מכתבים מהלב: "אני סולחת לך על כל הפעמים שפגעת בי ובמשפחתי". adobestock

מכתבים מהלב: "אני סולחת לך על כל הפעמים שפגעת בי ובמשפחתי"

"אני זוכרת כל איום ששלחת לנו, כל תלונה במשטרה, כל דיון בבית משפט, כל דבר שרק גרם לי לפחד יותר ויותר שאתה תכניס את אחת מהנשים המשמעותיות ביותר בחיי, הישר לתוך הסטטיסטיקה. ברגעים מסוימים, לא האמנתי שבאמת אתה עשית את כל זה" • כתבי וכתבות פרוגי במכתבים מהלב! והשבוע: כתבתנו במכתב לאדם ששינה את חייה

התלבטתי רבות אם כדאי לי לכתוב לך מכתב. הרי שאת רוב השנתיים האחרונות השקעתי בלנסות לסלוח לך, על כל מה שעשית לי ולמשפחה שלי. חשוב לי להגיד לך שבסופו של דבר החלטתי לעשות את זה בשבילי, ורק בשבילי, בתקווה שאולי הפעם אני אצליח לשחרר ולהמשיך הלאה.

אתחיל ואומר שלא נזכרתי בך במקרה. לפני כמה חודשים, הגיע אלינו ה"אויב השקוף" – נגיף הקורונה. האויב הזה, הביא איתו גם אויבים קצת פחות שקופים:  מקרים של נשים שנרצחו על ידי בני הזוג שלהן. עוד נשים שנוספו לסטטיסטיקה, המון קורבנות של גברים בדיוק כמוך.

אני זוכרת כל איום ששלחת לנו, כל תלונה במשטרה, כל דיון בבית משפט, כל דבר שרק גרם לי לפחד יותר ויותר שאתה תכניס את אחת מהנשים המשמעותיות ביותר בחיי, הישר לתוך הסטטיסטיקה. ברגעים מסוימים, לא האמנתי שבאמת אתה עשית את כל זה. לא האמנתי שאותו אדם שרק לפני רגע היה בן זוג ואב כל כך אדיב, מתחשב, טוב לב – יכול להגיד ולבצע דברים כה אכזריים. 

© adobestock

אך העלייה במספר הנשים שנרצחו על ידי בני זוגן, לא היה הדבר היחיד שגרם לי להיזכר בך. לפני כמה חודשים, הכרתי מישהו. בהתחלה, הרגשתי שהוא האדם הכי מדהים שאי פעם הכרתי. הוא הבין והכיל אותי, עודד אותי ברגעים הכי קשים שלי וגרם לי להרגיש כל כך מיוחדת ובטוחה בעצמי.

במשך כל התקופה שבה דיברנו, פחדתי. פחדתי שהוא ישנה את דעתו בפתאומיות, פחדתי שהוא יעזוב, פחדתי לעשות משהו שיגרום לו להפסיק לרצות אותי, פחדתי שהוא יהיה אתה. ניסיתי לשכנע את עצמי שזה לעולם לא יקרה – ודווקא כשהצלחתי בכך, הוא עזב. ונחש מה? הוא עזב בדיוק כמוך, בפתאומיות. 

© צילום: Fotolia

שלא תטעה – זה שהוא עזב כמוך, לא אומר שהוא אתה. אתם שונים בכל כך הרבה מובנים, ואין בי ספק שהוא לעולם לא יעשה את כל הדברים שאתה עשית. אבל, זה לא שינה את העובדה שהתחושה שלי באותו לילה שהוא שינה את דעתו – הייתה זהה לתחושה שהרגשתי בגללך. אותה תחושת בדידות ואכזבה, שהציפה כל תא בגוף שלי.

אני מניחה שעכשיו אתה חושב שאני כועסת עלייך, שהרסת לי ולמשפחה שלי את החיים – ואתה מרוצה מכך. אז תן לי להפתיע אותך ולספר לך בדיוק את ההפך: כל מה שקרה במהלך התקופה האחרונה, גרם לי להבין שאתה – הכנת אותי לחיים. אתה הכרחת אותי להתמודד עם פרידה פתאומית, משפחה שבורה ושינוי כל כך קיצוני בחיים, שאני בספק שמבוגרים ממני יכלו להתמודד איתו.

© Fotolia

מעבר לכך, אני רוצה שתדע שאני והמשפחה שלי – ניצחנו. התגבשנו, נשארנו חזקים, הצלחנו בקריירות ובלימודים ולא חשבנו ולו לשנייה אחת – לוותר על החיים שלנו בגללך. אתה הסיבה לכל כך הרבה רגעים ותחושות שליליות שחוויתי בחיי, אבל אתה גם הסיבה לכל הניצחונות שלי. לכל הרגעים שגרמו לי להבין כמה אני חזקה ואיזו משפחה מדהימה יש לי.

אז בקיצור, אני סולחת לך. אני סולחת לך על כל הפגיעות הנפשיות והפיזיות שגרמת לי ולמשפחתי, על כל הבכי והדאגה של הוריי שעשו הכל כדי להגן עלינו, על כל הניסיונות לשבור ולפרק את המשפחה שלנו ואפילו על זה שעזבת את הבן היחיד שלך (רק אציין שהוא זכה באב חורג מדהים). אני לא יודעת איפה אתה עכשיו ומה אתה עושה, אבל אני מקווה שאתה יודע – שאני ניצחתי.  

תגובות