בלי סודות: "מאז הפרידה לא נמשכת לבנים". Fotolia

בלי סודות: "מאז הפרידה לא נמשכת לבנים"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

"מאז הפרידה לא נמשכת לבנים"

בת 16 שואלת: "אני כבר כמה זמן חושבת שאני לסבית ואני לא יודעת מה לעשות עם זה. מאז הפרידה מחבר שלי אני לא נמשכת לבנים, כאילו אני כן אבל לא כמו כל נערה בגילי. לפעמים בזמן הכי לא קשור פתאום עולה לי השאלה בראש אם אני לסבית. אני בודקת בגוגל איך לזהות את עצמך, אבל אני לא מוצאת שם שום דבר שעוזר לי. אבל מה שעוד יותר גורם לי לדעת אם זו תחושה נכונה, זה שאני זוכרת שכשהייתי קטנה בערך בגיל 11 נהגתי להסתכל על בנות בצורה שונה וזה מפחיד אותי ממש! אני מאוד מפחדת מהתגובה של אמא שלי, כאילו איזה אמא תרצה לשמוע שהבת שלה לסבית? אני לא הייתי רוצה! אנשים יתרחקו ממני. אני ממש מפחדת לחשוב שזה אמיתי אני חייבת עזרה או לפחות תשובה מספקת או מדריך לזיהוי מה שזה לא יהיה"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה מאוד שפנית אלינו ונשמע שהמחשבות שלך אינן פשוטות להתמודדות. את מעלה שאלה על המשיכה המינית שלך, מאחר ומאז הפרידה מהחבר שלך אינך נמשכת לבנים כמו פעם או כמו בנות אחרות. קודם כל, חשוב שתדעי שגיל ההתבגרות הינו גיל שבו אנחנו חוקרים, שואלים, מגלים, ושואלים שוב – בכל מיני נושאים וגם בנושאי משיכה מינית. יכול להיות שתחושותייך ישתנו ויכול להיות שלא, והדבר הכי טוב שתוכלי לעשות זה להקשיב לעצמך ולאפשר לעצמך לחקור מי את ולמי את נמשכת. אינך חייבת לקבל החלטה כרגע. קחי את הזמן. אין לנו מדריך לזיהוי, ואין רשימת מכולת שתאמר לך למי את נמשכת. הדבר היחיד שיכול לסמן על כך הוא את, גם אם זה ייקח זמן. את כן יכולה לקרוא בנושא ולהתחבר לאתר האינטרנט של איגי (ארגון הנוער הגאה). יש שם הרבה בני נוער בגילך שמתלבטים. יש פורומים, וגם קבוצות שיכול להיות לך נחמד לדבר איתם, לשתף, להקשיב ולדבר גם עם בני נוער אחרים וגם עם מדריכים. העלית שאלה לגבי קושי לשתף את אמך. אני חושבת שלפני שתספרי לה, קחי את הזמן שלך לעצמך ולהבנה שלך את הדברים. את לא חייבת לספר כרגע שום דבר. אם וכאשר תרצי לשתף אותה, תרגישי שזה קשה לך, תוכלי לכתוב לנו שוב או להתייעץ עם איגי ולמצוא את הדרך שלך לספר לה. כשתחקרי את עצמך ותרגישי יותר שלמה, תבחרי מתי ועד כמה לחלוק עם אמך. והכי חשוב – החברה מרגילה אותנו לחשוב שיש רק דרך אחת נכונה לאהוב ולהימשך – וזה לא כך! רצף המשיכה הוא מגוון, זה בסדר להימשך לבנות, זה בסדר להימשך לבנים, זה בסדר להימשך גם וגם וזה בסדר לא להימשך בכלל. הדבר הכי חשוב הוא שתהיי מאושרת, שתחיי חיים שבהם את חופשיה לעשות מה שטוב לך וללכת אחרי לבך. גם אם בדרך יהיו קולות שיאמרו לך אחרת (ולא בטוח שיהיו, אולי תגלי שהסביבה שלך ממש תומכת) – תזכרי שיש בעולם מקום לכל סוג של אהבה. אהבה ומשיכה הן מתנות נפלאות בעולמנו, ולאף אחד אין זכות להכתיב בעבורך את מי לאהוב ולמי להימשך. את מושלמת בדיוק כמו שאת!"

