כל הסיבות לכך שלא כדאי לצפות לבן או בת הזוג מהחלומות. צילום: Fotolia

כל הסיבות לכך שלא כדאי לצפות לבן או בת הזוג מהחלומות

חולמים על זוגיות מושלמת, כזו שמתעלה על כל מערכת יחסים שהיא בעולם? אתם יכולים להמשיך ולחלום, אך כדאי שתמנעו מלצפות לה במציאות. למה? כל התשובות בכתבה הבאה

כולנו ראינו בילדותינו סרטים על נסיכה שנמצאת בצרה וניצלת לפתע על ידי האביר על הסוס הלבן; וכולנו חלמנו בסתר על חבר או חברת החלומות: אותו אביר שהוא האדם המושלם בעולם או אותה נסיכה שיופיה מדהים ומהפנט, עיניים כחולות, חיוך כובש, טוב לב בלתי נשלט, אצילות ועוד ועוד. מדובר ברשימה בלתי נגמרת - אבל אנחנו כאן בשביל להראות לכם מדוע לא כדאי להיצמד אליה בעת החיפוש אחר בני הזוג העתידיים שלכם.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

אף אחד או אחת לא מושלמים

אחד הדברים שהכי חשוב לזכור בזמן שאתם תרים אחר חבר או חברה הוא העובדה שאף אחד לא מושלם. חשוב לזכור שסרט הוא רק סרט; ובא להציג לנו דבר שהוא לא בהכרח אמיתי או מציאותי, לכן יש לקחת כל דבר שמוצג בו בעירבון מוגבל. כמובן שיש בני אדם גבוהים עם עיניים כחולות (וגם נראים טוב על הדרך) - אבל לא צריך להגזים. אל תתפקסו על מראה ספציפי, כי בסופו של דבר זה יבוא לכם בהפוכה - פשוט לא תמצאו מישהו או מישהי שעומדים בכל הקריטריונים.

גם אם מישהו או מישהי נראים מושלמים - הם לא

לא משנה מה תחשבו או כמה תעריכו את אותו בן אדם, אף אחד לא מושלם ואף אחת לא מושלמת; ומדובר בחוק ברזל. לכן, לא כדאי לכם להדביק לאדם תווית של "שלמות" כי ברגע שהוא או היא ימעדו ויעשו דבר שמעיד על "חוסר שלמות" - אותו מעשה ירגיש לכם כמו בגידה: תרגישו כאילו חשבתם מחשבות כל כך טובות על אדם והייתם בטוחים שמצאתם את האחד שעומד בכל הקטגוריות ואז אופס - זה לא יעבוד. חבל, זה יכול להתפוצץ לכם בפנים מתישהו ולהרוס את כל מה שבניתם.

מושלם מספיק?
מושלם מספיק? © צילום: Shutterstock

הסתכלו על מה שיש, לא את מה שאין

זה הפתרון כדי למנוע את מה שתיארנו בסעיף הקודם. אנחנו כבר יודעים שאם תצמדו ממש במדוייק לרשימה הבלתי אפשרית לא תמצאו את הבן אדם המושלם, זה שמכיל "הכל". עצה שלנו: חפשו את מה שכן יש מהרשימה שלכם באותו אדם - בין אם זה דבר אחד, שניים או אם התמזל מזלכם אפילו שלושה - תראו את מה שיש. תתמקדו בטוב של האדם, במה שכן יש בו ואיך אתם יוצרים ביניכם את החיבור שיוביל לאהבה. הדבר יעזור לכם פי מיליון במציאת בן או בת הזוג שתמיד חלמתם עליהם, גם אם הם לא עונים להגדרה עד הסוף.

בררנות? מן השטן!

שוב - כמעט בלתי אפשרי למצוא את "החבר/ה המושלמ/ת" ולכן גם לברור את בני הזוג הפוטנציאליים לפי "רשימת השלמות" שלכם היא טעות קריטית. ביציאה לפגישות או היכרות חדשה עם אנשים חדשים, חשוב מאוד למחוק את הרשימה מהתודעה ולבוא בראש נקי. ככה תוציאו את המירב מהפגישה ולא תתמקדו כל הזמן בתכונות שיש או אין לאותו בן אדם מהרשימה: הגבה שלו לא מסודרת, הוא לא התלבש מספיק יפה, הקול שלו מעצבן… כל אותם דברים קטנים שקופצים לכולנו לראש ברגע שאנחנו מתמקדים בחיפוש אחר משהו מאוד ספציפי יעלמו אם פשוט לא תחפשו אחר אותו דבר. בהיכרות חדשה הכי חשוב לבוא נקיים, הכי אתם שיש ופתוחים לאפשרויות. האדם ממול לא ירגיש מאויים מכם ויבוא גם הוא הכי טבעי ותאמינו או לא - זו השיטה הכי טובה למציאת הנפש התאומה שלכם.

רגע, החיוך שלו מוזר...
רגע, החיוך שלו מוזר... © צילום: Fotolia

חושבים שמצאתם? יופי, עכשיו תפסיקו לחפש

אחת "תופעות הלוואי" שנוצרות בעקבות היצמדות מוחלטת לרשימת השלמות הבלתי אפשרית, היא חיפוש מתמשך ובלתי פוסק אחר אותו אביר על סוס לבן או נסיכה במצוקה. בואו נניח שמצאתם את אותו אדם, ה"חצי השני" שלכם, זה שהכי מתאים לכם. אם בראש שלכם הרשימה עדיין תהיה גלויה, באופן אוטומטי תתחילו לסרוק כל אדם חדש שאתם רואים בחיפוש אחר הקריטריונים הנחשקים - ובשביל מה? הרי אתם כבר בזוגיות, טוב לכם ואתם מאושרים. למה להמשיך לחפש אחר מה שלא יבוא?  

מה ששנוא עליך - אל תעשה לחברך

פתגם עתיק שכל כך נכון במקרה הזה. תארו לכם שאתם יוצאים לדייט עם מישהו וכל מה שהוא עושה במהלך כל הפגישה הוא לבחון אתכם מכף רגל ועד ראש ולחפש מה לא טוב בכם, איפה אתם לא עומדים בדרישות. חשבו איך הייתם מרגישים. זה היה פוגע בכם, נכון? זאת בדיוק הסיבה שלא כדאי לכם לעשות את אותו הדבר לצד השני. אם אתם הייתם מרגישים את "הבחינה", גם הצד השני היה מרגיש. אם לכם זה לא היה נעים, גם לצד השני זה לא היה ממש נעים. לא חבל לגרום לצד השני להרגיש כאילו הוא במבחן ולגרום לו להיות לא נינוח ובמקרה הכי גרוע, להרוס את הפגישה? תחשבו גם על הצד השני ולא רק במקרים של "הרשימה", אלא באופן כללי בחיים. זה יעזור לכם פלאים.

תגובות