בלי סודות: "מרגישה חוסר ביטחון כי החזה לא גדל". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "מרגישה חוסר ביטחון כי החזה לא גדל"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מתי החזה שלי יגדל?

בת 16 שואלת: "קיבלתי מחזור לפני חמש שנים ועדיין אני הכי קטנה בשכבה שלי, אין לי חזה כמעט בכלל ולכל החברות שלי יש. בים, או כשאני לובשת גופיות, אני מרגישה ממש לא בנוח בגלל זה. אני כבר לא יודעת אם החזה שלי יגדל בכלל..."

תשובת היועצת: "דבר ראשון אני שמחה שפנית אלינו, שאת מודעת לעצמך, לגופך ולהתפתחות שלך. השינוי הראשון בתחילת גיל ההתבגרות הוא צמיחת השדיים והוא מתחיל בממוצע בין הגילאים 10-11. התהליך נמשך כארבע שנים, כאשר כל אחת מתפתחת בקצב שונה ולכל אחת צורה ומראה אחר של שדיים. גודל השדיים משתנה מאחת לאחת, יש כאלה שהשדיים שלהן צומחים בתחילת גיל ההתבגרות ויש שבסוף גיל ההתבגרות. יש כאלה שהפטמה שלהן בולטת החוצה ויש כאלה שהיא מוכנסת פנימה. הרבה פעמים, גודל השדיים משתנה במשפחה ולא בהכרח נראה כמו של אימא או כמו של האחות. כמו כן, גודל השדיים גם יכול להשתנות בהמשך החיים בעקבות שינויים הורמונליים, ירידה או עלייה במשקל וכדומה; אך גם יכול להיות שמה שיש לך עכשיו זה גם מה שיהיה לך בהמשך. מה שחשוב להבין, הוא שגודל החזה אינו משפיע על מידת האטרקטיביות שלך או על מידת הנשיות שלך. את יפה בדיוק כמו שאת ומה שחשוב הוא הפנימיות שלך ולא גודל החזה שלך. בנוסף, חשוב שתביני כי לכל אחד יש את ההעדפות שלו לגבי מראה, וחזה גדול הוא לא בהכרח ההעדפה הקבועה. כל מבנה גוף מגיע עם חסרונות ויתרונות ואנחנו צריכות ללמוד לקבל ולחבק את שניהם. המסר הכי חשוב שאני רוצה להעביר לך, הוא ללמוד לאהוב את הגוף שלך ואת יפה כמו שאת, לא משנה מה גודל החזה שלך."

© fotolia

יש לי פטריה בנרתיק?

בת 17 שואלת: שלום, בתקופת החודש האחרון סבלתי מתסמינים שהרגישו לי כמו פטרייה בנרתיק: צריבה בעת מתן שתן, שתן עם קצת ריח רע וגירוד שהיו מלוויום בקצת כאבים וצריבה באיבר המין. התעלמתי והבלגתי, המשכתי לקיים יחסי מין (בלי קונדום אבל עם גלולות) ובסופ״ש האחרון טופלתי בשלושה נרות אגיסטן. הרגשתי שזה עבר, אך התעוררתי בלילה עם קצת גירוד באיזור; ועכשיו, אחרי ששטפתי במיים וקצת התעסקתי (נניח הכנסתי אצבע), כואב לי ויש לי תחושת אי נעימות כזו. בנוסף (וזה מה שמלחיץ אותי) אני בתקופת הביוץ ושמתי לב לכתמי דם מאוד מאוד מאוד קטנים מידי פעם כשאני מנגבת או על התחתונית. הם באמת מאוד קטנים. האם אני סתם נלחצת? תודה רבה מראש."

תשבות היועצת: "שלום לך, אני מבינה שאת נלחצת - ויחד עם זאת, את יכולה להיות רגועה. תחושת אי נעימות יכולה לקרות אחר שימוש בנרות אגיסטן, מאחר והאזור רגיש והרבה פעמים רופאים מבקשים להימנע מיחסי מין לתקופה של שבועיים. בדרך כלל, עם נרות האגיסטן מקבלים גם משחה חיצונית להרגעה. האם קיבלת? האם קנית נרות אגיסטן באופן עצמאי בבית מרקחת, או שקיבלת מרשם לאחר בדיקה גניקולוגית? במידה ועשית זאת על דעת עצמך חשוב, להיבדק על ידי רופא/ה. בנוגע להכתמות, ציינת שגירדת בלילה וייתכן שאולי פצעת את עצמך. חשוב מאד לא לגרד את אזור הנרתיק עקב רגישותו. אני ממליצה לך לא לגעת או לקיים מגע מיני בזמן הקרוב ולראות כיצד את מרגישה. חשוב להדגיש שעכשיו קיץ וכי החום וההזעה עשויים להשפיע גם כן. לכן, מומלץ לשטוף את האזור במים בלבד (ללא סבונים או תכשירים למיניהם), לשים תחתוני כותנה מאווררים ולשמור על הגיינה ונוחות. במידה והתסמינים ממשיכים, אני ממליצה לך להתייעץ עם רופא/ה כדי לוודא שאת מקבלת את הטיפול הנכון שיסייע לך ולא יחריף את הבעיה. לכל בעיה אנחנו נשמח לעזור לך."

© Fotolia

יכול להיות שאני בהריון?

בת 17 שואלת: "היי, אני והחבר שלי החלטנו לנסות מין אנאלי. הוא היה בלי קונדום ושפך בחוץ כביכול, אבל הרגשתי שהשופכה קצת נזלה כלפי מטה. האם יש סיבה לדאגה כלשהי, למרות עצם העבודה שהייתי במחזור?"

תשובת היועצת: "שלום לך, בעת כניסה של נוזל זרע לנרתיק, עלול להיות חשש להריון. אם קיימתם יחסים אנאליים בלבד ולא הייתה כניסה ישירה של נוזל זרע לנרתיק, הסיכון להריון נמוך מאוד. אם בכל זאת היה סיכוי לכניסת נוזל זרע ולא עברו חמישה ימים, אני ממליצה לך ליטול גלולה לשעת חירום אותה ניתן לקחת עד 120 שעות (חמישה ימים) מקיום יחסים לא מוגנים. במידה ועברו חמישה ימים, יש לבצע בדיקת הריון ביתית לאחר שיעברו 14 יום מקיום היחסים. כל בדיקה לפני כן, תהיה לא רלוונטית. בפעמים הבאות שתקיימו יחסי מין אנאליים, אני ממליצה להשתמש בקונדום כדי שתהנו ולא תחששו כלל. אם תרצו, ניתן להשתמש בחומר סיכה מותאם לקונדומים (על בסיס מים). בהצלחה והנאה!"

תגובות