© adobestock

בן 17 שואל: "שלום, היה לי מקרה מיני אתמול בלילה- איבר המין שלי נהיה ארוך. לאחר מכן, הורדתי את התחתונים ונגעתי בעור של האיבר והוא התארך עוד לכיוון הבטן, ועם רוק הזזתי את העור על האיבר עד שהוא נהיה קשיח והרגשתי עונג והאיבר השפריץ נוזל. ורציתי לדעת ביחסי אישות עם אישה האם זה גם יכול לקרות שיצא נוזל מהאיבר? כי הבנתי שיש לאישה שני פתחים קדמי ואחורי אבל לא הבנתי איך יכול ככה לצאת נוזל או שזה רק כשנוגעים עם היד והאם זה יכול לכאוב לאישה כשהאיבר צר וארוך?"

תשובת היועצת: "היי, קודם כל, מה שאתה מתאר נשמע נורמלי ובריא לחלוטין - לגוף יש צורך להגיע לפורקן באמצעות אוננות או יחסי אישות. הנוזל שתיארת נקרא "נוזל זרע" והוא זה שגם מפרה את האישה וגורם לה להיכנס להריון כשיגיע הרגע. בנוגע לשאלה שלך - בזמן יחסי אישות (יחסי מין), איבר המין שלך נכנס אל איבר המין של האישה (הפתח שאצלה) וכשהגבר מגיע לפורקן ולעונג - יוצא ממנו נוזל זרע בתוך גוף האישה. גבר יכול להגיע לפורקן ולעונג גם בעזרת היד עם מגע עצמי (אוננות) וגם בזמן קיום יחסי אישות. בנוגע לגודל ולצורה של האיבר - בשביל שאיבר המין של הגבר ייכנס אל איבר המין של האישה, האישה צריכה להיות מגורה ומעונגת גם היא - הכוונה, איבר המין שלה צריך להיות רטוב ומוכן לקבל את איבר המין של הגבר. אציין שהמקום אליו נכנס איבר המין של הגבר אצל האישה הוא גם המקום שממנו בסוף הריון גם יוצא תינוק, לכן לא אמור להיות כאב באיבר מין ארוך, קצר, צר או עבה. לעיתים נשים חוות כאבים בקיום יחסי מין שנובעים מסיבות שונות, במידה ותיתקל במקרה כזה אני מזמינה אותך לפנות ל'דלת פתוחה'".

© shutterstock

"כאב אחרי יחסי מין - תקין?"

בת 17 שואלת: "היי, התחלתי מערכת יחסים חדשה והבן זוג החדיר לי אצבעות לאיבר המין בחלק שיותר קרוב לפי הטבעת אבל בתוך הנרתיק וזה כאב לי ואחרי זה גרם לקצת צריבה. הייתי רטובה תוך כדי ואני בתולה. וגם כשהמגע הסתיים זה לא המשיך לכאוב אחרי כן. רציתי לבדוק האם זה תקין הכאב הזה והוא נובע מזה שלא חוויתי חדירה אף פעם או שזה יכול להיות משהו רפואי שאני צריכה לבדוק?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה מאוד שפנית לדלת פתוחה ושמחה לשמוע שאת קשובה לגופך. בעיקרון, כל סוג של חדירה לאיבר המין הנשי לא אמורה להכאיב או לצרוב ואם זה קורה יכולות להיות לכך מספר סיבות. ראשית, כפי שאת אומרת, חוסר הניסיון שלך במגע מסוג זה יכול ליצור בהתחלה אי נוחות ואף כאב קל עד שהגוף שלך יתרגל למגע באותו אזור. ייתכן שהכאב נובע מכיווץ לא רצוני של השרירים ויש צורך ללמוד באופן אקטיבי לשחרר אותם. בנוסף, חשוב גם להבין שאם אף פעם לא נכנס משהו לתוך הנרתיק, אז זה יכול לכאוב כשנכנס משהו. הנרתיק אינו מורגל לסוג כזה של מגע ולכן כדאי שבהתחלה תבצעו הכנסה עדינה בקצב איטי ובמידה וזה עובד תוכלו להגביר ולחזק את הקצב. כמו כן, העובדה שהכאב לא ממשיך לאחר המגע מצביעה שאין לך בעיה רפואית שמחייבת התייעצות רפואית, עם זאת אם את חוששת את תמיד יכולה ללכת לבדיקה רפואית מתאימה. זכרי, יחסי מין מכל סוג שהוא (מגע, ליטופים, חיבוקים, חדירה וכו) נועדו כדי להינות, במידה ואת מרגישה לא כשורה הורידי את הקצב ונסי לשנות תנוחה ועוצמה וכל הזמן המשיכי להיות קשובה לגופך".

"דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.

תגובות