"תגיד, מה אתה ילדה? גברים לא אמורים לבכות!". shutterstock

"תגיד, מה אתה ילדה? גברים לא אמורים לבכות!"

גם בחברה כיום, שנת 2015, לגברים אין את הזכות להביע את הרגשות שלהם. במידה והם בכל זאת בוחרים לעשות את זה, הם החוליה החלשה - השבוע בעת לחפור: מה אנחנו חושבים על זה?

"תגיד, מה אתה ילדה? בנים לא אמורים לבכות". אפילו אני, בתור בחורה, שמעתי את המשפט הזה יותר מדי פעמים בחיי. החל מבסרטים וסדרות שאני צופה בהם, כשלרגע נדמה כי המציאות רחוקה מלהיות כזו וזאת בסך הכל עוד סצינה עצובה, ועד לרגע שבו אני הולכת ברחוב ורואה אח גדול שמציק לאחיו הקטן בגלל שעיניו מתחילות לדמוע. 

לגברים אין סיבה מספיק טובה לבכות

הסטראוטיפים היו כאן מאז מעולם – אישה מקומה במטבח, היא הקישוט של הבית ואילו גבר הוא מקור ההכנסה העיקרי, בסיס הבית, האדם החזק והשולט. כיום, המציאות עדיין לא אופטימלית והנשים עדיין לא נחשבות כשוות בעיני הגברים. למרות זאת, מצבן השתנה אך בנוגע לגברים לא חל שינוי משמעותי כשל השינוי של המין השני.  גם בשנת 2015, הגבר אמור וצריך להיות יציב וחזק. הגחמות של הנשים נחשבות כנורמטיביות, מצבי הרוח המשתנים שלהן מושלכים אל עבר "התקופה הזאת בחודש", ואילו לגבר אין סיבה מספיק טובה לבכות. 

 


בחברה כיום, לגברים אין את הזכות להביע את הרגשות שלהם. במידה והם בכל זאת בוחרים לעשות את זה, הם החוליה החלשה. אתם שמחים כל כך שאתם מרגישים שהדרך היחידה שלכם לפרוק את האושר שלכם היא בדמעות? אתם שבורים מהפרידה ולא מוצאים איך להביע את עצמכם? תתעצבנו, תצעקו, רק אל תבכו. אסור לבכות. הפעם היחידה שמותר לכם לבכות היא אם מישהו קרוב אליכם מת. האם זה קרה? לא? "יופי" - תירגעו, תשטפו פנים ותמשיכו הלאה. כך אנו חיים, גם היום.

עוד במדור היחסים בפרוגי:



גברים הם לא רובוטים. התנהגות האדם לא מושפעת מהמין שלו, מהגזע, מההיסטוריה של העם שלו או משפת האם שלו, אלא רק מתכונותיו המולדות והנרכשות. כמו שגבר יכול להיות גבוה, ממוצע או נמוך, גבר יכול להיות גם רגיש, אדיש או קשוח – אין בכך שום דבר פסול. המושג 'גבר בוכה' זהה למושג 'גבר חלש'? לא. גבר בוכה הוא גבר שלא מתבייש להראות שגם הוא יכול להיות חלש לפעמים. בכל זאת, כולנו בני אדם. ובכל מקרה, לא משנה מה יגידו הסטראוטיפים, כולם בוכים, אז למה פשוט לא להשלים עם זה?


 

תגובות