לאהוב אותי גם בקיץ: הטיפים שיעזרו לדימוי הגוף שלכם. צילום: Fotolia

לאהוב אותי גם בקיץ: הטיפים שיעזרו לדימוי הגוף שלכם

כולכם ודאי הרגשתם לפחות פעם אחת שאתם לא מספיק יפים או שהתבאסתם מכך שגופכם לא תואם את אידיאל היופי המקובל. התחושות הללו מתעצמות אף יותר במהלך הקיץ, אשר במהלכו, רובנו בוחרים ללכת עם בגדים קצרים. כך תתמודדו עם התחושות הללו

  במהלך הקיץ הישראלי, שידוע בטמפרטורות המופרזות שלו, ניתן להבחין בכך שמרבית הישראלים בוחרים לעטות על גופם בגדים קצרצרים ואווריריים במיוחד. אך, כידוע, לא כולם מתחברים לסגנון הלבוש הזה ולאו דווקא מפאת צניעות: רבים מבני הנוער, חווים משבר בנושא הדימוי העצמי. בין אם אתם כן לובשים בגדים קצרים ושלמים עם רוב חלקי גופכם ובין אם אתם לא מצליחים להתגבר על הדימוי העצמי הנמוך, כדאי לכם לקרוא ולהיעזר בטיפים הבאים להעלאת הביטחון העצמי ושיפור דימוי הגוף

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

אל תשוו את עצמכם לאחרים

בזמן שאנו משווים את עצמינו לסביבה שלנו, אנחנו שוכחים שמה שמצטייר בעינינו כיתרון יכול בקלות להחשב כחסרון בעיניי אנשים אחרים. כלומר, כשאתם מקנאים באדם מסוים בעל מבנה גוף "מושלם" לטענתכם, אתם שוכחים שזוהי רק זוית המבט שלכם ויכול גם להיות שאנשים אחרים מתבוננים ומקנאים בכם בדיוק כמו שאתם מקנאים באדם ההוא. אז בפעם הבאה שאתם הולכים לים, חסכו מעצמכם את הסבל הנוראי שכרוך בלהשוות את גופכם לגופם של אנשים אחרים וזכרו שאף אחד לא מושלם.

מי יפה יותר?
מי יפה יותר? © צילום: Shutterstock

הפנימו שאידיאל היופי המוצג במדיה החברתית לא מציאותי בכלל

הקלישאה המוכרת ביותר בעשור האחרון: אל תתנו לרשתות החברתיות "להכתיב" לכם כיצד לחיות וכיצד לחשוב, כי כמו שכולנו יודעים הן לא משקפות את המציאות כלל וכלל. עקב כך, בכל פעם שאתם מקנאים ביופי המופלא של אושיות אינסטגרם למינהן, הקפידו להזכיר לעצמכם שאינכם יודעים האם התמונה ערוכה או לא ואם מי שמופיע בתמונה עבר טיפולים קוסמטיים כלשהם. אל תורידו מהערך העצמי שלכם רק בגלל העובדה שאתם לא נראים כמו ה"אנשים המושלמים" מהתמונות באינסטגרם.

מצאו תחביב או עיסוק כלשהו שיסיח את דעתכם

מכירים את זה שיש לכם בעיה כלשהי ואתם חושבים עליה יותר מדי, עד כדי כך שנדמה לכם שרק סיבכתם את הבעיה עוד יותר והקשתם על עצמכם? למצב הזה קוראים חשיבה מרובה ואנו נוטים לעשות זאת דווקא כשאנחנו משועממים וכשיש לנו המון זמן חופשי, או במילים אחרות – בחופש הגדול. במהלך החופש, כנראה שתשקיעו יותר תשומת לב וזמן במראה החיצוני שלכם ואף ייתכן שיותר מדי. אם אתם מרגישים שזהו המצב שלכם, אז מומלץ למצוא תחביב או אפילו עיסוק כלשהו שיסיח את דעתכם וימנע מכם לעמוד שעות נוספות מול המראה ולהתבונן בפגמים שהופכים אתכם לבני אדם.

עברו לאורח חיים בריא יותר

אורח חיים בריא יותר, הכולל תזונה נכונה וכושר גופני, ינפיק תועלת רבה לחייכם ולבריאותכם הנפשית והפיזית: אתם מיד תתחילו להרגיש שלמים יותר עם גופכם, הבריאות שלכם תשתפר, אתם תהיו מאושרים יותר (על פי מחקרים רבים, פעילות גופנית גורמת לשחרור הורמונים שאחראים לאושר ורגיעה) ועוד. כמו כן, אתם תרגישו שאתם ממצאים את ה"פוטנציאל" של גופכם והדימוי הגופני שלכם מיד ישתפר. יחד עם זאת, חשוב שתתאימו את האימונים ליכולת הפיזית ולמגבלות שלכם ואף תעזרו בתזונאית במידת הצורך.

לא בשביל לעצב את הגוף, אלא בשביל לשמוח יחד איתו
לא בשביל לעצב את הגוף, אלא בשביל לשמוח יחד איתו © fotolia

בנוסף לכל העצות הללו, חשוב שתזכרו כי ביטחון עצמי לא נבנה בין לילה - אלא שאתם צריכים לעבור תהליך ארוך עם עצמכם, על מנת שתהיו שלמים עם גופכם. כמו כן, חשוב לזכור שגם לסלבס, שמבחינתכם הם ודאי בעלי גוף "מושלם", ישנם פגמים וחסרונות שייתכן שחלקם אף יותר משמעותיים משלכם. אהבו את גופכם, יחד עם כל החסרונות האנושיים שלו ופשוט תהנו מהקיץ.

תגובות