אח לשלושה אחים להט״בים: "הרגשתי שכל המשפחה מאבדת את זה". אלבום פרטי

אח לשלושה אחים להט״בים: "הרגשתי שכל המשפחה מאבדת את זה"

כתבות בנושא גאווה תמיד מתמקדות באדם שבוחר לצאת מהארון, אבל מה עם המשפחה שגם עוברת תהליך מסוים בעקבות השינוי? • גיא שראל אח לשלושה אחים להט״בים משתף במסע הארוך שעבר, מבושה ועד להשלמה וההבנה שנטיותיהם המיניות של אחיו לא משנות בכלל

אומנם חודש הגאווה נגמר, אבל הדרך לקבלה והכלה של הקהילה הלהט"בית עדיין ארוכה. בין מגוון הכתבות שעלו בנושא, ביניהם קבלת השונה, תהליך היציאה מהארון בפני המשפחה והחברים, הייצוג התקשורתי, מעטות הכתבות שמדברות דווקא על הצד שצריך להכיל- על האחים לדוגמה. גיא שראל, בן 27 מכפר סבא, נשוי באושר לשקד, יועץ פוליטי לחברת הכנסת מיכל שיר ואח לשלושה אחים מקהילת הלהט״ב, משתף על הצד שלו בסיפור שמעולם לא סופר.

עוד בערוץ היחסים והאהבה של פרוגי:

© אלבום פרטי

בניגוד למה שנוטים לחשוב, שראל מספר על משפחה חמה ועוטפת וילדות מאושרת בכפר סבא "אמא לביאה, סמדר, מורה במקצועה, אבא נערץ, מצליח עובד במועצה אזורית דרום השרון. נולדתי כילד שני אחרי אחותי הבכורה, הגדולה ממני בשנה, שהיום סטודנטית למשפטים. אחרי כמה שנים הגיעה אחותי טל האהובה, (והיום אחי האהוב לא פחות ראם בן ה-22) וכמובן אחי הקטן אור בן ה-18. משפחה תימנית שומרת מסורת, בתקופה שנראית כל כך רחוקה, בלי מסכים, עם הרבה משחקים בחוץ, והרבה שלווה בפנים, עולם שלא יחזור עוד".

 - איך הגבת בפעם הראשונה שאחות שלך יצאה מהארון?

"כל אחד הגבתי בדרך שונה כי ההרגשה שלי הייתה אחרת. כשאחותי הגדולה יצאה מהארון זה פחות הפריע לי, בשנים האחרונות יש המון שיח בריא ומכיל סביב הנושא. כשאחי הודיע לי שהוא זכר בגוף של אישה זה כבר היה נראה לי מטורף. אבל כשאחי הקטן הודיע לי שהוא אוהב בנים כבר הרגשתי שכל המשפחה מאבדת את זה".

- למה היה לך כל כך קשה עם היציאה שלהם מהארון?

"הרגשתי שהתערערה לי הזהות האישית שלי, שחייתי במין שקר וזה מה שהביא אותי למשבר. זה השפיע על היומיום בדברים הקטנים, אפילו במחשבה של איך אני פונה אל אחותי או בעצם אחי. הרגשתי בעיקר שמשהו נשבר במהות של המשפחה".

- איך אתה מרגיש עם זה היום?

- "וואו, היום אני יכול להגיד שעברנו דרך ארוכה, קשה מאוד, ממש מסע אישי ומשפחתי שהצלחנו לעבור כל אחד לחוד וביחד. היום אני מרגיש עם זה בסדר גמור, הדבר היחיד שחשוב לי זה שאחיי יהיו בריאים ומאושרים, כי זה באמת מה שחשוב בחיים".

אתה מסתכל על אחים שלך בצורה שונה מאז היציאה?

"בהתחלה הסתכלתי בצורה שונה, חד משמעית. היה לי דיי קשה עם כל הנושא של להט"ב שהיה חדש וזר לי. היו תקופות ארוכות שהתרחקתי ולא דיברנו. חווינו משבר כל כך עצום במשפחה, אפשר לתאר את הקשר שלנו באותה התקופה כרכבת הרים. . זאת הייתה ירידה לצורך עלייה, היום הם הכי חשובים לי בעולם, הקשר ביני לבין שאר האחים הוא מעולה. אפשר להגיד שיצאנו מהמשבר מחוזקים, מאוחדים ואוהבים אחד את השני מכל הלב. אני נמצא במקום שבו אני מבין שהעובדה שיש לי משפחה ושכולם בריאים זה כל מה שחשוב".

 

"הבנתי שלא משנה הזהות המגדרית של האחים שלי או של כל אדם" © אלבום פרטי

 

אם היית יכול לחזור לגיא של אז, שלא קיבל את היציאה של האחים שלו, איזה עצה הייתה נותן לו?

"אני בספק אם הייתה עצה שהייתה יכולה לעזור לי באותה נקודת זמן ולשנות לי את ההרגשה. אם הייתי יכול, הייתי מסתכל לגיא של אז בעיניים ואומר לו: ׳הכל יהיה בסדר, המשפחה תעבור את זה ותצא מכל היציאות מהארון רק מחוזקת, אל תדאג מהעתיד ואל תפחד, אני מבטיח לך שהכל יסתדר׳. בסופו של יום התגברנו והצלחנו לגדול מזה".

 - איזה טיפים יש לך לבני נוער שאחים שלהם יצאו מהארון?

"הטיפ העיקרי שאני יכול להביא לבני נוער שאחים שלהם יוצאים מהארון זה שיחבקו אותם ויאהבו אותם בדיוק כמו לפני היציאה מהארון. גם אם קשה לכם עם זה, אני בטוח שהרצון שהאח/ות שלכם יהיה מאושר גובר על זה, ולכן בין אם קשה ובין אם לא, פשוט תתמכו בהם במידת הצורך תקבלו גם תמיכה".

 - מה החלום שלך?

"זאת שאלה טובה. החלום שלי הוא להיות בתפקיד שאני אדע וארגיש שאני תורם מעצמי ועושה טוב למען לציבור והמדינה, חשוב לי להיות מעורב הרבה יותר פוליטית אני אתמקד בשני נושאים שקרובים ללבי, נושא הלהט"ב והתמודדות עם דכאונות וחרדות. אני רוצה בעתיד להיות בין אלו שמקבלים החלטות ועושים דברים למען הזולת, בין בכנסת בין מחוצה לה. זו המטרה שלי בחיים. הבנתי שלא משנה הזהות המגדרית של האחים שלי או של כל אדם, מה שחשוב הוא שהוא יהיה בן אדם טוב, שיהיה מאושר וככה הוא גם יוכל לתרום בחזרה לחברה".

"אני נמצא במקום שבו אני מבין שהעובדה שיש לי משפחה" © אלבום פרטי
תגובות