לא סוג ב': תלמידת תיכון גאה בנאום נגד חבר כנסת הומופוב. צילום מסך מתוך הפייסבוק של איגי

לא סוג ב': תלמידת תיכון גאה בנאום נגד חבר כנסת הומופוב

רגע לפני הבחירות, חניכה באיגי עומדת באומץ מול חבר כנסת שהצהיר כי הוא הומופוב ומסבירה לו איך זה להיות נערה לסבית בנאום מתריס ומטלטל

לקראת הבחירות המתקרבות, ביקר חבר הכנסת סמוטריץ בבית ספרה של תמר ברמת גן. תמר היא תלמידת י"ב אשר משתייכת לקהילה הגאה וחניכה באיגי גבעתיים. סמוטריץ אמר לא פעם כי הוא הומופוב גאה וכי נטייה מינית "שונה" היא פנטזיה שלא חייבת להתממש. בנוסף, הוא מתנגד לכל שוייון זכויות לקהילה הגאה, כולל הקמת משפחה בישראל.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

במסגרת ביקורו ושלב שאילת השאלות, נעמדה תמר והקריאה מול חבר הכנסת את הנאום שהכינה מראש. "תרשה לי לספר לך מה זה להיות נערה לסבית," היא מתחילה. "זה לדעת שלמרות שאני תורמת לחברה ולמדינה, אין לי את אותן זכויות שיש לחברים שלי שיושבים פה מסביבי. זה להרגיש אזרחית סוג ב' רק כי אני אוהבת את מי שאני אוהבת, להתכווץ ולהתמלא בכאב לנוכח המציאות בה אתה, נבחרי ציבור ורבנים קוראים לי חולת נפש ולמשפחה שתהייה לי לא נורמלית ושילד חייב לגדול עם אבא ואמא."

תמר ממשיכה: "השאלה שלי אליך היא: איך אתה, כחבר כנסת, כאדם שאמור להפוך את המדינה הזו לטובה יותר גם בשבילי, תומך בכך שלי ולך לא יהיו את אותן הזכויות? איך זה הגיוני ששנינו אזרחי המדינה הזו, שנינו אוהבים אותה ולך יש זכויות שלי אין רק בגלל שאתה ואנשים נוספים מאמינים כי האהבה שלי היא תועבה?"

בסיום נאומה, תמר זוכה לקריאות עידוד ומחיאות כפיים סוערות מצד חבריה לספסל הלימודים. חבר הכנסת מודה לתמר בתשובה ומספר כי הוא חש את הכאב והעצב שלה. אנחנו כמובן מצטרפים לעידודים ומאמינים שמאבקים קטנים כאלה, שמגיעים בעיקר מהנוער, עשויים ומסוגלים להשפיע ולשנות.

תוכלו לצפות בתשובתו המלאה של חבר הכנסת סמוטריץ בקטע הבא:

 
תגובות