5 מיתוסים על פמיניסטיות שאתם חייבים להשמיד. צילום מסך מהטאמבלר

5 מיתוסים על פמיניסטיות שאתם חייבים להשמיד

שונאים פמיניסטיות? אתם לא לבד. יש אנשים שתקועים בסטיגמות חברתיות שונות לפיהן אנחנו לא נשיות או שונאות גברים, לדוגמא. כאחת מאותן הפמיניסטיות, אני כאן כדי לנפץ לכם כמה מיתוסים

פמיניזם הוא אחד מאותם דברים שאו שאתה מקבל את זה או שאתה לא בטוח לחלוטין לגבי זה. בכל זאת, זכויות לנשים היו ה-נושא מאז סוף המאה ה-18 ועדיין במאה ה-21 יש לא מעט נשים ונערות שנלחמות על האפליה הזו. אבל הכי מעצבן זה שיש כמה מיתוסים על פמיניזם שיוצאים מכל פרופורציה ומטעים את כולם. הנה למשל 5 דברים שהם פשוט לא נכונים לגבי פמיניסטיות:

1. פמיניסטיות תמיד כועסות

לא ולא. פמיניסטיות פשוט רוצות שוויון לכולם (כן, גם לא רק לנשים) וכאשר אתם להוטים על משהו שהוא חשוב לכם, אז רוב הסיכויים שזה יצליח. אבל, לנו יש את הזכות לכעוס כשזה מגיע לאפליה מינית, זכויות נשים, ואלימות נגד נשים. אין שום דבר רע בזה.

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

2. פמיניזם הוא תנועה אופנתית

יש כבר הרבה סלבס שלאחרונה מגדירים את עצמם כפמיניסטיים או שדיברו על פמיניזם. אנחנו לא רוצות להשיג את הפנים של ביונסה כתמיכה או לכפות את הערכים שלנו על אחרים. אם מיילי סיירוס עושה את זה נכון, אז כך יהיה. זה לא אומר שזה אופנתי אבל לגמרי נושא שצריך לדון בו.

© tumblr

3. כל הפמיניסטיות לסביות

זה קצת מעציב אותי. פמיניסטיות הן בני אדם ובאות מרקע שונה - משפחות, תרבויות, ונטיות מיניות. להגיד שכל הפמיניסטיות לסביות זה כמו להגיד שכל הימנים חרדים וכל השמאלנים מהקהילה. המטרה העיקרית של הפמיניזם היא למצוא שוויון והבנה. פשוט לא?

4. פמיניסטיות לא יכולות להיות נשיות

ממש אבל ממש לא נכון. פמיניזם הוא שיש אפשרויות כשזה מגיע לסטריאוטיפים מגדריים, מה שאומר שאתם יכולים להיות פמיניסטיים וגם להביע את עצמכם בכל דרך שאתם מרגישים בה נוח. לי למשל אין בעיה כשבחור פותח לי את הדלת, אני מקבלת את זה כמחווה ולא כ'אני אישה מטומטמת שלא יודעת לפתוח דלת'. אז מי שרוצה ללבוש שמלה, תלבש שמלה ומי היא שרוצה לשבור את המחסומים ולשחק כדורגל שתלך על זה.

© tumblr

5. פמיניסטיות מאשימות רק את הגברים

פמיניזם הוא לא לשים את כל האשמה על גברים. אולי יש כמה פמיניסטיות שם בחוץ שעושות הפגנות שנאת גברים, אבל זו הבעיה שלהן. למרבה הצער, יש אנשים שפשוט לא מסתדרים. לא אשקר - הסקסיזם קיים, אבל זה לא אומר שפמיניסטיות חושבות שכל הגברים מפלים ביניהן. מבחינה חברתית, פמיניזם מעודד גברים ונשים לפרוץ את הסטריאוטיפים.

© tumblr

 

 
תגובות