728 שקרים בשנה: למה נשים כל הזמן ממשיכות לשקר?. צילום: צילום מסך מיוטיוב

728 שקרים בשנה: למה נשים כל הזמן ממשיכות לשקר?

שקרים גדולים? שקרים קטנים? שקרים לבנים? כתבתנו מודה שבין "בינו לבינה" היא שקרנית, אבל מסבירה לנו מאיפה ולמה הדבר הזה בדרך נובע • טור אישי

שדרות רוטישלד, תל אביב. הרחוב הכי נדוש לסיפורים הזוים, אני יושבת עם חברה ומתמרמרת כרגיל על חיי הזוגיות שלי. כלומר, על החיים האלה שאין, כי אין לי זוגיות. בקיצור מתמרמרת על זה שאני רווקה.

עוד במדור היחסים בפרוגי:

השעה לא מאוחרת מידי, לא מקודמת מידי, 23:00. ניגשים אלינו שני גברברים בסוף שנות ה-20 שלהם, ושואלים אותנו בקול ברברי שאלה מאוד מקורית: "מה שתי יפיפיות שכמותכן עושות כאן?". מפה לשם, כל שאלה שהם שאלו, ענינו "תנחשו". "בנות כמה אתן?", קיבלנו תשובות של "22","21". אז שלום לכם גברבים יקרים, אני בת 17, אבל אני לא אגיד לכם את זה, כי אני שקרנית. ולא רק אני, כי על פי סקר שמוזיאון המדע של לונדון שחקר שלושת אלפים אנשים על השקרים שלהם ל-cbsnews, יצא בממוצע שנשים משקרות בערך פעמיים ביום, שזה 728 שקרים בשנה.
 
© צילום מסך מהסדרה "בנות"

"אה אתה משחק כדורגל? אז אני בלונדינית מטומטמת בעיקרון" 

אני לא ממש בלונדינית, ומטומטמת? יש מצב, זה עוד ניתן לויכוח, אבל זה עוד אחד מהשקרים שאני מספרת כדי שהצד השני "ידלק" עלי. "תכף יש לי יום הולדת 18", "לא אני לא כל כך עסוקה בדרך כלל", "כן כל המקצעות שלי נמצאים על ציון של 100", "אני יחסית גבוהה, סביבות המטר שבעים", כל אלה עוד שקרים שאני מספרת לגברים עוד כשמכירים. ושלא נתחיל אפילו לדבר על אלפי השקרים שאני מספרת במערכות יחסים. נכון, זה לא בדיוק שקר, זה יותר סימפול יפה למציאות כדי שהצד השני שעוד לא מכיר את הצדדים ה"אמתיים" שלי יאהב את האופי והיופי שלי

פיצול אישיות מישהו?

זה די מסובך. אם נפגיש בין חבר וותיק שלי לבין מישהו שרק התחלתי לצאת איתו, הם לא ידעו שהם מדברים על אותו בן אדם. החבר הוויתיק יציג את האני מספר #56837 שלי והמישהו החדש יציג את האני מספר 65774#. כשאני מכירה אנשים שאני יודעת שאין לנו סיכוי להיות ביחד בשום אופן בגלל גיל או כל סיבה אחרת - אני אוציא את כל האני האמתית, אדבר איתו על בחורות אחרות, אחפור לו על הכל, על העבודות שלי, על הכתבות שלי,  על בית הספר, על המשפחה ועל כל מי שאני שונאת, וכן קרו מקרים שדווקא כשידעתי שהלכו הסיכוים איתו, המישהו הזה אהב את הצד הזה ודווקא בגלל זה המשכנו לצאת, אבל ברוב המקרים שאני נתקלתי בהם, אנשים מחפשים את המושלמת.
בלונדנית בלונדינית אבל עדיין לפני
כל יום אני קמה מהממת אבל היום וואלה הגזמתי © GIPHY

איך תזהה כשהיא משקרת לך?

מומחה לשפת הגוף, ריצ'רד ניומן, סיפר ל-dailymail "רוב האנשים לא יכולים לקרוא את הסימנים. הם מניחים שאם מישהו מסתיר משהו, הם התביישו ויסתרו את הפנים שלהם כדי להימנע מקשר עין. אבל למעשה, ההפך הוא נכון. שקרנים בדרך כלל עושים כל מה שהם יכולים כדי לשכנע אותך את האמת, יושבים בשקט ומסתכלים עליך כדי לצפות בתגובה שלך". אז כדי לסדר לכם את הראש, וכדי שלא תבחנו כל צעד של תפיסת העין של הצד השני, אני אסביר לכם איך תוכלו לזהות את המיני שקרים האלה. בעיקרון תמיד תחשדו אם הסיפורים שלי שונים לחלוטין מפרופיל הפייסבוק, תמיד תשאל מה בעצם יש לי להסתיר שם, ואם היא באמת מסקרנת אותך, תשאל אותי "אז על איזה אני אנחנו מדברים עכשיו?", אני די בטוחה שזה יפיל אותי ברשת השקרים.

מי שהולך מסביב, עושה את הדרך הארוכה להגיע בחזרה
 
תגובות