האישה היא לא הקורבן: גם גברים יכולים ללבוש חצאית. צילום מסך מהסרטון

האישה היא לא הקורבן: גם גברים יכולים ללבוש חצאית

באיסטנבול שבטורקיה ארגנו צעדת גברים בחצאיות במטרה למנוע את אלימות כנגד נשים ולמחאות כנגד האשמת קורבן האונס או ההטרדה המינית, כפי שקרה בשבוע שעבר לסטודנטית שנרצחה בעקבות שהתנגדה לאונס

באיסטנבול שבטורקיה ארגנו צעדת גברים בחצאיות. נשמע מגוחך לא? אבל המטרה של הצעדה הזאת חשובה כמו כל מחאה, היא למען המודעות באלימות כנגד נשים. עשרות גברים יצאו לרחובות בחצאיות מיני קצרצרות למרות הקור ששורר כרגע בטורקיה, החצאיות מסמלות את הזלזול של אנשים שמעבירים את האשמה לקורבן ואומרים "היא לבושה חשופה, מה היא ציפתה שלא יאנסו אותה?". 

עוד במדור היחסים בפרוגי:

© צילום מסך מהסרטון

בשבוע שעבר, אוזגקאן אסלן בת ה-20, סטודנטית לפסיכולוגיה, נסעה בדרכה הביתה ואז נהג האוטובוס רצה לאנוס אותה, היא התנגדה וניסתה להגן על עצמה היא התיזה עליו גז מדמיע והיכתה אותו בצינור. לאחר מכן, הנהג רצח אותה בעזרת דקירות ולכן המחאה התחילה דווקא עכשיו. בעקבות המקרה היו גם המון שהאשימו את אסלן בזה שהיא נאנסה.

"זה חולני ואנחנו צריכים לשנות את המנטליות הזאת"

"לומר שמגיע לאישה אונס או הטרדה מינית ושהיא מזמינה את זה על ידי לבוש של חצאיות מיני זה חולני ואנחנו צריכים לשנות את המנטליות הזאת" אמר מאט קורלגו מנהל מועדון לילה מקומי ואחד ממארגני המחאה ל-csmonitor. "אני לא רוצה שהבת שלי תגדל במדינה שבה היא לא מרגישה בטוחה או חופשית בגלל מינה".

צפו בסרטון המחאה: 

‎‎פרסום‎ by AJ+.‎
תגובות