בלי סודות: "המחזור מאחר בשבוע, אני צריכה לדאוג?". Fotolia

בלי סודות: "המחזור מאחר בשבוע, אני צריכה לדאוג?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

"איך לעורר בו את הרצון לקיים יחסי מין בתדירות גבוהה יותר?"

בת 19 שואלת: "שלום, יש לי שאלה שהייתי שמחה לקבל עלייה יעוץ: בן הזוג שלי מדהים, וכשאנחנו מקיימים יחסי מין זה מרגיש נפלא. אבל בחצי שנה האחרונה אנחנו מקיימים יחסים רק פעם בשבוע-שבועיים. כשאני שואלת את הסיבה הוא אומר שהוא רוצה מאוד, אבל לא יודע למה הוא לא מרגיש את הצורך לעשות זאת בתדירות גבוהה (חשוב לציין- כשהוא בסופ"ש ולא עובד הוא כמעט תמיד רוצה לקיים יחסי מין, אבל זה רק בסופ"ש). השאלה אם יש מה לעשות כדי לעורר בו את הרצון לשכב יותר מפעם בשבוע (לא בתדירות של כל יום אבל יותר מפעם אחת)"

תשובת היועצת: "שלום לך, קודם כל אני שמחה בשבילך על הזוגיות שלך ועל ההשקעה שלכם אחד בשני. חשוב ליצור תקשורת טובה בניכם לגבי הנושא, דברי איתו על כך שחשוב לך ואת רוצה לקיים יחסי מין באמצע השבוע, ספרי לו איך את מרגישה לגבי זה מעל כוס קפה בצורה נינוחה ורגועה. את אומרת שבן הזוג שלך מעוניין לשכב בעיקר בסוף השבוע כאשר הוא לא עובד. כולנו עסוקים ביום יום שלנו ועמוסים מאוד ויש לנו הרבה דאגות של פרנסה ולחצים שונים וכאשר אנחנו מגיעים הביתה אנחנו עייפים מאוד ולא תמיד מצליחים להתעורר מינית. שימי לב שכאשר החבר שלך נח בסוף השבוע הוא מצליח להגיע לעוררות מינית ורוצה לקיים איתך יחסי מין. נסי לקבוע איתו פגישה בשעה מוקדמת באמצע השבוע כאשר את מרגישה צורך לקיים יחסי מין, שלחי לו הודעות לפני כדי לעורר את התשוקה ובני את האווירה לקראת הדייט הרומנטי שלכם. זכרי, תקשורת טובה והבנה יקרבו ביניכם והן הפתרון למציאת איזון עבור שניכם. את מוזמנת לפנות שוב אלינו ל"דלת פתוחה"- מרכז שמייעץ לבני נוער בכל מה שקשור לזוגיות, מיניות ואהבה. מוזמנת לפנות בכל שאלה או להיכנס לאתר האינטרנט שלנו: https://www.opendoor.org.il/ בהצלחה!"

© צילום: Shutterstock

"המחזור מאחר בשבוע, אני צריכה לדאוג?"

בת 12 שואלת: "היי, קיבלתי את המחזור הראשון שלי לפני קצת יותר משנה (בגיל 11 וחצי ועכשיו אני 12.9). מההתחלה המחזור שלי היה סדיר ותמיד הגיע בזמן. אבל הייתי אמורה לקבל שוב כבר לפני בערך שבוע וחצי והוא לא מגיע! זה ממש מדאיג אותי ואני לא יודעת מה לעשות אשמח לעזרה"

תשובת היועצת: "שלום יקירה, קודם כל, כל הכבוד לך שאת שואלת ומתעניינת, חשוב להיות מודעות לשינויים הקורים בגופינו ולהתפתחות שלנו. זה לא תמיד פשוט להתייעץ בנושאים אלו ואני ממש שמחה שאת מתייעצת לגביי תהליכים שקורים בגוף שלך. בגילך, הגוף עובר שינויים משמעותיים וחלקם זה קבלת הווסת. זה לגמרי נורמלי שבחודשים ואפילו השנים הראשונות מאז הווסת הראשונה, המחזור שלך יהיה לא סדיר, כך שאיחור של כמה ימים למחזור שלך הוא בסדר גמור ולא אמור להדאיג אותך. בנוסף, חשוב לדעת שישנם כמה דברים שעשויים להשפיע על המחזור שלך. חשוב שתהיה תזונה נכונה וגם מספיק שעות שינה, אלו דברים חשובים אשר משפיעים על ההתפתחות התקינה שלך ועל סדירות המחזור. ייתכן כי לחץ מהלימודים, מאיחור המחזור עצמו, או אירועים כלשהם בחיים שלך משפיעים על הגוף שלך וגורמים לאיחור הווסת. זה נורמלי לגמרי ואת יכולה להיות רגועה. במידה ואת עדיין מודאגת, או מרגישה דברים חריגים בגוף שלך, את מוזמנת להיוועץ עם רופאת נשים. תוכלי גם להגיע לסניף דלת פתוחה הקרוב לביתך ולקבל יעוץ נוסף וגם להיפגש עם רופאת נשים. לעוד שאלות את תמיד מוזמנת לפנות למרכז הייעוץ של "דלת פתוחה", מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות פרטים באתר- https://www.opendoor.org.il/ שיהיה הרבה בהצלחה".

