בלי סודות: "אני לא מרגישה בנוח ללכת עם חולצות צמודות". adobestock

בלי סודות: "אני לא מרגישה בנוח ללכת עם חולצות צמודות"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

  1. בן 17 שואל: "אני ממש רוצה שהפעם הראשונה שלי תהיה גם הפעם הראשונה של זאת שאני איתה, זה ממש חשוב לי. לאט לאט עובר הזמן ויותר ויותר בנות נכנסות לקשר רציני ושוכבות אז המבחר יורדזה לא שאני מחפש סטוץ! חס וחלילה, וגם לא יזיזות, הכי בקטע של קשר רציני מלא אהבה ועומק שהוא הרבה הרבה מעבר למין ומכיל חיבור רגשי ברמה גבוהה והבנה והדדיות. אני מפחד שאגיע למצב שבו אני אצטרך לוותר על הרצון הזה, כי אני פשוט רוצה ממש שהזיכרון הזה והחוויה הזאת של מין בפעם הראשונה תנצר אצל שני הצדדים, אצלי ואצל בת הזוג וגם שלא יהיו פערים בניסיון או רף שאני צריך לעמוד בו. האם זה לגיטימי בעיניכם? עד מתי לדעתכם אוכל לממש את זה לפני שיהיה מאוחר מידי? האם יש לכם מושג גם איפה אפשר להכיר עוד אנשים?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית. בני נוער רבים עסוקים בשאלות שהצפת כאן. זה מאוד לגיטימי שיש לך הרבה חששות וציפיות מהפעם הראשונה. חוויות אינטימיות ראשונות יכולות להיות מלחיצות ומאוד מרגשות וזה מאוד הגיוני שאתה מלא בציפיות מגוונות כלפי הנושא הזה. חשוב לזכור שהציפייה שלנו לאיך תראה הפעם הראשונה שלנו מושפעת חברתית מגורמים כמו סביבה חברתית, סרטים, ספרים. אך במציאות זה מעט שונה. הפעם הראשונה לעיתים מביכה, מסורבלת ולוקח זמן להנות ולהתענג בצורה חופשית ומשחררת. לרוב נרגיש את התחושות האלו גם בפעמים בראשונות (אין פעם ראשונה יש פעמים ראשונות) ואפילו בכל פעם שנקיים יחסי מין עם פרטנר/ית חדשים. כל אלו נורמליים ומשתנים מאדם לאדם כיוון שלוקח לנו זמן להרגיש בנוח ולהשתחרר בסיטואציה כל כך מרגשת ומלאה בציפיות. לפעמים אנחנו בונים לעצמנו בראש את הסיטואציה האידיאלית מבחינתנו אבל לא תמיד היא יכולה להתקיים במציאות אבל לאו דווקא היא הנכונה בשבילינו. כלומר, זה ממש בסדר שאתה רוצה ומקווה שהפעם הראשונה שלך תהיה עם פרטנרית שנמצאת באותו שלב כמו שלך אבל מה שיותר חשוב הוא שזה יהיה עם מישהי שנעים לך איתה, שיש בניכם תקשורת טובה, שתצליחו לדבר את הרצונות והקצב שנוח לכם בו. כל אלו יבטיחו שהחוויה תהיה חיובית. ולכן יכול להיות שהיא תהיה עם יותר ניסיון (ואולי זה יהיה אפילו יותר נעים ומאפשר ממה שאתה חושב) או שזאת לא הפעם הראשונה שלי ויהיה לכם  נפלא, מרגש ונעים וזה לא ימעיט מהמשמעות של החוויה הזו. אני חושבת שזה נפלא שאתה מתעסק בזה וחושב על איך החוויה הזאת תהיה ומה אתה רוצה להפיק ממנה. ואין מה למהר, מה שצריך לקרות יקרה בדיוק בזמן שהוא צריך לקרות. אין זמן/גיל/תקופה שעד אז זה חייב לקרות אלא לכל אחד זה קורה בזמן אחר בהתאם למתי שמכירים את הפרטנר/ית הנכונים לחוויה הזו. ואני בטוחה שמי שתבחר בה שהיא תהיה הפרטנרית שלך לחוויה הזאת תזכה בפרטנר רגיש ואכפתי שידאג יחד איתה שהחוויה הזאת תהיה נעימה וטובה לשניכם. לגבי שאלתך השנייה, אנחנו נמצאים בתקופה מאוד מאתגרת ליצירת קשרים וחברויות. הקורונה סגרה אותנו בבתים, צמצמה את המפגשים החברתיים שלנו והעבירה את אלו הקיימים למרחב האינטרנטי. בזמנים רגילים הייתי מציעה לך ללכת לחוגים או לקבוצות של תחומי עניין (תנועת נוער, קבוצות טיולים, סדנאות, קבוצות קריאה וכו) אבל כיום ממליצה לך לחפש מפגשים כאלו מקוונים. תנסה לחפש באתר של העיריה או של המתנ"ס השכונתי אולי יש דברים וכך זה גם קרוב יותר לבית. תחשוב מהם תחומי העיניין שלך (ספרים, משחקי מחשב, ספורט, בישול וכו) ותחפש קבוצות שמתעסקות/לומדות בנושאים האלו. המפגשים לרוב הם באינטרנט אבל כיום זאת הדרך  נלאה להכיר אנשים ואי אפשר לדעת לאן זה יתגלגל משם".

