בלי סודות: "מה לעשות אם אני חווה קשיים בזוגיות"?. shutterstock

בלי סודות: "מה לעשות אם אני חווה קשיים בזוגיות"?

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

פוחדת שהחבר לא יאהב את הגוף שלי

בת 16 שואלת: "אני בת 16 וחצי ויש לי חבר כמעט חצי שנה והוא חייל. אני רוצה לקיים איתו יחסי מין אבל הבעיה שלי היא שיש לי חזה משולש וקטן ואני מתביישת. האם זה ישתנה או יגדל? לפחות ישנה צורה? חבר שלי רגיל לבנות עם גוף יפה יותר ואני לא כזאת".

תשובה: "שלום לך, אני מבינה את המצוקה שלך ואני מניחה שהיא נובעת גם מכך שהפרסומות וכל מה שסובב אותנו תמיד מראה איזה אידאל של גוף מושלם. במציאות זה לא כך. יש נשים עם שדיים גדולים ויש עם קטנים ובכל מיני צורות. אם חבר שלך בחר בך, אוהב אותך ורוצה בחברתך, זה אומר שלא משנה לו אם השדיים שלך גדולים או קטנים. ואולי הוא דווקא אוהב שדיים קטנים? זה בהחלט יתכן. אינך יכולה להשפיע על גודל וצורת השדיים - ומה שבאמת חשוב זה שתאהבי את מי שאת ואת הגוף שלך ואז תהיי מאד סקסית. בטחון עצמי הרבה יותר חשוב מגודל השדיים. אם מישהו מתעניין בבחורה רק בגלל צורה או גודל של השדיים שלה, עדיף לא להיות בקשר איתו. מה שחשוב זה מה שיש לכם ביחד, הבנה, תחומי התעניינות וכמובן משיכה פיסית." 

© shutterstock

עוד בבלי סודות בפרוגי:

מה לעשות אם ישנם קשיים בזוגיות?

בת 18 שואלת: "היי. חבר שלי ואני יחד חצי שנה בערך, הוא גדול ממני בשנתיים. הוא משרת בתפקיד שהיציאות בו הביתה הן 17/4, זאת אומרת 17 יום בבסיס ו4 יום בבית. הוא אוהב אותי כמו משוגע, וגם אני אותו. אנחנו חברים טובים ממש בלי קשר לאהבה, שזה חשוב מאד לדעתי. ובכל זאת בחודש האחרון אנחנו רבים ללא סוף. אנחנו מתווכחים על כל דבר קטן, ואני מאד רגישה ולוקחת הכל קשה ואפילו מגיעה למצב של בכי. הוא חכם והגיוני, ואני לא פועלת לפי הגיון. אני מגיבה תגובות מוגזמות לכל דבר, ואז מגיעים למצב שאני נפגעת משטויות ומצליחה לפגוע בו על הדרך. אני לא רוצה לסיים את הקשר, כי למרות כל הקושי אני מאוהבת בו והוא גם החבר הכי טוב שלי. הוא היה עם המון בנות לפניי ולא הצליח למצוא מישהי לאהוב עד שהכיר אותי, ואני אותו דבר. זה קשר כל כך מיוחד ואני לא יודעת איך לפתור את זה שאנחנו רבים כל הזמן. אני לא מחפשת תשובה ופתרון מסוים, אני פשוט צריכה ייעוץ".

תשובה: "שלום יקרה, מהדברים שכתבת נראה כי את וחבר שלך מאוד אוהבים אחד את השנייה ושטוב לכם להיות ביחד. יחד עם זאת, אני מבינה שהריבים התכופים מטרידים אותך ואותו וגורמים למתח ולאי נעימות בקשר. כרגע אתם מדברים על הכול ומנסים לפתור את זה, אבל אני מבינה שכרגע זה לא עוזר והריבים ממשיכים, ואת מפחדת שאם זה ימשיך כך אתם תיפרדו. אין לי תשובה חד משמעית או פתרון אחד שעלייך לעשות שישנה את כל המצב אבל אני כן יכולה להציע לך להתבונן בתוך עצמך ולנסות להבין מדוע את והוא רבים, מה מכעיס אותך? מה מעצבן אותך? מה קרה חדש או שונה בחודש האחרון שאולי קשור לסיבת הריבים? האם את מרגישה בטוחה בקשר? האם את מרגישה שהמרחק והנתק גורם לך להיות יותר דרוכה ועצבנית? האם את מרגישה שאת מקבלת מספיק יחס, אהבה וביטחון?  אני מזמינה אותך לא לפחד לשאול שאלות קשות ולענות תשובות אמתיות כי הן אלו שיעזרו לך לגעת במה שכואב, במה שמכעיס, במה שבאמת מפריע ויעזרו לך ולו לדבר על העיקר ולא על מה שמסביב ולשפר את הזוגיות שלכם. אני רוצה להציע לך גם לנסות לא לחשוב יותר מידי על פרידה, אתם נשמעים לי זוג חזק ואת נשמעת לי בחורה מאוד אינטליגנטית ורגישה ואני בטוחה שאם אתם צריכים להיות ביחד אתם גם תדעו לעבור את התקופה הזאת. אנחנו כאן בשבילך, בהצלחה".

© shutterstock

מבולבל מינית 

בן 17 שואל: "שלום, המשיכה המינית שלי יותר חזקה לגברים, אבל אני מסוגל לקשר רומנטי עם נשים בלבד. זה הגיוני?"

תשובה: "שלום לך, קודם כל אני רוצה לברך אותך על כך שאתה חוקר את המיניות שלך ומודע לעצמך. משיכה מינית ומשיכה רומנטית נמצאות שתיהן על רצף. לאנשים יש את הנטייה לחשוב שאדם יכול להימשך או לגברים או לנשים, כשלמעשה ניתן להימשך מאוד לגברים וגם לנשים, ניתן להימשך לנשים ולפנטז על גברים, ניתן להימשך לגברים אבל כן להתנסות עם נשים. בקיצור, הקשת היא רחבה מאוד וכל בחירה בה היא לגיטימית ומקובלת כל עוד אתה נאמן לעצמך ולרצונות שלך ולא פוגע באף אחד בבחירותיך. דבר נוסף שחשוב לציין הוא שאתה כרגע בגיל ההתבגרות, גיל שבו האדם חוקר את עצמו, את הגבולות שלו, את ההעדפות שלו ומה שעושה לו טוב. יכול להיות שהמשיכה שלך עוד תשתנה בהמשך הדרך או שתגלה כי יש לך העדפות נוספות שלא ידעת עליהן קודם. חשוב לשמור על ראש פתוח ולהיות קשוב לעצמך ולרצונות שלך, שיהיה לך הרבה בהצלחה".

תגובות