בלי סודות: "מה עושים כשההורים פוגעים בפרטיות?". צילום: Fotolia

בלי סודות: "מה עושים כשההורים פוגעים בפרטיות?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

ההורים פגעו בזכותי לפרטיות

בן 15 שואל: "שלום, ההורים שלי נגעו לי בפלאפון בלי רשותי כשישנתי. מדובר בפרטיות שלי וברכוש שלי, ויש לי את הזכות לפרטיות שלי. מה אני עושה בקשר לזה? זו הזכות שלי לפרטיות!"

תשובה: "שלום לך. אני רואה מהדברים שלך שאתה מרגיש שנחצה לך גבול של פרטיות ואני מבינה ללבך. זה באמת לא נעים ומתסכל לדעת שהופרה לך הפרטיות והורייך לא כיבדו אותה. יחד עם זאת, האם שוחחת איתם וניסית להבין מדוע הם חיטטו לך בטלפון? חשוב מאוד לשוחח עם ההורים בצורה פתוחה וכנה ולנסות להבין מה עמד מאחוריי הפעולה הזאת. האם קרה משהו שגרם להם לעשות זאת? יכול להיות שתגלה שהם חששו לך או דאגו לך ולמרות שזה לא בהכרח מצדיק את החדירה לפרטיות, אתה תוכל להבין אותם ולחשוב ביחד על דרכים שבהם הם יוכלו להיות רגועים מבלי שהגבולות שלך ייחצו. אני ממליצה לנהל את השיחה הזאת ברוגע ולא בסערת רגשות כדי שהורייך יראו שאתה רציני ומתנהל עם הנושא בצורה בוגרת שניתן לסמוך עליה. אני מאמינה שהוריך רוצים להיות מעורבים יותר ומה שקורה איתך, האם אתה מרגיש שאתה יכול לשתף אותם? אם לא יתכן ותוכל לשתף במה מונע ממך וכך תתחילו לשפר את השיח והתקשורת ביניכם. בהצלחה וכל טוב."

© צילום: Fotolia

איפה המיניות שלי?

בן 18 שואל: "לאחרונה שמתי לב שאני לא מצליח להגיע לזקפה. אני רואה פורנו כבר המון שנים ובתקופה האחרונה שמתי לב שבלי פורנו אין לי זקפה. יכולים לעבור כמה ימים בלי שתהייה לי זקפה אחת. ניסיתי להיגמל מפורנו, אבל החשק המיני שלי פשוט צנח ואני לא מצליח להגיע לזקפה (אפילו לזקפת בוקר) והדרך היחידה שלי לכך היא רק אם אני רואה פורנו. אם אני מנסה לאונן בלי פורנו, לוקח לי המון מגע פיזי (ודי אגרסיבי בדרך כלל) בשביל להגיע לזקפה וגם אז לוקח לי המון זמן לשפוך. לפעמים הזקפה שלי יורדת באמצע וכך גם החשק המיני, ואני פשוט לא שופך. הבעיה הזאת עושה אותי נורא אומלל. זה לא תמיד היה ככה, הייתי פעם בן אדם שנהנה ממיניות, וזה ממש משפיע עליי. אני ממש לא יודע מה לעשות, יש איזה טיפול או משהו שיכול לעזור לי?"

תשובה: "היי, טוב שפנית אלינו. חלק מהקושי שאתה מתאר קורה ללא מעט אנשים שצופים בפורנו. ראשית, אני ממליצה לך לפנות לאורולוג, לבדוק האם מבחינה פיזיולוגית הכל תקין - וזאת מאחר שאתה מספר שאין לך זקפת בוקר. אם מבחינה פיזיולוגית האורולוג יאמר שהכל תקין, אז מה שאתה מתאר זו השפעות של צפיה בפורנוגרפיה. על מנת להפחית את התלות בפורנוגרפיה ולהשיב את החשק המיני ואת הזקפות, כדאי להיכנס ל"צום" פורנו: כלומר תקופה ללא צפיה בפורנוגרפיה כלל. כמו כן, חשוב לא לנסות לאונן מתוך שיעמום או בדיקת הנושא של הזקפה - פשוט להניח לזה לחלוטין. אחרי כשבוע-שבועיים, תוכל לאונן רק אם תהייה ממש בעוררות או גירוי ספונטני ולא מתוך שעמום או בדיקת הנושא ואז, תאונן ללא פורנו. נסה להשתמש בדימיון שלך ובפנטזיות מעולמך הפנימי. לתרגל מחדש את גופך לגירוי מיני ללא פורנוגרפיה. הדבר דורש מאמץ ובהחלט קשה כאשר אתה רגיל לגירוי מאוד עוצמתי, אך זה ישפר את חיי המין שלך. אם אתה מרגיש צורך בעזרה משמעותית יותר או ליוו בתהליך, פנה למטפל/ת מיני. יש בכל בית חולים גדול מרפאה לטיפול מיני וניתן לפנות אליהם. כל טוב."

© צילום: Shutterstock

לקחת אמצעי מניעה לשעת חירום?

בת 17 שואלת: "היי, לפני יומיים שכבתי עם מישהו שאני יוצאת איתו בלהט הרגע וללא אמצעי מניעה, הרבה לפני שהוא שפך הוא יצא החוצה. יש לי שחלות פולציסטיות ולפי מחשבון ביוץ אני אמורה להתחיל בין יום לחמישה ימים מהיום. חשבתי לקחת את הגלולה של היום שאחרי, אבל הרבה חברות אמרו לי שהסיכוי שזה נקלט נמוך ושלא לקחת כי זה סתם רעל לגוף. האם כדאי לקחת? הסיכוי באמת נמוך כמו שאמרו לי?"

תשובה: "שלום לך! אני שמחה שפנית אלינו. בכל קיום של יחסי מין לא מוגנים עלול להיווצר הריון, גם אם הגמירה היתה מחוץ לנרתיק, בגלל החשש מ'טיפות אהבה' המכילות זרע שיכולות לצאת לפני השפיכה. בשימוש בפוסטינור, בנורלבו או באלה אין סיבוכים רפואיים כלל ואין התוויות נגד רפואיות. יש מיתוסים רווחים על כך שאמצעי מניעה לשעת חירום מזיקים, אך הם אינם נכונים! בוודאי שהן אינן "סתם רעל לגוף" כפי שאמרו לך החברות. מה שעושים אמצעי המניעה לשעת חירום הוא שיבוש של הביוץ. אני ממליצה לך ליטול את "אלה" (עד 5 ימים מקיום יחסי מין לא מוגנים) ולבצע בדיקת הריון בעוד כשבועיים כדי לשלול הריון לחלוטין. כל טוב."

 
תגובות