בלי סודות: "איך אגרום לו לאהוב אותי?". adobestock

בלי סודות: "איך אגרום לו לאהוב אותי?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים ואהבה של פרוגי:

בת 14 שואלת: "היי, אני חייבת דחוף עצה. הייתי עם חבר שלי לפני יומיים. לא שכבנו אבל כן היה חיכוך בלי אמצעי הגנה. בהתחלה היינו עם תחתונים ואז הורדנו לא הייתה חדירה בכלל אבל היה חיכוך. הוא לא גמר או משהו, רק כששמתי בחזרה את התחתונים לאחר כמה דקות - הוא גמר. האם אני צריכה לחשוש או לבדוק? אני בלחץ. יש לציין שזה ביום שאני מבייצת, המחזור שלי עוד 14 יום אז ככה שאני ממש בלחץ. זה לא היה מתוכנן ולכן לא השתמשנו בקונדום או בגלולות, אני יודעת שזו טעות ולהבא לא יקרה מצב כזה אבל כרגע אני בדילמה. אשמח לתשובה שלכם, תודה רבה".

תשובת היועצת: "שלום רב, שמחה שאת פונה אלינו בהתלבטות והחשש שלך. קיום יחסי מין הם שלב חשוב בקשר וכפי שתיארת הוא לעיתים קורה בהדרגה. נערות רבות כמוך חוות התלבטויות ומרגישות לחץ וכל הכבוד לך על האומץ לדאוג לגופך. חשוב שתדעי שזה נורמלי מאד שקיום יחסי המין יהיו בהדרגתיות ובניסוי ותהיה של מה הדבר שעושה לשניכם נעים וטוב. לפי מה שכתבת אני מבינה שהרגשת חיכוך של הפין עם הפות אך לא הייתה חדירה של הפין לנרתיק ושהחבר שלך גמר בחוץ. במידה וזאת הסיטואציה הסיכוי שאת בהריון הוא אפסי. חשוב מאד שתדעי שלפני שמגיעים לשפיכה הפין משחרר טיפות זרע מעטות שנקראות בשם 'טיפות אהבה'. כאשר יש חדירה הטיפות הללו עלולות לגרום להריון. במידה והייתה חדירה של הפין בזמן זקפה לנרתיק אנו ממליצים לקחת גלולה לשעת חירום כדי למנוע הריון לא מתוכנן העלול להגרם מטיפות הזרע שיוצאות לפני השפיכה. קיימים שלוש סוגי גלולות לשעת חירום: מצרפת לך קישור לאתר 'דלת פתוחה' בנושא. כדאי גם שתדעי שייעוץ לגבי סוגי אמצעי מניעה תוכלי לקבל בדלת פתוחה ואף להיפגש באופן חסוי עם רופאת נשים, בכדי לקבל מרשם לאמצעי המניעה המתאים לך".

© adobestock (אילוסטרציה)

בת 17 שואלת: "היי, מה ההגדרה ליחסי מין? הרי זה לא רק חדירה ולא בהכרח רק 2 אנשים, וזה בכלל יכול להיות גם בלי מגע, כמו סקסטינג. וגם לא כולם תמיד מגיעים לאורגזמה, אז בעייתי קצת להגיד שזה בהכרח פעילות לצורך הגעה לסיפוק, כי לפעמים סתם עושים את זה כדי להרגיש קרובים. תודה".

