החבר הטוב התאהב בך ואת לא מעוניינת? כך תצאי מזה . צילום: shutterstock

החבר הטוב התאהב בך ואת לא מעוניינת? כך תצאי מזה

אתם מבלים יחד במסיבות, מצטלמים בצורות מטופשות, הוא יודע הכול עליך וגם את עליו. הכול מתנהל מצוין עד שפתאום הוא מתעניין בך בצורה רומנטית, ואת לא כל כך. אם ברצונך לדחות אותו בעדינות ועדיין להישאר חברה טובה שלו, כדאי שתמשיכי לקרוא את כל הטיפים שלנו בכתבה הבאה

כמעט כל אחת עברה את זה. החבר הכי טוב התאהב בך ואת, שמחפשת ממנו רק קשר ידידותי, לא יודעת כיצד עלייך לפעול. ובכן, מזלך שהגעת למקום הנכון. כפי שנאמר, זהו מצב עדין ועל כן הטיפול בו צריך להיות עדין גם כן. ישנן מספר שיטות פעולה, אותן נקטלג לפי "ידידות". 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

תהיי בטוחה ברגשותייך אליו קודם

קבלי את רגשותיו אלייך כמתנה, סמל לייחודיות שלך. אך עם זאת, אינך יכולה לצפות ממנו לחבב אותך בציפייה שהרגשות יהפכו הדדיים, כשאת בטוחה שאין סיכוי לכך. לפני שאת מוותרת סופית, חשבי - האם את נותנת לתחושה שחושקים בה לעוור אותך? האם את בטוחה שאין לך שום רגש רומנטי כלפיו? כי לעיתים, תחושת הנחשקות תתעמעם, וכשתביני שאת אוהבת אותו, זה יהיה מאוחר מדי.

תני לעצמך לדבר על בנים אחרים אבל תעריכי אותו

בהנחה ואת בטוחה שהרגש אינו הדדי, אלא מעוניינת לדחות אותו בעדינות, ספרי לו ברמיזות קלות על בנים מעניינים שהכרת. ספרי על חוויות מצחיקות, דייטים מוזרים או על בחור שתפס את מחשבותייך. חשוב להזכיר - אם את אכן מעוניינת להישאר חברה קרובה שלו, אל תשכחי להזכיר עד כמה את מעריכה אותו ועד כמה הוא חשוב לך, שמא ירגיש חסר חשיבות ויתרחק ממך.

© צילום: gettyimages

דברו בכנות האחד עם השניה

 אם אתם אכן בקשר טוב וקרוב, אמורה להיות לך היכולת לדבר אתו בכנות, גם אם האמת לא תמיד נחמדה. ספרי לו שבזמן האחרון את מרגישה שאתם לא משדרים על אותו גל מחשבתי, ותשאלי האם הוא שם לב לכך. אם הוא ענה בכנות וסיפר לך באופן גלוי על רגשותיו - מצוין. אם הוא ענה בצורה מתחמקת, תוכלי לשאול אותו בנוגע לרגשותיו אלייך, באפו ישיר. שתפי אותו בתחושותייך בפתיחות ובכנות. הבהירי שאינך מעוניינת בניתוק הקשר שלכם, אלא שאת רוצה להשאיר את המצב כפי שהוא כרגע. זכרי להודות לו על היותו ידיד טוב וספרי לו שאת מעריכה אותו.    

קחו פסק זמן

הגעת למצבי אי נעימות? הוא אינו מבין רמזים או משנה את התנהגותו? את כבר שוקלת לנתק את הקשר עימו? אולי כדאי שתיקחי פסק זמן מן הקשר שלכם, לטובתך. מי יודע, אולי רגשותיו ישתנו בזמן הזה, וסוף-סוף תוכלו לחזור להיות ידידים, בדיוק כמו שרצית מלכתחילה. לפעמים הפסקה קצרה מקשר אינטנסיבי יכולה לעשות טוב, לשני הצדדים.    

© צילום: shutterstock

אל תגיעי למצב של תסכול איתו

 אל תגיעי למצב של עצבים או תסכול רב בגלל בחור אחד. תהיי עדינה אליו ודמייני מצב הפוך - את מחבבת ידיד שלך, אך הוא, שיכול להיות לא רגיש, מתנהג בצורה גועלית כלפייך, דוחה אותך באופן משפיל ולעיתים אף בפומבי. עכשיו תחזרי למציאות, בכוחך להיות אותו ידיד משפיל, אך לא תעדיפי להתנהג אחרת? אל תעיפי אותו בבוטות, אל תצעקי או תכעסי. הוא בסך הכול רוצה בקרבתך, ולבו גם ככה עומד להישבר. אל תוסיפי עוד עצב למה שקיים.

ולבסוף...

רגשות הם דבר הפכפך, לכן, הגיוני שרגשותיו כלפייך ישתנו עם הזמן. לפני שתשימי לב, תוכלי להשיב לעצמך את ידידך הטוב, ולומר שלום לאי הנעימות אז עכשיו, לאחר שקיבלת מספר כלים לפעולה, את יכולה לצאת לדרך! רק אל תשכחי, מילת המפתח היא "ידידות" - שיהיה בהצלחה.

תגובות