בלי סודות: "אני לא נמשך אליה, מפחד שיש לי בעיה פיזית". shutterstock

בלי סודות: "אני לא נמשך אליה, מפחד שיש לי בעיה פיזית"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

תפקוד מיני

בן 15 שואל: "חברה שלי מאוננת לי ועושה לי מין אוראלי ולא מצליחה לגרום לי לגמור. אני מפחד שיש לי איזו בעיה פיזית, או שאני לא נמשך אליה מינית, או שזו בעיה מנטלית או שאני אפילו לא הטרוסקסואל. איך אני יכול לפתור את זה?"

תשובה: "שלום לך, אתחיל מזה שאין בך שום בעיה. אנשים רבים מתקשים לחוות אורגזמה ע"י בן/בת הזוג שלהם. היכולת לחוות אורגזמה מול אדם אחר קשורה ליכולת לתת אמון, להיות פגיע, לאבד שליטה ולאפשר לאדם אחר להיות איתך ברגע שהוא מאוד אינטימי ואישי. האם לבד אתה מגיע לאורגזמה? אם כן, אין לך בעיה פיזית בכלל. האם אתה צופה בפורנוגרפיה? האם אתה מאונן מול פורנוגרפיה? הרבה פעמים בני נוער, ואנשים בכלל, מתרגלים לאונן ולגמור בצורה מאוד מסוימת, עם מגע מסוים ועוצמה מסוימת של היד על איבר המין. כשמישהו אחר בא ונוגע בנו, וזה לא בדיוק כמו שאנחנו רגילים אליו, יכול להיות שנתקשה לגמור.

לכן מה שאני מציעה הוא שתדריך אותה. תגיד לה איך אתה רוצה שהיא תיגע בך ומה עושה לך טוב. בנוסף, אל תהפכו את האורגזמה שלך למטרה. ברגע שזו תוגדר כמטרה, אתם תפספסו את כל הכיף של המגע וזה ייצר לחץ להשיג את המטרה, וזה לא טוב. בנוסף, אם אתה אכן צופה ומאונן מול פורנו, אני מציעה שתפחית את הצפייה בפורנו ותנסה לאונן דרך הדמיון שלך. ככה הפין יתרגל למגע שאינו תלוי במה שאתה רואה או בחוזק של היד סביב הפין. צריך להרגיל מחדש את הפין למגע אחר, שאינו תלוי חוזק או פורנו."

© shutterstock

עוד בבלי סודות בפרוגי:

חשש להריון

בת 14 שואלת: "אני חדשה פה ויש לי כמה שאלות לשאול: אני בת 14.5 ויש לי חבר כמעט חצי שנה. הוא גם בגיל שלי. אנחנו מקיימים יחסי מין ללא אמצעי מניעה. אמא שלי לא יודעת כלום ואני פוחדת לספר לה. המחזור שלי לא כל כך סדיר בגלל שיש לי אנמיה אנחנו מקיימים עם חדירה אבל הוא גומר על הרגל שלי. האם אני צריכה לפחד ממשהו? זה גם לא פעם ראשונה שלנו. אני גם פוחדת לספר לאמא שלי."

תשובה: "שלום לך, אם יש יחסי מין עם חדירה והוא גומר בחוץ, יש חשש להריון, גם אם הוא גומר בחוץ. לגמור בחוץ אינו מונע הריון כי יש טיפות שיוצאות לפני שהגבר גומר ויכולות להכניס אותך להריון. את לא חייבת לספר לאמא שלך אבל אם את קרובה אליה, ומרגישה שאת רוצה לספר לה, אני מציעה שתנסי. אמהות רוצות להיות מעורבות בחיים של הבת שלהן בהקשר של מיניות וקיום יחסי מין, וזה יוכל לקרב ביניכן. אבל באמת שאת לא חייבת לשתף אותה. את מוזמנת להגיע אלינו לדלת פתוחה לשיחת ייעוץ על שיקולים לקיום יחסי מין, בחירה והתאמה של אמצעי מניעה וגם בדיקת הריון במידה ויש חשש להריון. הכל בחינם, ללא ידיעת ההורים ובליווי יועצת."

כאבים בזמן יחסי מין

בת 18 שואלת: "שלום, יש לי שאלה קטנה. בזמן האחרון אחרי פעמיים או שלוש שאני וחבר שלי שוכבים, מתחיל לכאוב ולשרוף לי מאוד. אין לי שום דלקת ואין לי שום דבר. בדקתי את זה. לחבר שלי יש איבר גדול והמבנה של איבר המין שלי מאוד צר ואני חושבת שזה בגלל זה. זה מגיע למצב שאנחנו רוצים לשכב ואני מתחילה לבכות מרוב שכואב לי והאיבר שלי פתאום נהיה מנופח. זה מאכזב גם אותו וגם אותי. אנחנו תמיד דואגים שלא יהיה יבש, והכל יהיה רטוב. מה לעשות? זה מתסכל מאוד."

תשובה: "שלום לך, אתחיל מזה שאין לך מה להתנצל על הישירות. זה המקום להיות ישירה בו. המבנה שלך אינו צר וזה לא קשור בהכרח לגודל שלו או שלך. שלוש פעמים של קיום חדירה, בטווח זמן קצר, היה כואב ושורף לכל אחת. הנרתיק בנוי מעור מאוד עדין ורגיש, שכל שפשוף עודף או חיכוך ממושך שחוזר על עצמו למשך זמן רב, גורם לכאב ושריפה. בנוסף, אם את לא רטובה מספיק, זה גם מכאיב וגם שורף.

אני מציעה שתפחיתו את כמות הפעמים שאתם עושים חדירה במפגשים שלכם. לפעמים תעשו חדירה, לפעמים תעשו סקס יבש, לפעמים סקס אוראלי ולפעמים סקס ידני. אפשר לחוות הנאה ואורגזמה בכל מיני צורות ודרכים, וכאלה שלא יכאיבו לך ויגרמו לך לתחושת צריבה ולבכי. הבריאות שלך והרווחה שלך חשובים ואין שום סיבה שיכאב או ישרוף לך. אני מציעה שתבואו אלינו לשיחת ייעוץ והדרכה איך ניתן להפחית את הכאב כדי שיהיה לך נעים יותר."

 

© shutterstock

המשיבות הן יועצות מטעם עמותת "דלת פתוחה" - רשת מרכזי יעוץ למתבגרים ולצעירים בנושאים הקשורים למיניות בריאה. לייעוץ חינם בטלפון 03-5101511, או באתר  www.opendoor.org.il. במקרה הצורך ניתן לקבוע פגישה/בדיקת רופא/ה במרכזי הייעוץ ברחבי הארץ. סודיות מובטחת.

תגובות