תשובת היועצת: "שלום רב, שמחה שפנית אלינו בשאלה כל כך חשובה ונכונה. מרגש לקרוא את מה שכתבת, וכמה את צודקת. יחסי מין הם שם כולל להתנסויות מיניות שונות ומגוונות. לרוב משתמשים במושג 'יחסי מין' כאשר מעורב בהם מגע. רבים חושבים שיחסי מין מתקיימים כאשר יש כניסה של פין לפות, אך ליחסי מין יש פנים רבות וכולן נכונות. כאשר אנו מדברים על יחסי מין אנו באמת מתייחסים למפגש אנושי שמלווה אותו : אהבה, תשוקה, רצון, ואינטימיות. בחלק מהמפגשים המיניים קיים מפגש של אברי מין, אך לעיתים מפגש מיני הוא מפגש/מגע של אברי גוף , שלכאורה אינם אברי מין, גם במפגש כזה יש מפגש מיני. הצורך האנושי בקרבה ומגע הוא צורך ביולוגי, ואמנם רוב המפגשים הפיזיים בין בני אדם הם לצורך הנאה קרבה ובטחון ולאו דווקא לצורך מין. הדבר החשוב ביותר הוא להיות בחיבור משותף שהוא כיף, נעים ומוסכם לכל המשתתפים. את בהחלט צודקת שלא כל מגע מיני חייב להגיע לאורגזמה. יחסי מין יכולים להגיע באופנים וביטויים שונים שיוצרים חיבור והנאה. יחסי מין הם אמצעי לביטוי עצמי, עונג, אינטימיות, ושחרור במרחב בטוח ומקבל עם אדם שאנו מרגישים איתו בנוח או עם עצמך. המטרה של יחסי מין הם קודם כל 'יחסים' המאפשרים קרבה גדולה, בטוחה ומהנה כפי שכתבת, ואליהם מצטרף 'מין'' - מגע מענג, מהנה, משחרר. עם איברי המין ובלעדיהם, עם פרטנר.ית.ים או עם עצמך. המשיכי לחקור, לגלות ולהסתקרן".

© adobestock

בת 13 שואלת: "איך אגרום לזה שהוא יאהב אותי?? אני רוצה שהוא יתחיל לשים לב אלי ולפעמים אנחנו מדברים אבל זה לא עוזר אני כל כך מתאמצת אבל לא מצליחה. לכל החברות שלי יש חבר ואני מאוהבת אבל לא משנה מה אני עושה הוא לא אוהב אותי. אני אוהבת אותו כבר מלא זמן ואני רוצה לעשות את הצעד הראשון אבל אני לא יודעת איך להתחיל. ניסינו לדבר כמה פעמים, הוא חמוד מאוד ומצחיק מאוד אבל הוא לא שם לב אלי בכלל אז רציתי לנסות לפנות אליכן, שאולי תייעצו לי על איך להתחיל את הצעד הראשון. אני מאוד מקווה שתעזרו לי, תודה".

תשובת היועצת: "שלום לך, הצעדים הראשונים האלה באהבה, חבר ראשון, הם כל כך מבלבלים ולא פשוטים.. זה כל כך טבעי! את ממש מצליחה לתאר את ההרגשה שלך. זה מאד מתסכל כשאנחנו מאוהבים במישהו ורוצים להתקרב אליו, אבל הדברים לא מתקדמים לכיוון שהיינו רוצים. הצעד הראשון הוא תמיד הכי קשה - כי מצד אחד אנחנו רוצים שיהיה קשר רומנטי (יותר מידידות...) ונוכל להתקרב למי שאנחנו אוהבים ונמשכים, ומצד שני יש לפעמים את הפחד שיגידו לנו לא, או שנקבל דחייה. יש הרבה דרכים לעשות את הצעד הראשון: אפשר פשוט לנשום עמוק, לחכות לרגע המתאים (נגיד, שאתם רגע לבד בלי אחרים בסביבה) ולהגיד את מה שאנחנו רוצים – 'אתה רוצה אולי שנעשה משהו היום?', 'מתחשק לך שנצא יחד פעם?', 'בא לך שנצא יחד ל...?' או - 'אני רוצה לשאול אותך משהו, אבל זה ממש בסדר אם זה לא יתאים לך - אתה רוצה שנצא לאן שהוא ביחד שנינו?'. אפשרות נוספת היא לבלות יחד בחבורה של כמה בנים ובנות יחד, ואז לנסות קצת להתקרב. עוד אפשרות היא לנסות לחפש נושאים משותפים, דברים משותפים שמעניינים את שניכם, ולפתח שיחה יותר עמוקה עליהם. לפעמים... יותר קל לעשות את כל הדברים האלה בטלפון, דרך הוואטסאפ או האינסטגרם. אז כמו שאמרתי, יש המון דרכים, ובעצם מה שצריך זה בעיקר את האומץ לעשות את הצעד הראשון ולקפוץ למים. לפעמים, דווקא להשאיר את המשאלה הזו בבטן זה הרבה יותר מציק ומכביד - 'למה לא עשיתי את זה?' 'מה כבר יקרה?', 'מה עוצר אותי?', 'למה אני לא מצליחה לעשות משהו שאני כל כך רוצה?'… לא משנה מה תהיה התשובה, או לאן דברים יתפתחו, אני מאחלת לך בהצלחה".

              1. "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.  
תגובות