בהתאם למגבלות הקורונה: כך תתחילו עם הקראש שלכם. צילום: Shutterstock

בהתאם למגבלות הקורונה: כך תתחילו עם הקראש שלכם

ליזום שיחה עם אדם שאתם מעוניינים בו ולחזר אחריו - הן לא פעולות פשוטות, במיוחד לאור ההנחיות העדכניות שאוסרות מפגשים חברתיים. אז איך בכל זאת ניתן להתחיל עם הקראש שלכם? האם קיימת דרך שבה תוכלו לתקשר זה עם זו מבלי להיפגש? כל התשובות בכתבה הבאה

כולם (בעיקר המבוגרים...) בטוחים שבעידן הדיגיטלי שבו המדיה החברתית שולטת הרבה יותר קל להתחבר ולשמור על קשר. אבל דווקא בני הנוער, שאולי מבלים יותר במסכים מההורים שלהם יודעים שאין תחליף לקשר האישי ולפגישות המשותפות. בשנה האחרונה, בה יש בית ספר-אין בית ספר ורוב הלימודים מתקיימים במתכונת של זום, העובדה שאין הפסקות, אין שיעורים משותפים וגם אין יותר מדי, אם בכלל, מפגשים אחר הצהריים הפכו את יצירת הקשרים הרומנטיים והחיזור לקשים עד כמעט בלתי אפשריים... 

אבל רק כמעט! כי גם בתקופה המבולבלת והמבלבלת הזו אפשר ורצוי ליזום חברות, לייצר קשר זוגי ולהתחיל עם מישהו או מישהי שמוצאים חן בעיניכם. רק צריך לעשות את זה קצת אחרת... 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

איך מתחילים שיחה ואיך עונים לה? 

גם אם נפגשתם דרך המדיה החברתית, או שהכרתם דרך קבוצת ווטסאפ ונפגשתם רק פעמים ספורות או בכלל לא- זה לא אומר שהקשר שלכם יישאר וירטואלי ולכן זכרו להתנהג בהתאם. כלומר- כל מה שהיתם עושים ואיך שהיתם מתנהגים בקשר שמתקיים פנים מול פנים עם פגישות פיזיות- ככה תתנהלו גם בקשר שמתנהל (כרגע לפחות) במסכים. 

© adobestock

כמה דגשים חשובים לפני שאתם פונים למישהו:

  1. תפנו כמו שהיתם פונים בעולם "האמיתי" ואיך שהיתם רוצים שיפנו אליכם. דברו יפה, בנימוס. תפתחו בהתעניינות כנה, מחמאה, הבעת כוונות.

  2. תבדקו שהצד השני מעוניין בשיחה בדיוק כמוכם וזה אומר - חכו לתגובה וגם שימו לב מהי התגובה. אל תציפו בהודעות בזו אחר זו, ואם לא התפתחה שיחה או שהתגובות ממש קצרות- הבינו שאין התעניינות ואל תמשיכו את השיחה. אם הם יהיו מעוניינים הם ידעו ליצור אתכם קשר.

  3. אם סירבו לכם בצורה ברורה- קבלו את ה'לא' כמו שהוא. אין צורך להתחיל להיכנס לסרטים למה סירבו. זה לא תמיד ברור וגם לא תמיד רלוונטי- לא זה לא. אין פה אמצע. ותמיד יהיה מישהו או מישהי רלוונטיים שיגידו לכם כן. אל תיבהלו מ 'לא' תקבלו אותו כמה פעמים בחיים וגם תיתנו אותו כמה פעמים בחיים, זה אולי לא נעים באותו הרגע אבל זה בהחלט מציב לכם בצורה ברורה מה הצד השני רוצה או לא רוצה. 

ואם פנו אליכם? 

  1. גם במענה צריך להיות נחמדים ולענות כמו שהיתם רוצים שיענו לכם בלי משחקי כבוד ותגובות מטופשות. הרגישו את הצד השני- קראו אותו ואז הבינו מה אפשר לכתוב ומה לא ולאן השיחה זורמת לפני שאתם ממהרים להגיב.

  2. אם אתם רוצים לסרב- תכבדו את הרגשות של הצד השני, אל תענו בצורה מעליבה, אל תעלמו! זה מביך ומשפיל ולא היתם רוצים שיעלמו לכם. 

  3. אל תשתפו שיחות, אל תעבירו שיחות ושמרו על הפרטיות שלכם ושל הצד השני.

© צילום: Fotolia

הקשר לא יישאר וירטואלי לעולם:

  • ·אל תחשבו שאפשר לזלזל כי מעולם לא נפגשתם! 

נכון, קל יותר להעלם ולהתעלם כשהבן אדם השני לא עומד מולכם אבל זה לא אומר שהוא לא מרגיש. גם כשזה מעבר למסך- רגשות קיימים, תחושת ערך וביטחון קיימת- בכל תקשורת וקשר, גם שלהם וגם שלכם.

  • תשתדלו לדבר כמה שיותר שיחות ווידיאו- זום, פייסטיים, סקייפ  ולא להיתקע בשיחות קוליות או רק בהתכתבויות- יש חשיבות למראה פנים- לקשר עיניים, לקול, האינטרקציה היא אחרת כשרואים זו את זה.

  • שימו לב שאתם בטוחים מי נמצא בצד השני, בעיקר אם זו התכתבות ראשונית דרך אפליקציות ולא יצירת קשר עם מישהו שאתם כבר מכירים. וודאו שאתם יודעים מי נכנס לשיחה ועם מי אתם מדברים בכדי להימנע מחיזור מיני אלים או פוגעני.

  • לא הופכים כל שיחה אחת או שתיים ל"קשר"- לא הפכתם עדיין לחברים ולא הפכתם לאקסים כי הפסקתם להתכתב! שימו לב שאתם מתואמים וששני הצדדים יודעים בדיוק מהי מטרת ההתכתבות ואיך הצד השני רואה את הקשר.

  • אחרי שכבר התקדמתם ובא לכם להעמיק את הקשר תהיו יצירתיים, גם מרחוק. תקבעו דייט גם דרך המסך, החל מדייט שהשקעתם במראה שלכם ועד לדייט פיג'מות. תדאגו לאכול בזמן משותף, לצפות יחד דרך שיתוף מסך בסטנדאפים או סרטים שאתם אוהבים יחד. תרחיבו כמה שאפשר את היחסים בדרך שתייצר הכרות וחוויות משותפות.

זכרו שזו תקופה בלבד והקשר לא יישאר במסכים לאורך זמן כך שכדאי שתבינו את מהות הקשר ואת טיב היחסים בכדי לא להיות מופתעים או להפתיע לאחר מכן אם הצד השני או אתם לא תרצו להמשיך להעמיק את הקשר מעבר להכרות ברשת.

מור קדר - טיפול, אימון וייעוץ אישי זוגי ומשפחתי

כותבת הספר "על הפעם הראשונה" המדריך לזוגיות ומיניות בריאה מהפעם הראשונה"

www.bit.ly/2YvrzXE

תגובות