לא הלכת לחדר כושר? זה בסדר, כל עוד יש לך חברים. צילום מסך מהפייסבוק

לא הלכת לחדר כושר? זה בסדר, כל עוד יש לך חברים

מחקר חדש מצא כי חברים בגיל ההתבגרות לא פחות חשובים לבריאות שלנו מאשר פעילות גופנית - "חשוב לעודד בני נוער לבנות קשרים חברתיים ולפתח מיומנויות חברתיות"

מחקר מאוניברסיטת צפון קרוליינה מצא כי החזקת קבוצת חברים גדולה לאורך החיים שלנו, עוד מגיל ההתבגרות, חשובה לבריאות שלנו באותה מידה כמו ביצוע פעילות גופנית בתדירות קבועה.

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:


חוקרים מצאו שמבודדים מבחינה חברתית הם בעלי סיכוי גבוה יותר לסבול מהשמנה, דלקת, לחץ דם ועוד. מעניין לציין שסוגים שונים של מערכות יחסים חשובים בשלבים שונים של חיים, אבל בגיל התבגרות, קבוצת חברים גדולה זה יותר חשוב לבריאות שלכם, ואילו בשנים מאוחרות יותר - האיכות של מערכות היחסים חשובה יותר מהכמות.

© צילום מסך מהטמבלר

החוקרת קתלין מולן האריס ציינה בהתבסס על ממצאים אלה -"חשוב לעודד בני נוער וצעירים לבנות קשרים חברתיים רחבים ולפתח מיומנויות חברתיות לאינטראקציה עם אחרים כפי שאוכלים בריא ופעילים מבחינה גופנית."

© צילום מסך מהאינסטגרם


זו לא הפעם הראשונה שבידוד חברתי נחקר כתוצאה מטכנולוגיה ומרשתות חברתיות. למעשה, מחקרים קודמים גילו שתחושות של בדידות יכולות להרוג כמו עודף משקל, וזה די מפחיד. ההצעה שלנו? תהיו עם חברים. אז אתם כנראה תחיו לנצח.

מקורות: pnassciencedaily

תגובות