בלי סודות: "אני מרגישה שאני לסבית". צילום: fotolia

בלי סודות: "אני מרגישה שאני לסבית"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בת 12 שואלת: "אני מרגישה שאני לסבית. לאחרונה זה מתגבר כשאני רואה מישהי מסוימת. איך אני באמת יכולה לדעת? ואיך אני אספר להורים שלי?"

תשובת היועצת: "היי, אני שמחה שאת מתעניינת בתהליכים שקורים לך בגוף ובנפש ורוצה להבין אותם, זה לא תמיד פשוט להתייעץ בנושאים כאלו ואני שמחה שפנית אלינו. התחושות שאת מרגישה הן נורמליות וטבעיות ואני שמחה שאת מרגישה בנוח להתייעץ. בגיל ההתבגרות אנו חוקרים את המיניות שלנו וכחלק מכך את הנטייה והמשיכה המינית שלנו. זהו גיל שבו עולות תחושות רבות ותהיות לגבי הזהות המינית והמחשבות עליהן יכולות להעסיק ולגרום סקרנות רבה. ייתכן שאת צודקת, סמכי על תחושות הבטן שלך. כתבת שכאשר את רואה נשים מתעוררות בך תחושות מתגברות של משיכה וזה אכן סימן טוב לדעת מה הנטייה המינית שלך, בדרך כלל תחושות אלו  יהיו שונות מתחושות שיש  לך בקשרים עם חברות. בנוסף אפשר לראות העדפה מינית כמו קשת שהמיקום עליה שונה אצל כל אחד ואחת והוא יכול להשתנות במהלך החיים. את לא חייבת להגדיר את עצמך, המשיכי להקשיב לעצמך ולגלות על עצמך דברים.  את תמשיכי לפגוש א/נשים שונים במהלך החיים, תביני לאט למי את נמשכת ותתחילי להגדיר את עצמך איך שתרגישי לנכון. אני ממליצה לך לנסות למצוא זמן רגוע ולשתף את הקרובים לך (הורים, אחים, חברה טובה) לשתף אדם קרוב עוזר מאוד בתחושות השחרור וההקלה. יש את 'איגי' שעוסקים בנושא של העדפה מינית במיוחד עם נערות ונערים- יש להם פעילויות וגם קו ייעוץ".

© Fotolia

בן 15 שואל: "יש לי מלא שער על האשכים ואני רוצה לגזור אותו אבל זה כואב אם אני בטעות מפספס... איך לעשות זאת?" 

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה לראות כי אתה מתעניין ושואל לגפי הגוף שלך והתפתחותו. בשנים האחרונות יותר ויותר נערים ונערות מסירים את שיער הערווה שלהם. הסיבה לכך היא בעיקר בגלל השפעת הפורנוגרפיה על מה שאנחנו חושבים שצריך לעשות. בסרטים פורנוגרפיים איברי המין חלקים לגמרי וכמעט ולא ניתן לראות שיער ערווה. חשוב שתדע כי אין שום חובה להוריד את שיער הערווה. זו בחירתך החופשית. מדובר בעניין של אופנה. מבחינה בריאותית, אין צורך להסיר את השיער ולעיתים צצות בעיות עור כשמתחילים להסיר אותו. ישנן מספר דרכים להסרת שיער הערווה, אך ההמלצה שלנו היא להשתמש במספריים עדינות (כמו מספריים לגזירת ציפורניים) ורק לקצר קצת את השיער ולא להוריד אותו בצמוד לעור. גילוח והורדת השיער בצמוד לעור יוצרת לעיתים שיערות כלואות בתוך העור ופצעים מוגלתיים ולכן דילול באמצעות מספריים הוא הטוב ביותר. אפשרויות נוספות הן סכין הגילוח, מכונת גילוח, שעווה, קרם להסרת שיער, קרני לייזר ואינפרה. רוב הפתרונות הללו יכולים לגרד לאחר הסרת השיער, ליצור שערה כלואה מתחת לעור, מה שיגרום לפצעים בתוך העור ולכן אינם מומלצים. לייזר ואינפרא הן השיטות עם תופעות הלוואי הקטנות ביותר, שתיהן מאפשרות להיפטר מרוב שיער הערווה לצמיתות אבל מחייבות טיפול על ידי אנשי מקצוע מוסמכים במכון מקצועי. כמו כן, מכיוון שמדובר בהורדת שיער לצמיתות, ההמלצה שלנו היא לחכות עם זה קצת כי ייתכן והאופנה והרצונות שלך ישתנו בעתיד".

© צילום: Fotolia

בן 16 שואל :"בחיים לא קיימתי יחסי מין עם אף אחת ואני לגמרי לא יודע איך עושים את זה. זה ממש מציק לי שאין לי מושג ואני מרגיש מאחור. אשמח אם תסבירו לי בדיוק איך עושים את זה".

תשובה היועצת: "שלום לך, אני מאד שמחה שאתה מביע סקרנות בנוגע ליחסי מין היות והם חלק מרגש ובלתי נפרד מחיינו. אין שום דבר מבייש בכך שאינך יודע כיצד מקיימים יחסי מין וכל הכבוד שאתה חוקר את הנושא. ראשית אתחיל ואומר ששלב קיום יחסי מין הינו אינדיבידואלי וכל אחד מאיתנו מגיע לבשלות מינית בשלב אחר בחיים. תחילה חשוב שנכיר את הגוף שלנו, מה עושה לנו נעים, מה אנחנו אוהבים ולא אוהבים, שנדע לגעת בעצמינו וכך גם לתקשר זאת בצורה טובה לצד השני כשיגיע הרגע הנכון. חשוב שנרגיש מוכנים. שנהיה במערכת יחסים עם בן אדם שגורם לנו להרגיש בנוח, שמבין אותנו, ושיודע להקשיב ולהכיל אותנו. הדדיות ותקשורת בין בני זוג הינה הכרחית וחשובה בשלב שקודם לקיום יחסי מין וכמובן בעת היחסים עצמם. מדובר במנעד רחב של שלבים ופעולות אשר נכנסים תחת הכותרת 'יחסי מין'. כפי שציינתי זה מתחיל בבשלות האישית, בבשלות הצד השני, במשיכה האחד אל השנייה, בשפה המשותפת, במגע (ידיים שפתיים, לשון) על איברים שונים בגוף, בחדירה- מתקיימת החדרת איבר המין הזכרי אל איבר מינה של האישה- זאת כמובן כאשר שני הצדדים רוצים ומוכנים לכך, ועוד. הרצון לענג את הצד השני ולהתענג על ידו מובילים אותנו. אין חוקים ואין חוקיות, זרימה וכבוד הדדי הן מילות המפתח".

"דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר- https://www.opendoor.org.il/

תגובות