גאווה בעולם שמרני: ספיר ברמן מעוררת השראה. עוז מועלם

גאווה בעולם שמרני: ספיר ברמן מעוררת השראה

"אתמול (שלישי) שופטת הכדורגל ספיר ברמן כינסה מסיבת עיתונאים בה היא חשפה בפני העולם את התהליך שלה להתאמה מגדרית ואת היותה אישה טרנסג'נדרית. המעשה הזה של ספיר הוא לא רק אמיץ, הוא מעורר השתאות - צריך לעמוד ולמחוא לה כפיים" • טור אישי

דמויות ציבוריות שיוצאות מהארון ומפרסמות בפרהסיה את הנטיות המיניות שלהם או את המגדר הנכון אליו הם משתייכים תמיד מעוררות, אצלי לפחות, הערצה והשתאות. להיות דמות ציבורית זה לא דבר קל - שופטים כל מעשה שלך, כל מילה, כל תנועה, כל אמירה. למילים ולמעשים של הדמויות הללו יש משמעות רבה - הם מהווים מודל לחיקוי ולפעמים אף מייצגים גוף שגדול מהם - ערוץ טלוויזיוני, חברת הפקה, קאסט שלם, קבוצה, מועדון ספורט ועוד. 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

אתמול (שלישי) שופטת הכדורגל ספיר ברמן כינסה מסיבת עיתונאים בה היא חשפה בפני העולם את התהליך שלה להתאמה מגדרית ואת היותה אישה טרנסג'נדרית. המעשה הזה של ספיר הוא לא רק אמיץ, הוא מעורר השתאות - צריך לעמוד ולמחוא לה כפיים.

ישראל היא מדינה שמרנית וכתוצאה כוכבי התרבות שלנו חושבים היטב האם לחשוף את הנטיות המיניות שלהם או לא, כי יש חשש גדול - איך הקהל יגיב, איך המעריצים יתמודדו, האם זה ישפיע על התפקידים והעבודות בעתיד והאם זה יועיל או יזיק לתדמית הציבורית? 

ברמן ותירוש
ברמן ותירוש © עוז מועלם

אך בעוד ששחקנים ושחקניות, זמרים וזמרות מרגישים יותר פתיחות בנושא הזה, עולם הספורט נחשב ליותר שמרני וקשוח, במיוחד ענף הכדורגל בארץ - שאוהדיו מגיעים משכבות שונות באוכלוסיה עם אמונות שונות - יש כאלו שיותר ליברלים ויש כאלו שפחות. אך עדיין, ספיר בחרה לחשוף את התהליך שלה באומץ ובגאווה ובפנים גלויות.

גם התמיכה שהשופטת קיבלה הייתה עוטפת, חמה ומפתיעה - יושבת ראש איגוד השופטים בישראל, רונית תירוש, ליוותה את ברמן והעניקה לה תמיכה פומבית, וכך גם ההתאדות לכדורגל. סרמן תמשיך לשפוט במשחקים ואפילו המשחק הבא אליו היא משובצת הוא משחק של בית"ר ירושלים - לכל הדעות, אפשר להגיד שזאת קבוצה עם אוהדים קשים ושמרניים בכל נושא המיניות.

כיף לראות גם בעולם השמרני של הספורט חשיפה כזאת פומבית ומעוררת השראה ועוד יותר כיף לראות שהקודקודים תומכים ומגבים את התהליך והשינוי הזה ולא מתנערים או פוחדים ממנו.

 

תגיות
תגובות