תחושת בטן: סלבס שסבלו מהפרעות אכילה והצליחו להחלים. צילום מסך מאינסטגרם

תחושת בטן: סלבס שסבלו מהפרעות אכילה והצליחו להחלים

גם כוכבים נופלים: אם אתם או אחד מחבריכם סובלים ומתמודדים מהפרעת אכילה כזו או אחרת, חשוב שתדעו שאתם לא לבד. גם האנשים המפורסמים ביותר, שנראים לנו החזקים ביותר, התמודדו עם הפרעות אכילה. לא פשוט, אבל אפשרי להתגבר

גם כוכבים הם בני אדם וגם הם מתמודדים עם קשיים אנושיים: גם הם לחוצים, גם הם לא תמיד מאושרים וכן - חלקם גם סבלו או סובלים מהפרעות אכילה. חשוב להדגיש שהתנהגויות הסלבס בעת המחלה המתוארות בכתבה אינן בריאות כלל וחשוב לפנות לעזרה ולטיפול אם הנכם מזהים סימנים דומים אצלכם או אצל חברים. יותר מזה, צריך ואפשרי להחלים מהפרעת אכילה בעזרת אנשי מקצוע. מי הם המפורסמים שמתמודדים עם הקושי הזה?

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

דמי לובאטו

הזמרת-יוצרת והכוכבת האותנטית סבלה במשך שנים מהפרעת אכילה בשם בולימיה - מחלה המאופיינת בהתקפי זלילה שאחריהם נעשים מאמצי התרוקנות רבים, לרוב על ידי הקאה מכוונת. בסרט תיעודי על חייה שנקרא "Simply Complicated", לובאטו מספרת על הבעיה שלה עם האוכל ואיך הכל התחיל: בגיל צעיר סבלה מבריונות שגרמה לה לדיכאון חברתי; והילדים בבית הספר היו מכנים אותה בשמות גנאי כמו "שמנה" - ומשם התחילו בעיות האכילה שלה.

במשך שנים הזמרת התמודדה עם הפרעת האכילה שהייתה לה והיא מספרת שלאחר שנים של התמודדות, הדבר שהחמיר את מצבה הנפשי הוא הפרידה מווילמר ואלדרמה (שהיה בן זוגה למשך שש שנים): "דימוי גוף, מה הדבר הבא שאוכל, מה הייתי רוצה לאכול, מה אני מתחרטת שאכלתי, זה לא נגמר". לובאטו מספרת שהיא רוצה להוות השראה למעריצים שלה ושהיא מתגאה בדרך שעברה. היום אנו שמחים לומר שהתקופה הזאת כבר מאחוריה ולמרות שהיא מספרת כי אוכל עדיין מהווה מכשול גדול עבורה, ההיאבקות שלה במחלה השתלמה והיא החלימה. אין על דמי!

זאין מאליק

בטח הופתעתם לראות שגם פליט וואן דיירקשן, הזמר המוכשר זאין מאליק, נמצא תחת הרשימה הזו; אבל מסתבר שגם הוא משתייך לקבוצת האנשים שסבלו מהתעסקות יתר באוכל. מאליק דיבר לראשונה על הפרעת האכילה "החמורה" שלו לפני שנתיים בראיון וסיפר שבתקופת וואן דיירקשן לוח הזמנים שלו ושל הלהקה היה כל כך עמוס, שהוא פשוט לא הספיק או שכח לאכול, ושקצב החיים על הכביש הוא זה ששינה את הרגלי האכילה שלו. טוב, כנראה שלפעמים צריך להזכיר לעצמנו לאכול. משפחתו של הזמר היא זו שעזרה בטיפול ובהתמודדות עם המחלה. לכל הדואגים: מאליק מספר שכיום הוא דואג לתזונה שלו בצורה טובה יותר.

