בלי סודות: "מאוהבת גם בחבר וגם בחברה הכי טובים שלי". צילום: gettyimages

בלי סודות: "מאוהבת גם בחבר וגם בחברה הכי טובים שלי"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

כיצד מקבלים מרשם לגלולות?

בת 16 שואלת: "יש לי חבר ואנחנו מקיימים יחסי מין כבר די הרבה זמן. אני רוצה להתחיל לקחת גלולות אבל אני מתביישת לספר לאמא שלי, איך אני עושה את זה בלי שהיא תדע?"

תשובה: "שלום לך, את צריכה לקבוע תור לרופא\ת נשים בשביל לעשות זאת. אם את רוצה לעשות זאת באופן אנונימי, את מוזמנת לקבוע פגישה לרופאת הנשים בדלת הפתוחה הקרובה אלייך, והיא תרשום לך מרשם לגלולות ותסביר על השימוש, וזה יהיה באופן אנונימי כפי שרצונך. בהצלחה".

© צילום: shutterstock

לאיזה רופא נשים הולכים?

בת 15: "אם אני רוצה לראות רופאת נשים, כיצד אני קובעת תור? למי אני הולכת?"

תשובה "שלום לך, את יכולה לפנות לקופת חולים ולקבוע תור. אם את לא רוצה לפנות לקופת חולים כי את חוששת שהורייך יגלו, את מוזמנת להגיע אלינו לדלת פתוחה בה יש רופא/ת נשים לבדיקה והתאמת אמצעי מניעה בחינם, ללא ידיעת ההורים ובליווי יועצת. כל טוב".

 

© צילום: shutterstock

מאוהבת בשני החברים הכי טובים ומבולבלת

בת 13 שואלת: "יש לי חבר שאני לא סובלת, ואין לי אומץ להיפרד ממנו. מצד שני, אני מחכה כבר מלא זמן להתנשק עם מישהו או מישהי, כי אני נמשכת לשני המינים. שאלתי היא: האם כדאי לי להתנשק עם מישהו שאני לא אוהבת רק בשביל לראות איך זה מרגיש? כי אני מאוהבת בחבר הכי טוב שלי ובחברה הכי טובה שלי במקביל, אבל אין לי אומץ לומר להם את זה ובעיקר לחברה הטובה שלי כי היא אוהבת בנים. בנוסף יש לי עוד שאלה: הרבה פעמים יוצא לי לחשוב על עצמי ועל הזהות המינית שלי, ובזמן האחרון אני מתחילה להגיע למסקנה שאני אוהבת גם בנים וגם בנות. כמו שאמרתי אני מאוהבת בחברה שלי, אבל ממש לא רוצה להיות שונה, אני רוצה חיים רגילים ולהתחתן עם גבר ולא עם אישה ובכל זאת מבולבלת לגמרי. מה לעשות?".

 תשובה: "שלום לך, ראשית אני מציעה לך לא להיות עם אדם שאת לא סובלת, זה לא פייר לא כלפייך ולא כלפיו. היית רוצה שמישהו ירגיש כלפייך שהוא לא סובל אותך ועדיין יהיה איתך? היפרדי ממנו בעדינות ואמרי לו שהקשר כנראה לא מתאים. גם לגבי הנשיקה, אני חושבת שזה לא הוגן לנשק מישהו שלא יודע מה את מרגישה כלפיו באמת וזה ניצול. חכי עד שתהיי עם מישהו שיש לכם רגשות הדדיים זה כלפי זו. לגבי החבר והחברה שאת אוהבת: שני הדברים טבעיים, גם זה שאת כרגע מבולבלת מינית, וגם זה שאת נמשכת לחברים הכי טובים שלך. את לא צריכה כרגע להתחייב על זהות מינית אחת, את יכולה לראות מה נעים לך (שוב, בתנאי שזה הדדי) ובהמשך להחליט החלטות אחרות. את יכולה להיות עכשיו עם בן ובעתיד עם בת או להפך, או להחליט שאת אוהבת גם וגם, וגם זה בסדר גמור. אני מציעה לך לראות בעדינות אם מישהו מהחברים שלך מרגיש כמוך ולראות לאן זה הולך (זה גם בסדר אם תקחי את הזמן עם הנשיקה, שום דבר לא דחוף). כל טוב".

 

תגובות