא מעט מצעדי גאווה הבאים להפגין את הקבלה לקהילה הגאה.

בשישי, עומד להתקיים מצעד הגאווה בשעה 11:00 בבוקר בעיר כפר סבא, שאליו - החליטו ליצור סרטון תדמית שאותו הפיק וביים אור ארצי, בן 16 ממושב בני ציון וכמו כן, גם הוא חלק מהקהילה הגאה.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

לכל אחד יש חלום, בין אם זה בגדר חלום בלבד, ובין אם זה חלום שעתיד להתגשם, מעטים בני הנוער שלוקחים את החלום צעד אחד קדימה ומגשימים אותו בעודם נערים. לעומת זאת, ארצי שיודע טוב מאוד מה החלום שלו, לקח אותו צעד אחד קדימה והתחיל להגשים אותו. "לפני יותר משנה הקמתי חברת הפקות ייחודית. בחברה פועלים בני נוער מוכשרים ומקצועיים בגילאי 14-20, זה מדהים. תמיד אהבתי קולנוע, לא ראיתי סיבה לחכות עם החלום". 

© צילום מסך

במבט ראשוני, השאלה שלא מאחרת להגיע היא "במה הסרטון הזה מיוחד ושונה מסרטונים אחרים?" ארצי מרחיב לנו עליו, "הפרסומת נוגעת בסיפורים של מספר נערים ונערות מרחבי הארץ, הם משתפים בסיפורים ובתחושות הכואבות שכמעט כל חבר קהילה מכיר. על הרגעים בארון, החששות והפחדים הלא רציונליים שנאלצו להתמודד איתם לבד, ועל הסטיגמות שחייבים לנפץ כמו העניין שאין גבר ואישה בקשר של לסביות, וגם לא של הומואים. מיותר לשאול מי הגבר ומי האישה, וזה אפילו קצת מעליב". 

בהמשך הסרטון, ניתן להתרשם מהבחירה המסקרנת של הנערים המוצגים בסרטון. כחלק מההפקה, זה גם תפקיד חשוב מאוד, ארצי מגיב על בחירתם, "פירסמתי מודעות בקבוצות להט״ב וברשתות החברתיות, הרעיון הראשוני היה לנפץ סטיגמות של משפחות להט״ב אבל התחלתי לקבל סיפורים שהייתי חייב להוציא החוצה. המטרה הפכה ללהגיע לכמה שיותר בני נוער ולהראות ולומר להם 'אתם לא לבד, גם אנחנו עוברים את זה'. הסיפורים היו מטורפים, האמת שאני בעצמי לא הבנתי בהתחלה מה זה א-מינית, ומה זה טרנס".

© צילום מסך

אחד מהרגעים שאי אפשר להתעלם מהם בסרטון, הוא סיפורו של איתן רוזן, שסיפר על דרך ההתמודדות של הרב בישיבה כאשר הגיעה עם חולצה המרמזת על נטייתו המינית. ארצי, שנתן במה לסיפור הזה משתף, "אחד המשתתפים הוא איתן רוזן, מבחינתי הוא לא פחות מגיבור. הוא גדל במשפחה דתייה ולמד בישיבה בבני ברק, ולמרות זאת היה לו חשוב להוריד את האבן מהלב ולספר לקרובים מי הוא באמת. הוא סיפר שהגיע יום אחד לישיבה עם חולצה של איגי, בתקנון כתוב שמותר להגיע עם חולצות של תנועות נוער. במהלך התפילה של הבוקר הוא הוריד את הסווצרט ומתחת הייתה החולצה של איגי. כולם הסתכלו עליו, הרב כעס וקרא לו לשיחה. איתן לא הבין מה עשה לא בסדר, הוא זכר שמותר ללבוש חולצה של תנועות נוער. הרב הדגיש שללבוש חולצה של איגי, זה כמו ללבוש חולצה של החמאס. על מנת 'לעזור לו' הרב הציע לו כמה פתרונות ל'בעיה' שלו. בפתרונות נכללו טיפולי המרה, והעברה לקיבוץ בדרום ש'מטפל' בבעיות האלו ומחזיר את הצדיקים לשביל הנכון. 

האם הסרטון שהפקת מגיע ממקום אישי?

לפני שנתיים בדיוק יצאתי מהארון. אין לי דרך להסביר את הפחדים האיומים שנערים בארון מרגישים. פחדתי מהתגובה של אבא שלי, או שמא יעיף אותי מהבית. לא מגיע לאף אדם לפחד מהזהות שלו. למה בעצם זה עניינו של אבא שלי למי אני נמשך? למה סטרייטים לא יוצאים מהארון? למה אנחנו צריכים לחיות בפחד לאבד את ההורים, את החברים ואת הסביבה הקרובה רק בגלל הנטייה המינית שלנו?

איזה טיפ היית רוצה לתת לבני נוער שעוד בארון, ומפחדים לספר לסביבתם?

"הייתי רוצה למסור לכל הנערים שקוראים את זה, שאתם לא לבד, אין סיבה להישאר עם זה לבד, לא עשיתם שום פשע. החיים קצרים, תגשימו את החלומות שלכם, תתאהבו, תפזרו אהבה ותקבלו את האחר".

תגובות