איאן פינקוביץ'

גם בחזית הישראלית ישנם לא מעט מפורסמים ומפורסמות שסבלו מהפרעות אכילה. אחת מהן היא איאן פינקוביץ', כוכבת סדרת הנוער "כפולה" שחשפה זאת לראשונה בחשבון האינסטגרם שלה. בפוסט שהעלתה היא מספרת על התמודדות עם מחלת האנורקסיה שאובחנה אצלה כבר מגיל שמונה: "זה מאבק תמידי, יש ימים קשים. עברתי דרך ארוכה כל כך וגם אני לפעמים חוזרת אחורה...". פינקוביץ' מספרת שעברו עליה שנים של שנאה עצמית, אבל היום היא מחפשת להתמקד רק בטוב, באופטימיות ובאהבה העצמית שהיא פיתחה לעצמה. "אני רוצה להתמקד בלדעת לכבד את הגוף שלי, לשמור עליו ולדעת שהמשקל הוא רק מספר והבריאות היא החשובה". כמה השראה!

אמינם

גם אמינם, אחד הראפרים הפופולריים ביותר בכל הזמנים, סבל מהפרעות אכילה. למה? גם הוא לא ממש הבין איך הוא הגיע לסיטואציה הזו. אמינם היה מכור לגלולות, מה שגרם לו לרדת לא מעט במשקל. לאחר הגמילה שלו, אמינם החליף את ההתמכרות לגלולות בהתמכרות לכושר; כך שכל יום הוא רץ מעל ל-27 קילומטר ביום (!) וכתוצאה מכך הגיע ל-67 קילוגרמים בלבד תוך זמן קצר. האובססיה שלו לירידה במשקל ולשריפת קלוריות, בסופו של דבר החלה לגרום לו לפגיעה פיזית; ולמרבה המזל הוא הצליח להתאושש מהדיבוק שלו.

אלינה (אלין) לוי

השחקנית, הדוגמנית והמנחה הישראלית אלינה לוי, חשפה לפני כשנתיים שסבלה מהפרעות אכילה בעקבות השתתפותה בתוכנית הריאליטי "האח הגדול". לוי מספרת: "בניסוי הזה הגעתי לקצה, הייתי בשפל נפשי והפיצוי עבורי היה הבריחה לאוכל... לא משנה כמה אכלתי, לא הרגשתי שובע בכלל". בנוסף, היא משתפת: "היה לי בור שלם בנשמה, שניסיתי למלא על ידי אוכל. עליתי עשרה קילו בשלושה חודשים". השחקנית היפה הצליחה להשתקם וכיום, היא מתרגלת שגרה בריאה של תזונה ואימונים גופניים.

נראית מעולה
© צילום: אלירן אביטל

נטלי דדון

הדוגמנית נטלי דדון סיפרה פעם בראיון: "ההתעסקות במשקל בתעשייה יצרה אצלי שריטה לא קלה. אפשר להגדיר את מה שהייתי כבולימית". דדון מספרת שהיא לא יכלה לסבול את עצמה: "רציתי להיעלם, להימחק, היה לי צורך לבדוק שהעצמות יוצאות החוצה". מה שגמל אותה מההקאות שנלוות למחלה היה בן זוגה באותה תקופה: "הוא הציל אותי ואת הילדים העתידים שלי. הפסקתי מתוך ידיעה שאני הולכת להתחרט על זה בעתיד". היום דדון מספרת שהיא בטוחה בעצמה ושהיא אוהבת את הגוף שלה כמו שהוא. "מי שיאהב אותי יאהב אותי באמת, לא בגלל קילוגרם אחד פחות או יותר", היא משוכנעת. אוהבים אותך!

קאשה

הזמרת והשחקנית קאשה סבלה לא מעט זמן מהפרעות אכילה ואף אושפזה בעקבותן במוסד גמילה, על מנת לקבל עזרה ולהיפטר מהן. ד"ר לוק, המפיק שלה, במשך שנים הטיח בה כי היא צריכה לרדת במשקל (ואף כינה אותה מקרר) וגרם לה לחשוב שהיא לא נראית טוב (זה קרה עוד הרבה לפני הצרות המשפטיות שלה איתו). הדברים הללו ככל הנראה חלחלו בה. ההתעללות הפסיכולוגית מצד אחד והתמודדות האישית של קאשה מצד שני הם ככל הנראה מה שגרמו להפרעות האכילה להופיע. היום, כמה שנים לאחר האישפוז שלה, קאשה בריאה, חזקה ובעיקר אמיצה. גאים בך.

