שיהיו לראש ולא לזנב: הקשיים המדאיגים שקהילת הלהט"ב מתמודדת עימם. פוטוליה

שיהיו לראש ולא לזנב: הקשיים המדאיגים שקהילת הלהט"ב מתמודדת עימם

כולכם בוודאי מכירים או שמעתם לפחות על אדם אחד שמשתייך לקהילת הלהט"ב, אך האם אתם מודעים לקשיים שהוא נאלץ להתמודד עימם? בכתבה הבאה, אספנו עבורכם את כל הסוגיות המשמעותיות ביותר שקשורות לקהילה

לכבוד ערב ראש השנה שיחול מחר (ו'), החלטנו לאסוף עבורכם את הקשיים שחברי קהילת הלהט"ב מתמודדים עימם - ולהזכיר לכולכם שהסוגיות הללו צריכות להיות בראש סדר העדיפויות (ולא בזנב) שלנו ושל נבחרי הציבור. מוכנים? תתחילו לקרוא.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

חוסר הסברה לגבי הקהילה

ככל הנראה, זוהי הסוגייה המרכזית ביותר שנוגעת לקהילה - ואולי אף זו שמובילה לשאר הקשיים: אנשים רבים, ביניהם גם בני ובנות נוער, לא מודעים מספיק למגוון הרחב של הנטיות המיניות ולכך שכולן, ללא יוצאות מן הכלל, הן טבעיות ולגיטימיות לחלוטין. חשוב להשקיע בהסברה על הקהילה ובחינוך לכבוד וסובלנות, ורק כך נוכל למגר את ההומופוביה. 

פחד לצאת מהארון

גם בשנת 2020, בני ובנות נוער רבים חוששים להצהיר על עצמם כחלק מהקהילה ולצאת מהארון. הפחד נובע ממגוון סיבות, חלקן חברתיות וחלקן אינדיבידואליות, אך מה שבטוח הוא - שכולכם יכולים לתרום לשינוי בנושא הזה. תדאגו להבהיר לחברים ולקרובי המשפחה שלכם, שמבחינתכם אין משמעות לנטייה המינית שלהם ושלא יחששו לדבר איתכם על הנושא ואולי אף לצאת בפניכם מהארון. 

© צילום: Fotolia 

דעות קדומות על להט"בים

גם בעידן המודרני שלנו, נשמעות דעות הומופוביות שמבוססות על סטריאוטיפים מיושנים, הן בקרב אזרחים מן המניין והן בקרב משפיענים. לתופעה הזאת ישנן השלכות קשות והשפעה שלילית רבה על חברי הקהילה, שלעיתים קרובות אינם מצליחים להתמודד עם המצב לבדם. כאמור, חשוב לערוך הסברה בנושא ולזכור - שלכל אחד ואחת מכם ישנה השפעה רבה על הסביבה שלכם.

שימוש בנטיות מיניות כקללות

מי מכם לא שמע, או אף אמר, את המילה "הומו" כקללה? כמובן שזוהי איננה הנטייה המינית היחידה שנעשה בה שימוש בתור מילת גנאי, וכולן חמורות באותה מידה. התופעה הזו היא נפוצה מאוד ובהחלט מהווה את אחת מהסוגיות המרכזיות שנוגעות לקהילה. עליכם להבין כי כל התבטאות מסוג כזה, עלולה לגרום לכך שנער או נערה יחששו לצאת מהארון ויחוו קשיים נפשיים ורגשיים קשים מנשוא - ועל כן, חשוב למגר את השימוש בנטיות מיניות כקללות כמה שיותר.

© צילום: fotolia

פגיעות פיזיות בקהילה הגאה

מעבר לאלימות מילולית ונפשית, חברי הקהילה לעיתים נאלצים להתמודד גם עם אלימות פיזית: הרצח של שירה בנקי והרצח בברנוער מהווים רק שתי דוגמאות למקרי אלימות מזעזעים שמטרתם הייתה לפגוע בחייהם של להט"בים. חשוב להעלות את המודעות למקרים האלו, לחנך לסובלנות וקבלת השונה ורק כך - נמנע את מקרי הרצח הבאים. 

תגובות