טור דעה: "לרוב המתבגרים קשה להיות רווקים". צילום: fotolia

טור דעה: "לרוב המתבגרים קשה להיות רווקים"

"חבריי ואני מתייחסים לרווקות כעניין עצום; וזאת כתוצאה מתפיסה חברתית נפוצה שאומרת שאם יהיו לך חבר או חברה - החיים שלך יהיו מושלמים" • כתבינו אבנר מנשה בטור דעה נוקב על היחס של בני ובנות הנוער לנושא הרווקות ורצונם העז לפתח זוגיות, ללא התחשבות במחיר שהיא תגבה מהם

לאחרונה, הבחנתי בתופעה נורא מעניינת בקרב בני נוער בגילי: לרוב המתבגרים (כולל אותי) קשה להיות רווקים. חבריי ואני מתייחסים לרווקות כעניין עצום; וזאת כתוצאה מתפיסה חברתית נפוצה שאומרת שאם יהיו לך חבר או חברה - החיים שלך יהיו מושלמים. במילים אחרות, תפיסת הרווקות כבעיה קשה ומשמעותית, אינה קיימת אך ורק אצלי ואצל חבריי, אלא שניתן לשים לב שגם החברה שלנו לפעמים מייחסת לכך חשיבות מוגזמת. 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

תופעה זו באה לידי ביטוי אף יותר כאשר מדובר בבני ובנות נוער שלא הייתה להם מערכת יחסים ארוכה ורצינית, או לחילופין – אלה שלא חוו אחת כזו אף פעם. במקרים הללו, הנערים והנערות נוהגים להיות אובססיביים לגבי מציאת בן או בת זוג ויצירת קשר רומנטי ואינטימי עימם.

אם תשאלו אותי, בן או בת זוג יכולים להיות תוספת נחמדה לחיים, אך הם לא צריכים להיות המטרה היחידה שאליה אנחנו שואפים. הרי שבחיים יש כל כך הרבה מעבר למערכות יחסים: ספורט, לימודים, קריאה, עבודה. כמו כן, אסור לשכוח שגם שלחיי הרווקות יש לא מעט יתרונות, כאשר העיקרי שבהם הוא הזמן הפנוי שיש, שאפשר כמובן לנצל אותו לשם עבודה על עצמכם.

© צילום: Fotolia

בנוסף, בין אם מחפשים זוגיות בגיל הזה ובין אם לא, לפעמים צצות הזדמנויות בהן כן מחפשים משהו רציני ולרוב התחושה היא שכל העולם נגדך. חשוב להבין ולזכור שזוהי רק תחושה אישית או תקופה מסוימת שתגמר בשלב מסוים - ואתם לא תרגישו ככה במשך כל החיים.

מעבר לכך, אני חושב שכל אחד צריך לקחת את הקצב שלו ולהיכנס למערכת יחסים רצינית בזמן הנכון עבורו. לכן, במידה ואתם טרם מרגישים מוכנים לזוגיות מחייבת וארוכת טווח – אינני חושב שכדאי לכם לנסות להשיג אחת כזאת רק בשל הלחץ שאתם חשים (ומיותר לציין שתחושת אי בשלות של אחד מבני או בנות הזוג, לא בדיוק תתרום לזוגיות).

© Fotolia

אני מאמין שכל בן אדם צריך לדעת להסתדר בלי מערכת יחסים ולדעת איך להיות אדם בפניי עצמו, מהסיבה הפשוטה - מערכות יחסים לא צריכות להגדיר אותך. המסע הכה חשוב לאחר חיפוש ההגדרה העצמית שלכם, אמור להתקיים ביניכם לבין עצמכם בלבד, ללא השפעת גורמים חיצוניים כלשהם. 

ברגע שתהיו שלמים עם עצמכם ותדעו מי אתם ומהי זהותכם האמיתית – הביטחון העצמי שלכם מיד יעלה, דבר שבהחלט ישפיע לטובה על התדמית שלכם והרושם שתצרו על האנשים שסביבכם. כלומר – ידוע שביטחון עצמי הוא דבר מושך ובהחלט יכול להעלות הסיכויים שלכם למצוא אהבת אמת ולמשוך אליכם בני ובנות זוג פוטנציאליים. 

© צילום: Fotolia

אני חושב שצריך לזרום עם החיים ולהוציא את המיטב מהם: לא לרדוף אחריי זוגיות, אבל גם לא להיות שאננים. יש הזדמנות? לכו עלייה, אבל אם אין - אל תחפשו אותה בכוח ואל תייסרו את עצמכם עם מסע מתיש אחר בן או בת זוג. כמו כן, אל תשכחו שאתם עדיין צעירים וכל החיים לפניכם, אז אני סמוך ובטוח שבעתיד יהיו לכם עוד הרבה הזדמנויות לזוגיות בריאה ונהדרת, כך שאין באמת טעם לרדוף אחרי אנשים או דייטים.

מאחל לכם בהצלחה!

תגובות