רווקים בגיל ההתבגרות: "לא מרגישה דחף למצוא את אהבת חיי כרגע". צילום: shutterstock

רווקים בגיל ההתבגרות: "לא מרגישה דחף למצוא את אהבת חיי כרגע"

"אני חושבת שבסופו של דבר, אהבה תבוא מעצמה. יש המון אנשים בכדור הארץ, בטוח אחד מהם מתאים בשבילכם. גם אם לא בארץ אז אולי במדינה אחרת, וכשזה יבוא זה יבוא" • רווקים בגיל ההתבגרות? אמה (שם בדוי) בת ה-18 טוענת שאתם לא חייבים להיכנס לזוגיות בגיל הזה

גיל ההתבגרות הוא גיל מלא בריגושים וחוויות חדשות. חלק מהחוויות החדשות שבני ובנות נוער חווים ורוצים לחוות הם אהבה וזוגיות. זאת הסיבה שבני ובנות נוער רבים מוצאים את עצמם מחפשים אחר הדבר הזה באדיקות, חושבים ומפנטזים עליו יום אחר יום. שוחחנו עם אמה (שם בדוי) בת ה-18 על הנושא, וניסינו לברר דווקא למה לדעתה זה בסדר גם לא לחפש אחר אהבה בגיל הזה, ולמה זה לא כזה נורא להישאר רווקים בגיל ההתבגרות.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

איזה חלק בחיי היומיום של נוער את מרגישה שנושא הזוגיות והאהבה תופס?

"זה תלוי, כי אנשים שונים - יש בני נוער שממש חולמים על זוגיות או מרגישים שיש משהו לא שלם בהם ובני יוכלו לעזור לפתור את זה, או מצד שני יש בני נוער שלא מרגישים כאילו משהו חסר בחיים שלהם. עבור שני הסוגים הללו, נושא הזוגיות והאהבה לא יתפוס את אותו המקום בחיי היומיום. אני חושבת שהחלק שזה תופס בחיי היומיום של בני הנוער תלוי מאוד בהרגשה הפנימית שלהם. למשל, זה לא שהחלטתי שלא משנה מה אני לא רוצה חבר, ואני אמנע בכוח מנושא הזוגיות. אני פשוט לא מרגישה שזה משהו שהוא הכרחי עבורי ובגלל זה אני בקושי מתעסקת בזה". 

תיאור
החלק שאהבה וזוגיות תופסים בחיי היומיום של בני הנוער תלוי מאוד בהרגשה הפנימית שלהם © צילום: Fotolia

איזה חלק בחיי היומיום שלך נושא הזוגיות והאהבה תופס?

"אני לא חושבת על זה כל כך הרבה. זה לא ממש דחוף לי, אולי כי גם אף פעם לא הייתי בזוגיות. יכול להיות שאחרי הזוגיות הראשונה והפרידה הראשונה אני ארצה עוד מערכות יחסים, וזה יהיה מן ״טריגר״ בשבילי לחשוב על זה יותר. אבל כרגע זה לא משהו שמעסיק אותי. אני לא חושבת שאני צריכה חבר, אני לא חושבת שזה משהו שהוא הכרחי עבורי. כמובן שאם אני אמצא מישהו שאני אוהב והוא יאהב אותי זה יהיה נחמד, אבל כרגע זה לא בוער לי ואני לא מתעסקת בזה יותר מדי".

למה לדעתך יש כזה צורך גדול אצל בני ובנות נוער, לחוות זוגיות ואהבה כבר בגיל הזה?

