יחסינו לאן: הטיפים שיעזרו לכם לצלוח את "ה-שיחה". fotolia

יחסינו לאן: הטיפים שיעזרו לכם לצלוח את "ה-שיחה"

שיחת "יחסנו לאן" מעולם לא הייתה משימה קלה, אך היא איננה בלתי אפשרית. מרגישים צורך להגדיר את היחסים שלכם? רוצים להיפטר מחוסר הוודאות המעיק? כל הטיפים שיעזרו לכם לצלוח את השיחה הזו

לעיתים, אין מן הנמנע, נוצר מצב בו אנו צריכים לנהל עם אדם קרוב שיחת "יחסנו לאן" - שיחה שמטרתה להבהיר אחד לשני מה השאיפות והציפיות של כל אחד מהצדדים מהזוגיות או ממערכת היחסים ביניכם. בין אם תכלית השיחה היא להתקדם לשלב הבא ובין אם למטרת הבהרה ובירור בלבד, מדובר בשיחה חשובה מאוד ואין לזלזל בה. בשל כך, חשוב גם לדעת איך לנהל אותה נכון. לפניכם הטיפים שיעזרו לכם לצלוח אותה בדרך הטובה ביותר.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

שקלו מילים

בשיחת "יחסנו לאן", קל מאוד לפלוט תשובה או שאלה שלא בהכרח במקום: בין אם זו שאלה פולשנית מידי או תשובה שלא חשבתם עלייה לעומק, הדברים הללו עלולים לפגוע או להרתיע את הצד השני - דבר שאנו רוצים להימנע ממנו במהלך השיחה. לכן, חשוב מאוד לשקול מילים ולחשוב פעמיים לפני שאומרים כל דבר. המטרה אינה לעוות את האמת אלא להגיד את האמת המתאימה והרלוונטית לשיחה, כזו שלא תרתיע או תתפרש באופן שגוי בפני הצד השני.

חשוב לשקול מילים
חשוב לשקול מילים © צילום: Fotolia

היו קשובים לצד השני

בשיחות מהסוג הזה ובשיחת "יחסנו לאן" בפרט, קל להתרכז בעצמנו ולהתמקד בעיקר במה שאנחנו רוצים להגיד. הבעיה במקרה כזה, היא שאנו נוטים לפספס את כל המטרה והרעיון של השיחה וחבל. כאשר הצד השני מדבר ותורכם להקשיב לו, רצוי שתתנתקו לרגע מהמחשבות והרצונות שלכם ולמעשה תקשיבו למה שיש לצד השני לומר. כך תוכלו להשיג את המטרה האמיתית של השיחה, להבין יותר טוב את הצד השני ולמנוע אי הבנות כלשהן.

כבדו את הרצונות שלהם

ייתכן והצד השני אינו תואם את הרצונות שלכם ואינו מסכים עם דעתכם - זה טבעי והגיוני. במקרה כזה, חשוב שתשארו שקולים ותגלו הבנה. נסו להימנע מלשכנע את הצד השני לפעול בניגוד לרצונותיו. אמנם הדבר יכול להיות קשה ומתסכל כשהדברים לא עובדים לפי תוכניתנו, אבל חשוב לזכור שאלו דברים שקורים וזה נורמלי. אולי אם לא עכשיו אז מאוחר יותר, אבל מה שבטוח - הפתרון לא יושג בכח. בסופו של דבר, אתם רק תרחיקו אותם.

נסו להימנע מלשכנע את הצד השני לפעול בניגוד לרצונותיו
נסו להימנע מלשכנע את הצד השני לפעול בניגוד לרצונותיו © צילום: fotolia

שמרו על טון וצורת דיבור רגועים

שיחת "יחסנו לאן" עשוייה פעמים רבות להפוך לשיחה טעונה בעלת רגשות סוערים. מסיבה זו, חשוב לא לתת לדברים הללו להשפיע על אופן הדיבור שלכם, על אופן הצגת הדברים ועל ניסוחם. השתדלו לשמור על קול רגוע -כזה שלא יעורר לחץ אצל הצד השני ואולי אף ירגיע אותו- (קחו בחשבון שרוב הסיכויים שאתם לא היחידים שלחוצים) ואל תתנו לדברים לצאת מכלל שליטה. הטיפ הזה חשוב בעיקר למצבי קיצון, אבל במידה ואתם מגיעים לשם אל תאבדו עשתונות וצאו מהמצב הקשה כמה שיותר מהר וברגוע.

תגידו את מה שיש לכם לומר, אבל במידה

אל תשמרו דברים בבטן מחשש שהצד השני לא יגיב כפי שאתם רוצים - זוהי לא הנקודה. בהתאם לטיפ הראשון, הימנעו מלומר דברים שיכולים להתסיס או להתפרש לא נכון; אבל בהחלט אמרו את כל מה שיושב לכם על הלב. אולי תצטרכו לעדן את הדברים או להגיד אותם במילים אחרות, אבל מה שחשוב הוא שבסופו של דבר תגידו את כל מה שתכננתם. בצורה זו תשדרו פתיחות - וכך השיחה תוכל להתנהל הרבה יותר בנינוחות ותוכלו להפיק ממנה את המירב. כנות ויושרה הן שתי מילות מפתח בשיחה החשובה הזו ושוב, הכל בטוב טעם.

תגובות