© צילום: Shutterstock

"לא מצליחה לענג את עצמי"

בת 14 שואלת: "היי, אני בת 14, אני עוד לא מפותחת ועוד לא התנסיתי מינית. בזמן האחרון אני מרגישה חרמנות. אני חושבת על אוננות וכל פעם שאני מדברת על זה, זה גורם לי לרצות לאונן. אז אני מנסה הרבה ואני חושבת שזה לא מצליח. ניסיתי להזרים מים על איבר המין וזה הרגיש ממש טוב, אבל אני חושבת שלא הצלחתי לגמור. ניסיתי גם להכניס אצבעות אבל אני חושבת שהאיבר מין שלי עם סוג של חוסם (נראה לי שזה קשור לזה שאני לא מפותחת). זה לא עבד אז אני לא יודעת מה לעשות, להמשיך לנסות או לחכות? אני מאוד אשמח לעצה"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שאת פונה אלינו ומעוניינת לחקור ולגלות את גופך ואת מה שגורם לך הנאה. זה לא תמיד פשוט להתייעץ בנושאים אלו ואני ממש שמחה שאת מתייעצת לגביי תהליכים שקורים בגוף שלך. אתחיל בכך שאוננות היא דבר נהדר ובריא, גם לנשים וגם לגברים. נשים, כמו גברים, מרגישות דחף מיני וחרמנות, ואוננות היא דרך לענג את עצמך ובעיקר להכיר את הגוף שלך ואת מה שעושה לך נעים וטוב. בגיל ההתבגרות, הגוף עובר שינויים פיזיים, חברתיים ומנטליים משמעותיים. הגוף מוצף בהורמונים ולכן אנחנו מרגישות תחושות כפי שאת מתארת. כמו כן, אוננות מאפשרת לנו לפתח פנטזיות מיניות על דברים שמגרים אותנו ומלהיבים אותנו מבחינה מינית. לאחר אוננות מופרשים הורמוני ההרגשה הטובה. לכן, אוננות יכולה לעזור לנו להירדם, להיות במצב רוח טוב ולהפחית מתחים וחרדות. נערות שונות מאוננות בדרכים שונות. יש שמאוננות על ידי גירוי ומגע בדגדגן ויש על ידי הכנסה של אצבע לתוך הנרתיק. יש כאלה שעושות גם וגם. בנוגע להכנסת אצבעות, הנרתיק הוא שריר וצריך להרגיל ולהרפות אותו, לכן הייתי ממליצה לך להתחיל בעדינות, בהתחלה על ידי מגע חיצוני ובהמשך נסי להכניס אצבע אחת וכשהנרתיק יתרגל את יכולה להוסיף עוד אצבע. זה מאוד נורמלי והגיוני שלא גמרת עדיין, ייתכן ואת צריכה להמשיך ולחקור מה נעים לך ומה עושה לך טוב ואז זה יגיע. הנסיונות הראשונים עשויים גם להיות מעט מלחיצים, דבר שמשפיע על היכולת להירגע, להינות ולהגיע לאורגזמה. אני מזמינה אותך להמשיך לחקור את הגוף שלך, להתיידד איתו ולהרגיש איתו בנוח. תחקרי את גופך גם באמצעות מגע עם אצבעות וליטופים. צאי למסע, גלי בעזרתך ובעזרת הידיים איפה נעים לך יותר ואיפה פחות. כי את ורק את יכולה לדעת איפה איך ומתי נעים לך. לעוד שאלות את תמיד מוזמנת לפנות למרכז הייעוץ של "דלת פתוחה", מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות פרטים באתר- https://www.opendoor.org.il/ שיהיה הרבה בהצלחה!"

תגובות