אנשי הטלאי הורוד: סרטי השואה הלהט"בים. צילום: Adobestock

אנשי הטלאי הורוד: סרטי השואה הלהט"בים

היום (ג') מציינים את יום הזיכרון לשואה ולגבורה. לכבוד יום זה, החלטנו להנציח את שורדי השואה והאסירים הלהט"בים - אנשי הטלאי הורוד, אשר נספו במהלך השואה. בכתבה הבאה אספנו עבורכם מספר סרטי שואה להט"בים. נזכור ולא נשכח, נזכור את כולם

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

סעיף 175 (2000)

אם אתם מחפשים סרט תיעודי שיצמרר וירגש אתכם עד דמעות, הסרט הבא הוא בדיוק עבורכם: "סעיף 175" הינו סרט שמתעד את סיפורם של עשרה מהאסירים הלהט"בים, שחיו בתקופת גרמניה הנאצית, שרדו את השואה ונשארו בחיים. ההומוסקסואלים נאסרו על ידי הנאצים, על סמך סעיף 175 בחוק העונשין הגרמני שאסר יחסים אינטימיים בין גברים (מכאן הגיע גם שמו של הסרט), ואילו הנשים הלסביות - נאסרו מכיוון שהן מעולם לא נישאו לגבר ולא ילדו ילדים, ובכך לא תרמו את חלקן לגזע הארי. הסרט יחשוף אתכם למציאות המזעזעת שאיתה נאלצו להתמודד חברי קהילת הלהט"ב בתקופת גרמניה הנאצית והשנאה הנוראית שהופנתה כלפיהם.

 

עקומים (1997)

"עקומים" הינו סרט דרמה שעוסק בחייו של מקס - גבר גרמני שיצא מהארון בגלוי ואף נמצא במערכת יחסים עם רודי, רקדן קברט ידוע. סיפור האהבה ביניהם מגיע לסיומו כאשר רודי נרצח על ידי הנאצים, ואילו מקס נשלח למחנה ריכוז ומתאהב בגבר אחר. אומנם הסרט הזה הוא אינו תיעודי, אך הוא בהחלט מציאותי ומספר את סיפורם של אלפי הומוסקסואלים שחיו בתקופת גרמניה הנאצית ונאלצו להתמודד עם דילמות קשות ואכזריות. 

ללכת על המים (2004)

"ללכת על המים" הוא סרט ישראלי בכיכובו של ליאור אשכנזי. הסרט עוקב אחרי בחור בשם אייל, דור שני לשואה, אשר עבד במוסד ובעקבות טראומה הפסיק לקבל עבודות. מנחם, שורד שואה אשר עובד כמפעיל סוכני מוסד, נותן לו עבודה, שמדינת ישראל לא מעוניינת בה כלל - לכלוא פושע נאצי, קשיש, אשר עדויות מסרו כי הוא עודנו חי. כדי לבצע את המשימה, אייל מתקרב לנכדיו של הנאצי - פיה ואקסל. אקסל הוא הומוסקסואל בעל חוסר סובלנות כלפי הומופוביה (פחד מהומוסקסואלים), בדיעבד, מתברר שזוהי גם הסיבה שמשפחתו של אקסל מסתירה את העובדה שסבו הנאצי עדיין חי. מה יקרה כשאקסל יגלה את האמת? האם המשימה של אייל תצליח? צפו בסרט המלא וגלו.

 

 A love to hide (2005)

בדומה לסרטי שואה רבים אחרים, גם סרט זה עוסק בחברות מופלאה שנגמרת באסון נורא. אולם, הפעם מדובר בחברות ייחודית במיוחד: נערה יהודייה וידידה ההומוסקסואל, מתכננים יחדיו תוכנית בריחה שתאפשר להם להימלט משטח שלטונם של הנאצים. לא נגלה לכם כיצד הסרט מסתיים, אך כן נמליץ לכם להכין ממחטות - והרבה. הסרט מציף דילמות וקשיים רבים שבני ובנות נוער צעירים נאלצו להתמודד איתם, דבר בהחלט מצמרר ומעציב.

(We Were Marked with a Big A (1991

"אנחנו היינו מסומנים עם האות A הגדולה" (בתרגום חופשי לעברית) הוא סרט תיעודי מרגש, שמזכיר ומנציח את ההיסטוריה שנשכחה, של שורדי שואה להט"בים מגרמניה הנאצית. הסרט מתמקד ב-15,000 הומוסקסואלים שנשלחו בזמן מלחמת העולם השנייה אל מחנות הריכוז. בסרט זה, שלושה שורדי שואה הומוסקסואלים חולקים את הסיפור האישי שלהם. האות "A" בסרט, מתייחסת לסמל - הטלאי המשולש הורוד, שאסירים הומוסקסואלים נאלצו ללבוש. סרט מרגש ושווה צפייה.

נזכור ולא נשכח, נזכור את כולם

תגובות