״לדעתי, זה בעיקר כי גיל ההתבגרות הוא תקופה מבלבלת. בני נוער רבים מתחילים לחשוב על דברים יותר עמוקים ביחס לעצמם, וזו תקופה של חוויות חדשות. אנשים מתחילים להיחשף לכל העולם הזה של זוגיות ואהבה, ואני חושבת שזה איזשהו ״טריגר״ להתעסק בנושאים האלה יותר ולרצות לחוות אותם. מה גם, שבגיל ההתבגרות יכולים להרגיש כל מיני דברים שהם לא בהכרח פשוטים. למשל, אנחנו יכולים לחשוב שאנחנו בודדים וצריכים מישהו שיעזור לנו לא להרגיש ככה, או שאנחנו צריכים מישהו שיבין אותנו ויהיה שם בשבילנו. המישהו הזה לא חייב להיות בהכרח בני זוג, הוא יכול להיות גם חבר/ה, אבל זה כן מחזק את ההתעסקות בנושא הזוגיות והאהבה כי זה כן משחק חלק בפתרון הבעיה הזו. משהו נוסף שיכול לגרום לבני ובנות נוער לרצות לחוות זוגיות ואהבה הוא לחץ חברתי. אם יש חבורה של חמש בנות ומתוכן לארבע יש חבר/ה, זה מאוד הגיוני שהחברה החמישית, זו שאין לה חבר/ה, גם תרצה לחוות את זה ותתחיל לחפש אחר הדבר הזה. זה סוג של התנסות כזו, חלק מההתנסויות שעושים בגיל ההתבגרות".

"הגיוני שבגלל לחץ חברתי הרבה בני נוער מחפשים לחוות זוגיות ואהבה" © צילום: AdobeStock

למה נושא הזוגיות והאהבה לא דחוף לך? 

״כשאני אומרת שלא דחוף לי נושא הזוגיות והאהבה, זה לא שאני מונעת מעצמי בכוח למצוא זוגיות - אם זה יזדמן ותהיה לי האופציה, אז בכיף, למה לא. אין לי הסבר למה זה לא דחוף לי, זו פשוט ההרגשה שלי. כמו שאמרתי קודם, אולי עצם זה שלא חוויתי את זה עדיין גורם לי להרגיש ככה, כי אני לא יודעת מה אני מפסידה. מה שכן, יכול להיות שכשחברים שלי שכן נמצאים בזוגיות יחוו איזה רגע רומנטי, אני כן ארגיש לרגע שאני רוצה גם, או לחילופין אחשוב לעצמי לרגע איך זה יהיה כשלי יהיה את זה. אבל שוב, זה לא משהו שבוער אצלי, זו פשוט ההרגשה והתחושה שלי כלפי הנושא. כשזה יבוא זה יבוא. אני רק בת 18, אני לא מרגישה בודדה, אני לא מחפשת להתחיל משפחה בגיל הזה, אז אני לא מרגישה צורך או דחף למצוא כרגע את אהבת חיי".

מהי ההשקפה שלך כלפי הנושא של זוגיות ואהבה?

״מה שאני חושבת כלפי הנושא זה פשוט שכל אחד יעשה מה שטוב לו. אם יש בכם את הרצון ואתם מרגישים שאתם ממש רוצים להשיג זוגיות ואהבה, אז לכו על זה, אני לא אגיד לכם שלא. אין לי ממש השקפה, אותי הנושא פחות מעניין אז אני מתעסקת בו פחות, אנשים אחרים כן מתעניינים בו אז הם מתעסקים בו יותר וזה בסדר. כל אחד ומה שעושה לו טוב".

"זוגיות היא לא משהו שבוער אצלי"
"זוגיות היא לא משהו שבוער אצלי" © צילום: shutterstock

יש לך מסר או תובנה שהיית רוצה להעביר לבני ובנות נוער שלא מרגישים כמוך וכן מחפשים כרגע אהבה וזוגיות?

״אני חושבת שבסופו של דבר, אהבה תבוא מעצמה. יש המון אנשים בכדור הארץ, בטוח אחד מהם מתאים בשבילכם. גם אם לא בארץ אז אולי במדינה אחרת, וכשזה יבוא זה יבוא. אני באמת מאמינה בגישה הזו שלי, ואם אתם מרגישים שזה לא בא לבד, אז תנסו לפעול אקטיבית כדי להביא את האהבה אליכם. תראו לאנשים שאתם מעוניינים, תהיו נחמדים. אני גם מאמינה שמה שאתה חושב על עצמך זה מה שאנשים יחשבו עליך, אז תאהבו את עצמכם כדי שזה יאיר עליכם באור חיובי ואנשים ימשכו אליכם. זה גם יתרום לאיכות החיים שלכם עצמכם. בקיצור, אין מה לדאוג ואין מה לנסות לזרז את זה בכוח".

תגובות