 

קיט הרינגטון

קיט הרינגטון, ג'ון סנואו בשבילכם, סיפר שמאמן הכושר שלו הזהיר אותו שהוא עושה יותר מידי כושר. לפי מה שהוא מספר, הוא היה הולך לחדר כושר שלוש פעמים ביום ושישה ימים בשבוע, מה שגרם לו לפיתוח תלות לא בריאה באימונים ובעיצוב גופו. הוא לא נלחם באנורקסיה או בבולימיה, או משהו דומה; אבל הוא היה כל כך נוקשה עם הדיאטה שלו ועם הפעילות הגופנית, עד שהדבר הפך להיות הפרעת אכילה. חשוב לזכור לעשות דברים במינון ולא להגזים!

ג'ייד ת'ירלוואל

חברת ליטל מיקס התמודדה מגיל 13 עם אנורקסיה. המחלה שלה הייתה כל כך נוראה, עד שהביאה אותה לאשפוז. בספר שהוציאה, כתבה: "בגיל 13, אתה לא באמת שולט על שום דבר בחיים שלך. הרגשתי כאילו הדבר היחיד שאני יכולה לשלוט בו הוא מה שאני אוכלת. התחלתי לדלג על ארוחות, ככה הייתי מסתכלת במראה ולא הייתי חושבת שאני שמנה. היה לי בראש שאני רוצה להיות באמת ממש רזה... רק כשהגעתי לבית החולים, נפל לי האסימון שזה לא משחק, שזה משהו רציני". ת'ירלוואל המשיכה לדלג על ארוחות, עד שהרופאים והאחיות בבית החולים אמרו לה שהיא הורסת את הגוף שלה ואם היא לא תחזור לאכול, היא תמות. הזמרת הזדעזעה, חשבה על המשפחה שלה והחליטה שהיא חייבת להילחם במחלה.

אורי גלר

למרות שפחד להודות בזה, אמן האשליות אורי גלר סבל מבולימיה בצעירותו. הוא מספר בראיון שבעקבות הפיכתו לאדם אמיד הוא קנה מלא, כך גם לגבי האוכל. "הייתי מגיע למסעדות ואומר 'תביאו לי את כל הקינוחים שלכם', אבל לא רציתי להשמין," הוא מספר. "בשקט, קמתי אחרי הסעודה, הלכתי לשירותים, הקאתי וחזרתי לאכול. התמכרתי לזה." גלר מספר שהאדם שהציל אותו מלמות מהמחלה הזו היה ג'ון לנון: "הוא אמר לי 'אורי, אתה נראה כמו ניצול אוושויץ', לך לטפל בעצמך". שנה לאחר מכן הוא הבריא.

קרן פלס

גם הזמרת ושופטת הראליטי סבלה מהפרעות אכילה; ואף השתתפה בקמפיין למניעת הפרעות אכילה בקרב בני נוער בגיל ההתבגרות. על הפרעות האכילה שלה היא מדברת לראשונה בשיר שלה "רק אלוהים ישפוט אותי", בראיון לחדשות 2 לאחר צאת השיר לאוויר, סיפרה הזמרת: "לנשים יש המון בעיות עם המשקל שלהן. היו לי שנים מאוד קשות, הפרעות אכילה". כמו כן, פלס מספרת שהיא הייתה כותבת לעצמה ביומן שמות גנאי, כמו "שמנה" ו"מכוערת", מה שגרם לה להרעיב את עצמה ולגרום לגוף שלה לחלות. במשך שנים התמודדה עם המחלה והיום היא הפכה לסמל לאורח חיים. 

צריך, אפשרי וחשוב לטפל בכל הפרעת אכילה על ידי אנשי מקצוע מוסמכים בלבד. יש לאן לפנות!

• אתר העמותה הישראלית למניעה, טיפול ומחקר בהפרעות אכילה

• מרכזי הטיפול בהפרעות אכילה בארץ

• רשימת המטפלים החברים בעמותה (כולל חיפוש לפי מקצוע ואיזור)

 
תגובות