בלי סודות: "איפה אני על קשת המיניות?". Fotolia

בלי סודות: "איפה אני על קשת המיניות?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

"איפה אני על קשת המיניות?"

בן 15 שואל: "אני חווה משיכה רומנטית ומינית לנשים ורק מינית לגברים, אשמח לדעת אם יש לזה שם כלשהו או האם זה מזוהה על קשת המיניות? תודה רבה"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו. אתה מודע לאיזה מגדר אתה נמשך ואילו סוגי משיכה אתה מרגיש - וזה נהדר ומרגש. גם ההגדרה "קשת המיניות" שהשתמש בה מעידה על כך שאתה מתעניין. המודעות וההקשבה שלך לעצמך ולתחושותייך אינן מובנות מאליהן. לשאלתך, ישנן כמה הגדרות על קשת המיניות שתוכל לבדוק האם אתה מתחבר אליהן: ביסקסואליות- משיכה ליותר ממגדר אחד, אך לאו דווקא לכל המגדרים, או באותה מידה לכל המגדרים אליהם יש משיכה. בירומנטיות- משיכה רגשית או רומנטית ליותר ממגדר אחד, אך לאו דווקא לכל המגדרים, או באותה מידה. הטרופלקסיביליות- כשאדם מזדהה ולרוב מרגיש כהטרוסקסואל, אך מדי פעם גם מרגיש משיכה הומוסקסואלית. (יש הגדרות נוספות שתוכל לקרוא עליהן באינטרנט). חשוב שתדע שאתה לא חייב להתנסות כדי לדעת למי אתה נמשך, ושתוכל לעשות זאת בקצב הנכון לך. בנוסף, אני חושבת שלשתף חבר/ה שאתה סומך עליו/ה במחשבותיך ורגשותיך יכול לעזור לך להבין עוד על עצמך. כשמדברים, מבינים עוד על עצמנו. תוכל גם לדבר עם אנשים נוספים מקשת המיניות שאינה הטרוסקסואלית, כדי לחקור עוד. באתר האינטרנט של איגי - ארגון נוער גאה, שבו יש קבוצות ומפגשים חברתיים של נוער. אחרון חביב - במהלך גיל ההתבגרות יכולות להתעורר כל מיני תחושות ומשיכה מסוגים שונים, והדבר הכי טוב שאתה יכול לעשות עם הרגשות האלו, ונשמע שגם עושה, הוא לתת להם מקום, לקבל אותם ולהקשיב להם. כך אתה לומד על עצמך ומתחבר לעצמך. שיהיה הרבה בהצלחה".

דגל גאווה
© צילום: Fotolia

"איך משתמשים בטמפון, זה כואב?"

בת 15 שואלת: "אני נוסעת תכף לחופשה שכוללת מים ורוצה לשים שם טמפון. אני בחיים לא התנסיתי בטמפון. אני רוצה להתאמן על איך ששמים אותו, אבל אני לא רוצה להשאיר אותו בפנים. זה מסוכן? כואב?" 

תשובת היועצת: "היי לך! ראשית אני מקווה שתיהני מהחופשה ולא תהיי מוטרדת במחשבות אם את עומדת לקבל את הווסת ומה יקרה אם הווסת תגיע בדיוק כשאת בבריכה או בים. אני ממליצה לך להתחיל להשתמש בטמפונים, הם יכולים לעזור מאוד כאשר את נמצאת בחופשה, ורוצה ליהנות מהים והבריכה. אני מבינה את החשש שלך מהם אבל בכל זאת מציעה שתנסי, ואולי זה יעזור לך מאוד בהמשך. אם את מכניסה אותם בצורה נכונה את לא תרגישי בהם בכלל. אני מצרפת לך כאן קישור לגבי שימוש בטמפון בכדי שיסביר לך בדיוק איך להשתמש בו- זה סרטון שמסביר איך לעשות זאת עם מוליך וזה סרטון שמסביר זאת ללא מוליך. שימי לב שיש מספר גדלים של טמפונים עם דרגות ספיגה שונות. ההמלצה היא להתחיל עם טמפון "מיני" (קטן), ובמידה ואת מרגישה שאת צריכה טמפון גדול יותר תוכלי לעבור לטמפון "רגולר", או לטמפון עם ספיגה גדולה יותר שקוראים לו "מקסי". בכל מקרה, ככל שהוא גדול יותר, כך הוא מסוגל לספוג כמות גדולה יותר של דם באותו מספר שעות. את הטמפון יש להחליף אחת לארבע שעות. הרבה הנאה מהחופשה ובהצלחה".

© צילום: shutterstock

"באילו אמצעי מניעה בנות צריכות להשתמש?"

בת 15 שואלת: "באילו אמצעי מניעה בנות צריכות להשתמש בו בסקס?"

תשובת היועצת: "שלום. אני שמחה שיצרת איתנו קשר בנושא חשוב זה, כל הכבוד לך על הפנייה ועל גילוי האחריות ובקשת המידע. קיום יחסי מין היא פעולה שדורשת אחריות רבה, היות ויש סיכוי להיכנס להריון וסיכון להידבק במחלות מין ולכן יש להשתמש באמצעי מניעה. נשים יכולת להשתמש במגוון של אמצעי מניעה כדי להימנע מהריון: גלולות, התקן, נובהרינג, מדבקה וכדומה. אך כדי להימנע ממחלות מין + הריון יש להשתמש בקונדום. השימוש בקונדום צריך להיות לפני החדירה ואופן ההלבשה שלו צריך להיות תקין על מנת להגיע להגנה מירבית. תוכלי להתקשר לאחד מסניפי דלת פתוחה על מנת לשמוע את הדגשים לשימוש בקונדום (למשל תוקף, שימוש אך ורק בזקפה ועוד..), וכדי לשמוע על מגוון אמצעי המניעה. מקווה שעזרתי, בהצלחה בהמשך".

"דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר- https://www.opendoor.org.il/.

תגובות