בלי סודות: "נמשך לבנים וזה מפחיד אותי". Fotolia

בלי סודות: "נמשך לבנים וזה מפחיד אותי"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

 עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

"נמשך לבנים וזה מפחיד אותי"

בן 16 שואל: "היי, לאחרונה התחלתי לשים לב שאני נמשך קצת לבנים וזה ממש מפחיד אותי. אני לא רוצה את זה בכלל, אני אוהב בנות. אבל לפעמים, כשאני מאונן, אני חושב על זה הרבה ואני לא יודע מה אפשר לעשות. אני לא מאמין שנטייה מינית זה משהו שנולדים איתו"

תשובת היועצת: "היי, אני שמחה שפנית אלינו. מה שאתה מתאר נשמע מורכב ואני רוצה לחזק אותך שאתה מתייעץ לגבי נושאים שלא תמיד קל לדבר עליהם. אני מבינה את תחושת הפחד שאתה מתאר, קורה לך משהו שאתה לא מבין וזה יכול להיות מפחיד ומבלבל. בגיל ההתבגרות אנחנו עוברים שינויים גופניים, חברתיים ומיניים, חשוב שתדע שבגיל ההתבגרות התנסות וחקירה מינית היא נורמלית לגמרי, ולא בהכרח מעידה על הנטייה המינית. אבל גם חשוב שתדע שזה בסדר להימשך לבני המין שלך ושאין בזה שום דבר פסול. אני רוצה להרגיע אותך ולספר לך שנערים רבים פונים אלינו בגלל ההמשכות שלהם לבנים אחרים, ועל אף שכרגע זה מפחיד אותך, חשוב שתזכור שאתה חווה תחושות שרבים מתמודדים איתם בגיל התבגרות, ואולי בהמשך תתעצב באופן יציב יותר נטייתך המינית. בינתיים נסה להירגע, זה טבעי ונורמלי לפנטז על כל מיני דברים במהלך האוננות ושלב החקירה שאתה מתאר הוא טבעי לגמרי".

© צילום: gettyimages.IL

"מודאגת כי המחזור מאחר"

בת 12 שואלת: "היי, קיבלתי את המחזור הראשון שלי לפני קצת יותר משנה (בגיל 11 וחצי ועכשיו אני 12.9). מההתחלה המחזור שלי היה סדיר ותמיד הגיע בזמנים. הייתי אמורה לקבל שוב כבר לפני שבוע וחצי והוא לא מגיע! זה ממש מדאיג אותי ואני לא יודעת מה לעשות, אשמח לעזרה"

תשובת היועצת: "שלום יקירה, קודם כל, כל הכבוד לך שאת שואלת ומתעניינת, חשוב להיות מודעות לשינויים הקורים בגופינו ולהתפתחות שלנו. זה לא תמיד פשוט להתייעץ בנושאים אלו ואני ממש שמחה שאת מתייעצת לגביי תהליכים שקורים בגוף שלך. בגילך, הגוף עובר שינויים משמעותיים וחלקם זה קבלת הווסת. זה לגמרי נורמלי שבחודשים ואפילו השנים הראשונות מאז הווסת הראשונה, המחזור שלך יהיה לא סדיר, כך שאיחור של כמה ימים למחזור שלך הוא בסדר גמור ולא אמור להדאיג אותך. בנוסף, חשוב לדעת שישנם כמה דברים שעשויים להשפיע על המחזור שלך. חשוב שתהיה תזונה נכונה וגם מספיק שעות שינה, אלו דברים חשובים אשר משפיעים על ההתפתחות התקינה שלך ועל סדירות המחזור. ייתכן כי לחץ מהלימודים, מאיחור המחזור עצמו, או אירועים כלשהם בחיים שלך משפיעים על הגוף שלך וגורמים לאיחור הווסת. זה נורמאלי לגמרי ואת יכולה להיות רגועה. כדאי גם שתדעי שהמחזור החודשי של אישה מורכב מכמה שלבים. אני מצרפת סרטון מעולה שמפרט בצורה מאוד טובה על המחזור ועל ההפרשות לאורך החודש, ככה תוכלי להבין את משמעותן. במידה ואת עדיין מודאגת, או מרגישה דברים חריגים בגוף שלך, את מוזמנת להיוועץ עם רופאת נשים. תוכלי גם להגיע לסניף דלת פתוחה הקרוב לביתך ולקבל יעוץ נוסף וגם להיפגש עם רופאת נשים. שיהיה הרבה בהצלחה".

 

"מדממת אחרי יחסי מין, יש למה לחשוש?"

בת 19 שואלת: "היי, לפני שבוע אני וחבר שלי קיימנו יחסי מין ונקרע לנו הקונדום. כמובן שמיד לאחר מכן לקחתי פוסטינור, וחשוב לציין שיום לפני זה סיימתי מחזור. אחרי המקרה התחלתי לדמם, כמו מחזור שמלווה בכאבי מחזור, האם יש למה לחשוש? האם זה במקום מחזור? למה לצפות?"

תשובת היועצת: "שלום רב, תודה שפנית אלינו. אני מבינה את הלחץ וטוב שאת בודקת ומבררת. התופעה של דימום לאחר לקיחת פוסטינור היא מאוד נפוצה, וזו אחת מתופעות הלוואי של כדור זה (את יכולה לראות גם בעלון לצרכן). לכן, אין לך מה לחשוש, הדימום יכול להימשך מספר ימים לאחר נטילת הכדור. הווסת צפויה להופיע במועד הצפוי אך ייתכן ויהיו שינויים קלים והיא תופיע בצורה לא סדירה. בכל מקרה, במידה ואת מוטרדת לגבי המוגנות שלך מפני הריון, אני ממליץ לך לעשות בדיקת היריון ביתית לאחר 14 יום מקיום יחסי המין הלא מוגנים, על מנת לשלול את האפשרות".

"דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ ותמיכה בסניפי דלת פתוחה או באתר האינטרנט https://www.opendoor.org.il/.

תגובות