© adobestock

בת 13 שואלת: "החזה שלי לא בדיוק עגול והייתי רוצה לדעת אם זה תקין. לכל החברות שלי יש חזה גדול ועגול לגמרי, ושלי לא כל כך. זה ממש מביך אותי ובגלל זה אני לא הולכת עם חולצות צמודות"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו. אני מבינה שנושא מבנה הגוף וצמיחת השדיים מעסיקה ומטרידה אותך. דעי, שדימוי גוף מעסיק נערות רבות בגילך ואף נשים מבוגרות יותר. דימוי גוף מעסיק אותנו רבות מפני שכל אחת מאיתנונראת אחרת ואין שתי נשים זהות. כל אישה הינה בעלת מבנה גוף שונה, למשל המבנה של החזה יהיה שונה. לחלק מהנשים יש חזה גדול ולחלק חזה קטן. בהתאם, גם הצורה שלו משתנה מאישה לאישה, למשל יש נשים שהחזה שלהם יותר מורם ויש נשים עם חזה יותר נפול. בהתאם, גם קצב ההתפתחות שלה הוא שונה. את בתחילת גיל ההתבגרות והגוף שלך רק מתחיל להשתנות. לאט לאט, חלקים שונים בגופך ישתנו, יתרחבו, יגדלו ויקבלו צורה אחרת, ורק בעוד כ-5 שנים, הם יקבלו צורה יחסית קבועה. זכרי, שלכל אחת יש את הקצב שלה ויכול להיות שלמרות שלכל חברותייך כבר צמחו השדיים, לך אולי יקח עוד קצת זמן.עם זאת, גם לאחר השינוי, הגוף שלך יהיה שונה מחברותייך. בנוסף, את השדיים של חברותייך את רואה מרחוק מבחוץ, כשאת מסתכלת עליהם. כאשר את מסתכלת על החזה שלך, יש לך את היכולת להסתכל עליהם מקרוב ולבחון אותם, גם ללא הבגדים. לכן, זה טבעי שזה יגביר לך את ההבדל במראה שלהם. אם אינך מרגישה בנוח ללבוש בגדים צמודים זה בסדר גמור. זה יכול להיות זמני ובקרוב שהשדיים יגדלו עוד טיפה תרגישי בנוח לחזור ללבוש צמוד. תני לעצמך את הזמן ותעשי רק מה שגורם לך להרגיש בנוח. עם זאת, תזכרי שאין סוג חזה אחד, והעובדה כי החזה שלך שונה משל חברותייך הוא טבעי ולא פוגע מהמראה שלך וממי שאת. בנתיים, אולי לקנות גוזיה (חזיית ספורט/חזייה אלסטית שצמודה לחזה) יגרום לך להרגיש יותר בנוח. אני ממליצה לך לפנות לאישה מבוגרת שקרובה אליך (אמא, אחות, דודה) שיכולה לעזור לך לקנות את הגוזיה שמתאימה לך".

© adobestock

בת 17 שואלת: "היי, אני וחבר שלי אתמול התחככנו ללא בגדים למספר שניות. אני חוששת שאולי כיפת הפין נגעה מעט בפתח הנרתיק ונכנסו טיפות אהבה. הגיוני שהן יעברו את כל הדרך בשביל הריון? לקחת גלולת חירום? אני מודאגת מאוד".

תשובת היועצת: "שלום לך, טוב שפנית אלינו ואשתדל לעזור לך. טיפות אהבה נפלטות בזמן העוררות המינית לפני שהגבר מגיע לשפיכה ("גמירה")ולכן אם הם היו בפתח הנרתיק, קיים סיכוי להיריון. במקרה כזה מומלץ ליטול את אמצעי מניעה לשעת חירום (נורלבו, אלה או פוסטינור) כמה שיותר סמוך לאירוע. הגלולה לשעת חירום אינה מזיקה לבריאותך או לפוריותך בעתיד. עלולות להיות להן מעט תופעות לוואי, כמו כאבי בטן או דימומים חלשים, אך היא מורידה את סיכויי הכניסה להיריון מכיוון שהיא דוחה את הביוץ. לכן, חשוב לי לציין, שגלולה לשעת חירום לא משמשת תחליף לאמצעי מניעה. על מנת לבחור באמצעי מניעה המתאים לכם להמשך, אני ממליצה לכם להיכנס לאתר של 'דלת פתוחה - אמצעי מניעה' ולקרוא על אמצעי המניעה המצויים היום בשוק. כך תוכלו לבחור לכם את המתאים לכם ביותר בתקופת חיים זו, וליהנות מיחסי מין מהנים ובטוחים".

 "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.

 

תגובות