אחרי דחייה: איך ממשיכים הלאה?. צילום: Fotolia

אחרי דחייה: איך ממשיכים הלאה?

התגברתם זה עתה על דחייה אכזרית ואתם חוששים להיפגע שוב? אל דאגה: זה אפשרי וחשוב להמשיך הלאה. איך עושים זאת? כל התשובות לפניכם

ככל הנראה, תחוו דחייה במהלך חייכם - אין מה לעשות, הצד השני לא תמיד בעניין כמו שאתם בעניין. יש לדעת לקבל את הדחייה למרות שהיא כואבת; והכי חשוב לדעת איך להמשיך הלאה.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

היו פתוחים לאפשרויות

הצעד החשוב ביותר בהתמודדות ובמעבר הלאה הוא להיפתח לאפשרויות חדשות. אם תהיו תקועים על האדם שדחה אתכם, לא תצליחו לעבור הלאה. צריך לנשום עמוק ולהיות מוכנים לתת צ'אנס לאנשים - רק כך תוכלו להכיר אותם ולבנות איתם משהו.

אל תפחדו ליזום

הרבה פעמים אחרי שחווים דחייה, מתחילים להסתגר בתוך עצמינו ולפחד ליזום קשרים עם אחרים, מחשש ששוב ידחו אותנו. מדובר בגישה לא טובה; שכן רק בעזרת יוזמה תוכלו להגיע למצב שאתם רוצים להיות בו - בזוגיות או בחברות טובה עם אדם שאתם אוהבים. לכן, אסור לתת לדחייה אחת לעצור אתכם. אל תפחדו להמשיך ולנסות ליזום עד שתצליחו (ובוודאי שתצליחו).

לימדו ליזום קשרים חדשים © צילום: Shutterstock

למדו להשאיר את מה שקרה בעבר

הדחייה קרתה. הדקה הקשה בה אתם עומדים מול הקראש שלכם והוא או היא אומרים לכם את המילה "לא" - כבר קרתה ולא ניתן לחזור לאחור. חשוב לדעת וללמוד להשאיר את הדקה הזאת מאחור, לדלג מעליה, להמשיך בצעידה הלאה וכמובן לא להביט לאחור. אל תתנו לדקה הזו לעצור אתכם ולעכב אתכם בדרך שלכם.

השלימו עם העובדה שנכון לכרגע - זה לא יקרה

בנוסף לכך שצריך לדעת להשאיר את המקרה מאחור, צריך גם לדעת להשלים איתו: הרבה אנשים משאירים את הדחייה מאחור ובאמת ממשיכים הלאה, אבל היא עדיין מכרסמת בהם מבפנים ומעכבת אותם בכל זאת. צריך להשלים עם הדחייה, להבין שהיא קרתה וזהו, אין מה לעשות. אם תתנו לה לפגוע בכם ולהציק לכם, הדבר לא יניב לכם שום תועלת אלא רק צער. זה בעבר שלכם ועכשיו הגיע הזמן להסתכל קדימה ולא לאחור.

זה כבר לא יקרה ואנחנו בסדר עם זה
זה כבר לא יקרה - ואנחנו בסדר עם זה © צילום: Fotolia

העסיקו את עצמכם, השחררו

לחשוב יותר מידי זה לא בריא וממש לא כדאי לערבב את המקרה בראש שלכם עד שהוא טחון דק-דק. הדבר רק יגרום לכם לעומס במחשבות ולהרגיש עוד יותר רע. במקום לשבת כל היום ולחשוב על הדחייה, צאו החוצה, עשו ספורט, היפגשו עם חברים - רק אל תהיו תקועים. חלק מהמעבר הלאה הוא השחרור; והוא לא יקרה אם תנברו במקרה ללא הפסקה ותנתחו אותו לפרטים. העסיקו את עצמכם בדברים שאתם אוהבים והקיפו את עצמכם באנשים שאתם אוהבים. הכאב והעצבות יעברו מעצמם.

היו אופטימיים

לפעמים מחשבה הופכת למציאות ולא מדובר בקלישאה: אם תהיו אופטימיים ותאמינו בכך שאתם יכולים לעבור הלאה, למצוא מישהו או מישהי חדשים אותם אתם יכולים לאהוב, זה יקרה. אם תהיו מדוכדכים ותשדרו את לסביבה, תמשכו לעצמכם פחות הזדמנויות להכיר אנשים חדשים ואנשים ירגישו פחות בנוח להפתח אליכם. היו אופטימיים, הסביבה תרגיש זאת והדבר יעשה לכם רק טוב; הן בהתגברות על הדחייה והן בלמצוא אהבה חדשה.

תגובות